کد خبر: ۷۰۱۰۹۹
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
تبلیغات

اهمیت بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی حال حاضر محسوب می‌شود که در آن کسب و کار‌های کوچک و بزرگ در حال فعالیت و جذب بیشتر مشتری و مخاطب هستند. از آنجایی که فیسبوک از اینستاگرام پشتیبانی می‌کند، می‌توان انتظار داشت که کاربران این شبکه اجتماعی حتی بیشتر از تعداد فعلی هم شود و کاربران بتوانند آزادی عمل بیشتری برای اشتراک گذاری محتوای خود داشته باشند.
اهمیت بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
آفتاب‌‌نیوز :

شبکه‌های اجتماعی عضوی جداناپذیر از زندگی امروزه محسوب می‌شوند. تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی به بیش از چندین میلیون کاربر می‌رسد و این تعداد هم به سرعت در حال افزایش است. وجود تعداد زیادی از کاربران در این بستر‌ها موقعیت مناسبی برای کسب و کار‌ها فراهم می‌کند تا بتوانند محصولات و خدمات خود را به شیوه ایی نوین در اختیار کاربران قرار دهند. در ادامه به بررسی اهمیت بازاریابی شبکه‌های اجتماعی می‌پردازیم.

نگاهی بر بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

بازاریابی دیجیتال در شبکه‌های اجتماعی ابتدا با انتشار محتوا و مطالب شروع شد. مشاغل به دنبال اشتراک گذاشتن محتوای خود در شبکه‌های اجتماعی برای ایجاد ترافیک به وب سایت‌های خود بودند. اما رسانه‌های اجتماعی بیش از آنکه فقط مکانی برای پخش محتوا باشند، به محلی بسیار جامع‌تر برای ایجاد ارتباطات گسترده‌تر تبدیل شده اند.

امروزه، مشاغل از طریق استفاده از شبکه‌های اجتماعی به طرق مختلف به معرفی محصولات و خدمات خود می‌پردازند و بسیاری از این مشاغل هم در این راه به موفقیت‌های قابل توجه ایی دست می‌یابند که می‌تواند شامل فروش بیشتر و یا ایجاد شبکه ایی گسترده از مشتریان جدید باشد.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی چیست؟

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی استفاده از بستر‌های اجتماعی و شبکه‌های اجتماعی برای بازاریابی محصولات و خدمات یک شرکت می‌باشد. به طور واضح‌تر می‌توان گفت که بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی فرآیند ایجاد محتوای متناسب با هر بستر رسانه اجتماعی برای ایجاد مشارکت و ارتقا کسب و کار شماست. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در واقع ارتباط با مخاطبان یا مشتریان شما و کمک به آن‌ها برای درک بهتر برند شما است. این موضوع فوق العاده برای رشد کسب و کار شما مفید می‌باشد.

درست مانند دنیای واقعی، موفقیت شما در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی تا حد زیادی به توانایی شما در یافتن و خوشحال کردن مخاطبان هدف بستگی دارد تا آن‌ها به برند شما علاقه‌مند شده و محصولات شما را با دیگران به اشتراک بگذارند. تلاش شما برای بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی نتیجه قابل توجه ایی نخواهد داشت مگر اینکه محصولات و پست‌های شما به دفعات به اشراک گذاشته شود.

چرا بازاریابی شبکه‌های اجتماعی مهم است؟

مصرف کنندگان امروزی وقتی می‌خواهند درباره یک سازمان یا محصول اطلاعات بیشتری کسب کنند، به بررسی شبکه‌های اجتماعی می‌پردازند، چرا که در این بستر‌ها افراد می‌توانند در مورد آن کسب و کار صحبت کنند. اگر در شبکه‌های اجتماعی حضور نداشته باشید یک فرصت عالی برای ایجاد ارتباط با کاربران را از دست خواهید داد.

در ادامه می‌توانید آماری را مشاهده کنید که به سادگی نشانگر اهمیت دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار‌ها می‌باشد.

• ۷۱ ٪ از مصرف کنندگان که تجربه مثبتی با یک مارک تجاری در شبکه‌های اجتماعی داشته اند، احتمالاً این مارک را به دوستان و خانواده خود توصیه می‌کنند.

• فیس بوک به تنهایی بیش از ۲.۷ میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد.

مشتریان و دنبال کنندگان کسب و کار شما، چندین بار در روز از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. رسانه‌های اجتماعی مکانی ایده آل برای مارک‌هایی است که می‌خواهند اطلاعاتی در مورد علاقه و سلیقه مخاطبان خود کسب کنند. کسب و کار‌های مختلفی همچنان به سرمایه گذاری در شبکه‌های اجتماعی برای دستیابی به رشد پایدار کسب و کار ادامه می‌دهند.

چه بخواهید یک محصول جدید معرفی کنید و یا یک کسب و کار راه اندازی کنید، رسانه‌های اجتماعی بهترین بستر برای ایجاد یک شبکه از مخاطبان در مورد ابتکارات شما هستند. در یک فضای رقابتی فزاینده، کسب و کار شما توانایی از دست دادن رسانه‌های اجتماعی را ندارد.

اهمیت بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

انتخاب بستر مناسب برای بازاریابی کسب و کار‌ها

در حال حاضر شبکه‌های اجتماعی نسبتا زیادی وجود دارد که هر کدام ویژگی‌های مختلفی را به کاربران خود ارائه می‌کنند. در واقع هر یک از شبکه‌های اجتماعی به یک سری از ویژگی‌ها اهمیت بیشتری می‌دهند برای مثال تمرکز اصلی توییتر بر سخنان و اظهار نظر‌های کوتاه می‌باشد و یا تمرکز اصلی اینستاگرام اشتراگ گذاری عکس و فیلم‌های مختلف می‌باشد. با این توضیحات باید ابتدا بستر‌های مناسب کسب و کار خود را انتخاب کنید. اگر کسب و کار شما بیشتر بر اساس عکس و در واقع بیشتر محوریت بصری داشته باشد، اینستاگرام می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای فعالیت شما باشد.

اینستاگرام

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی حال حاضر محسوب می‌شود که در آن کسب و کار‌های کوچک و بزرگ در حال فعالیت و جذب بیشتر مشتری و مخاطب هستند. از آنجایی که فیسبوک از اینستاگرام پشتیبانی می‌کند، می‌توان انتظار داشت که کاربران این شبکه اجتماعی حتی بیشتر از تعداد فعلی هم شود و کاربران بتوانند آزادی عمل بیشتری برای اشتراک گذاری محتوای خود داشته باشند.

یکی از معیار‌های اصلی برای سنجش میزان موفقیت کسب و کار‌ها در این بستر، تعداد فالوور‌های هر پیج اینستاگرام می‌باشد. کاربران می‌توانند در این بستر پیج‌هایی را که علاقه دارند، دنبال کنند و مطالب آن را مشاهده کنند. تعداد فالوور‌های پیج‌ها می‌تواند نقش مستقیمی در فالوو کردن کاربران داشته باشد. معمولا هنگامی که کاربران زیادی از یک پیج استفبال می‌کنند، این تعداد بیشتر هم می‌شود چرا که الگوریتم اینستاگرام پست‌های این صفحات را در رتبه بندی‌های بالاتر قرار می‌دهد که باعث بیشتر دیده شدن می‌شود.

روش‌های مختلفی برای افزایش فالوور اینستاگرام وجود دارد که می‌توان از هر یک از روش‌ها برای جذب بیشتر کاربران استفاده کرد. از جمله خرید فالوور اینستاگرام، افزایش ارگانیک فالوور اینستاگرام، تبلیغات و... برای کسب و کار‌های مختلف انتخاب روش مناسب برای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد، اما خرید فالوور اینستاگرام ایرانی گلدفالوور می‌تواند برای هر نوع کسب و کاری با هر زمینه فعالیت مناسب باشد و روند افزایش تعداد فالوور‌های پیج کسب و کار شما را افزایش دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین