کد خبر: ۷۰۱۱۹
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۸۶ - ۲۰:۲۷

رئیس جمهور چاد ناپدید شد!

آفتاب‌‌نیوز :  آفتاب: مقامات نظامی چاد اعلام كردند؛درپی درگیری سه ساعته ارتش چاد با شورشیان در پایتخت ، این شهر به دست شورشیان افتاد و سقوط كرد.

منابع آگاه خبری از چاد خبر می دهند، از صبح امروز نیروهای شورشی و معترضان به دولت وارد پایتخت این كشور شده اند، و صدای رگبار و تیراندازی از مركز پایتخت شنیده می شود.

شاهدان از پایتخت چاد گزارش می دهند، گروهی از شورشیان و معترضان مسلح كه در حدود دو هزار نفر برآورد شده اند، به سمت كاخ ریاست جمهوری به حركت درآمده و ساختمان های دولتی را به تصرف در آورده اند .

ابارتولیمی یكی از رهبران نیروهای شورشی درتماس تلفنی ازطریق ماهواره به خبرگزاری فرانسه اعلام كرد: دولت چاد سرنگون شده است، و شورشیان امروز حكومت چاد را رسما سرنگون شده اعلام خواهند كرد .

از سوی دیگر برخی مسئولان چادی اعلام كردند: شورشیان مسلح وارد كاخ ریاست جمهوری شده اند و اكنون با نیروهای گارد در محوطه كاخ ریاست جمهور درگیری شدیدی آغاز شده است، و از سرنوشت ادریس دیبی رئیس جمهور چاد خبری در دست نیست. 

برخی شایعات حاكی ازآن است كه ادریس دبی و خانواده اش به مكان نامعلومی منتقل شده اند. اما منابع نظامی می گویند وی بعدازظهرروزجمعه درماساگه به ارتش پیوسته است .

ادریس دبی ازفرماندهان نظامی ارتش بوده وخودبا كودتا به قدرت رسیده است.منابع نظامی همچنین اعلام كردند كه رئیس جمهور اوایل امشب به انجامنا بازگشته وكاخ ریاست جمهوری چاد نیز این خبررا تاییدكرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین