کد خبر: ۷۰۱۲۰۴
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵

زمان واریز دومین سود سهام عدالت اعلام شد

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، زمان واریز دومین مرحله از سود سهام عدالت را اعلام کرد.
زمان واریز دومین سود سهام عدالت اعلام شد
آفتاب‌‌نیوز :

«محمدعلی دهقان دهنوی» در گفت وگویی افزود: دومین مرحله سود سهام عدالت قبل از ماه رمضان واریز می‌شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، تلاش سازمان بورس را در جهت تجمیع سود شرکت ها دانست و افزود: در نتیجه مرحله دوم سود سهام عدالت تا قبل از ماه رمضان و در نهایت، همین ماه پرداخت می‌شود.

البته شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سهامی عام)‌ روز پنجشنبه ۲۸ اسفند ۹۹ در اطلاعیه ای، از پرداخت ۵۰ درصد از سود سهام عدالت سهامداران در آستانه سال نو خبر داد و اعلام کرد: در این مرحله ۵۰ درصد سود به هر سهامدار در هر دو روش مستقیم و غیرمستقیم پرداخت شده است.

بر اساس این اطلاعیه، پرداخت سود به هر سهامدار روش مستقیم، منوط به تملک وی نسبت به سهام شرکت سرمایه پذیر در روز برگزاری مجمع عمومی آن شرکت بوده و به تناسب آن میزان سهم، سود مقرر پرداخت می‌شود.

همچنین، پرداخت سود به هر سهامدار روش غیرمستقیم نیز منوط به آن است که سهام شرکت سرمایه‌گذاری استانی را تا ۲۵ اسفند سال جاری در تملک خود داشته و نسبت به فروش آن اقدام نکرده باشد.

سال ۹۶، آغازی برای شروع پرداخت سود سهام عدالت

بعد از چند سال، انتظار سهامداران به سر رسید و در سه سال اخیر سود شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت دریافت و در مجموع مبلغی به ارزش ۱۲۷ هزار میلیارد ریال به حساب بیش از ۴۱ میلیون نفر از مشمولین طرح سهام عدالت واریز شد.

سود سال ۹۵ سهام عدالت که به ازای هر سهم یک میلیون تومانی، ۱۵۰ هزار تومان بود در سال ۱۳۹۶ به حساب مشمولان این سهام واریز شد، این روند در سال‌های بعد با افزایش درصد سود ادامه‌دار بود و تاکنون تا سود سال ۹۷ به حساب این افراد واریز شده است.

طبق آمار ارائه شده سود پرداختی سال ۹۶ برای مشمولان سهام عدالت به مبلغ ۱۷۵ هزار تومان و سود مالی سال ۹۷ رقمی حدود ۲۰۵ هزار تومان بود که به حساب بیش از ۴۱ میلیون نفر واریز شده و این موضوع حاکی از افزایش بیش از ۱۶ درصدی سود نسبت به سال ۹۶ است.

نحوه دریافت سود سهام عدالت

در کنار سهامدارانی که در سه سال اخیر سود سهام خود را دریافت کردند، افرادی هستند که به دلیل عدم ارائه شماره شبای بانکی سودی به حساب آنها واریز نشده است، در این زمینه سازمان خصوصی‌سازی بارها نسبت به این افراد اظهارنظر و اعلام کرده است، مشمولانی که تاکنون سود خود را دریافت نکرده‌اند پول آنها محفوظ و با ارائه شماره شبا سود به طور کامل به حساب این افراد پرداخت خواهد شد.

این افراد می توانند از طریق ثبت نام در سامانه سجام www.sejam.ir شماره حساب خود را اعلام کرده یا از طریق مراجعه به سایت www.sahamedalat.ir مشخصات حساب خود را تکمیل کنند.

شماره شباهای بانکی اعلامی مشمولین سهام عدالت پس از استعلام از بانک مرکزی و اخذ تاییدیه در سامانه درج و در لیست واریزی سود سهام عدالت قرار می‌گیرد.

براساس آمار ارائه شده تعداد کل سهامداران عدالت بیش از ۴۹ میلیون نفر است و حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر فقط دارای برگه‌های ثبت‌نام اولیه هستند اما به دلیل عدم تکمیل ثبت‌نام در سامانه‌های معرفی شده جزو سهامداران محسوب نمی‌شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین