کد خبر: ۷۰۱۲۶۴
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۶
مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲

شکست سنگین هلند مقابل ترکیه

تیم ملی فوتبال هلند شروع ناامید کننده‌ای در مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر داشت و در دیدار خارج از خانه مقابل ترکیه با شکست سنگین چهار بر دو مواجه شد.
شکست سنگین هلند مقابل ترکیه
آفتاب‌‌نیوز :

مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ در قاره اروپا از امشب (چهارشنبه) با برگزاری دیدار تیم‌های ترکیه و هلند در گروه G آغاز شد که طی آن تیم ملی ترکیه به برتری درخشان چهار بر دو دست یافت تا شروعی عالی داشته باشد.

هلند که طی یکسال اخیر و پس از جدایی «رونالد کومان» و انتخاب «فرانک دی‌بوئر» به‌عنوان سرمربی جدیدش با افت نسبی مواجه شده است در این دیدار نیز آغاز خوبی نداشت.

در دقیقه ۱۵ «بوراک ایلماز» گل نخست ترکیه را به ارمغان و در دقیقه ۳۴ همین مهاجم از روی نقطه پنالتی، گل دوم خود و تیمش را ثبت کرد تا کار لاله‌های نارنجی دشوار شود.

در دقیقه ۴۳ ضربه سر «ماتیاس دی‌لیخت» مدافع پیش تاخته هلند در حالی که در تصاویر مشخص بود از خط دروازه گذشته است توسط مدافع ترکیه دفع شد اما در عین ناباوری داور و کمک داور دوم اعتقادی به گل نداشتند.

در مسابقات مقدماتی جام‌جهانی از سیستم کمک داور ویدئویی و گل‌لاین استفاده نمی‌شود.

عملکرد عالی شاگردان «سنول گونش» در نیمه دوم هم ادامه داشت و در دقیقه ۴۶ «هاکان چالهان اوغلو» هافبک باشگاه میلان زننده گل سوم ترکیه لقب گرفت و سند برتری تیمش را امضاء کرد.

هلندی‌ها که همه چیز را از دست رفته می‌دیدند در ادامه تلاش زیادی انجام داده و در دقایق ۷۵ و ۷۷ به دو گل متوالی توسط «کلاسن» و «لوک دی‌یونگ» دست یافتند.

این پایان کار در این دیدار تماشایی نبود و در دقیقه ۸۱ بوراک هتریک کرد تا ستاره این دیدار لقب گرفته و حساب کار را چهار بر دو کند.

در دقیقه ۹۴ هلند صاحب پنالتی شد که ضربه «ممفیس دپای» را «چاکر» دروازه‌بان ترکیه به زیبایی مهار کرد.

در این گروه تیم‌های نروژ، لتونی، مونته‌نگرو و جبل‌الطارق هم حضور دارند.

از ۱۵ دقیقه بامداد، ۱۱ دیدار دیگر برگزار خواهد شد که در مهمترین آن، فرانسه قهرمانی سال ۲۰۱۸ جهان میزبان اوکراین خواهد بود و پرتغال با جمهوری آذربایجان دیدار می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین