کد خبر: ۷۰۱۲۸۲
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۸
عدم لایروبی رودخانه‌ها عامل اصلی خسارت است

وقوع سیل در ارومیه

در پی بارش های شدید ۲ روز اخیر و وقوع سیل، تعدادی از روستاهای شهرستان ارومیه سیلابی شده و ضمن آبگرفتگی معابر، برخی پل‌ها نیز تخریب شدند.
وقوع سیل در ارومیه
آفتاب‌‌نیوز :

بارش شدید باران سبب آبگرفتگی معابر در روستای چریک آباد مرگور ارومیه شد که دلیل آن عدم لایروبی و مرمت جوی‌های انتقال آب در این روستا و همچنین تخریب پل آهنی روستای گلستانه بود.

پل اصلی گلستانه در فروردین 1396 براثر سیل به صورت کامل تخریب و پس از چهار سال، 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

همچنین بارش باران شدید در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه سبب تخریب پل روستای فلکان شهرستان ارومیه شد.

این بارش شدید سبب طغیان رودخانه در روستای لورزینی و خسارات به سازه‌های غیرقانونی در حریم رودخانه شد و این نیز ضرورت پرهیز از ساخت و سازهای غیرقانونی در حریم رودخانه‌ها را دو چندان می‌کند.

فرماندار ارومیه نیز با حضور در بخش سیلوانا و محال باراندوز چای، از نزدیک به مشکلات ناشی از جاری شدن سیلاب در روستاهای باراندوز، تویی، ملابستک، زیوه، سوسن آباد، برده سور و شکیل آباد رسیدگی کرد.

رسول مقابلی تصریح کرد: تمهیدات لازم اندیشیده شده و تمام نیروها، امکانات و ماشین‌آلات دستگاه‌ها در آماده باش کامل هستند و این آماده باش تا پایان بارندگی‌ها و رفع مشکلات پابرجا خواهد بود.

وی تاکید کرد: مردم باید به توصیه‌ها و اطلاعیه‌های صادر شده از سوی نهادهای ذی‌ربط توجه داشته و اخبار را از طریق منابع رسمی پیگیری کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین