کد خبر: ۷۰۱۴۷۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
دعوت امام جمعه مشهد از مردم برای مراسم نیمه شعبان

علم‌الهدی: دشمن به خاطر منافع خودش و استفاده از بازار ما، تحریم‌ها را برمی‎‌دارد

امام جمعه مشهد گفت: درست است چرخ سانتریفیوژ می‌چرخد و چرخ زندگی مردم هم می‌چرخد اما واقعیت این است که متاسفانه چرخ زندگی مردم در صف مرغ و روغن می‌گردد! اگر مرغ و روغن نداشتیم قابل توجیه بود و صبر می‌کردیم اما هر شب تلویزیون تبلیغ انواع روغن‌ها را اعلام می‌کند، پس روغن هست اما مدیریت اجرایی مشکل دارد، بخاطر سوء مدیریت زندگی مردم در تنگنا نگه داشته شده است.
علم‌الهدی: دشمن به خاطر منافع خودش و استفاده از بازار ما، تحریم‌ها را برمی‎‌دارد
آفتاب‌‌نیوز :

سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مشهد که مانند هفته‌های گذشته در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به نزدیک بودن سالروز میلاد حضرت مهدی(عج) اظهار کرد: همه ساله در نیمه شعبان در مشهد مراسمی برپا بود که سال قبل به خاطر ویروس منحوس کرونا برگزار نشد امسال هم به آن کیفیت سالهای قبل برگزار نخواهد شد.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: هر سال در نیمه شعبان، اجتماع بزرگ منتظران در میدان شهدا تشکیل می‌شد و سرودخوانان به سمت حرم راهپیمایی می‌کردند؛ سال قبل این راهپیمایی انجام نشد و امسال هم با دستور مقامات وزارت بهداشت انجام نمی‌شود اما اجتماع ساعت ۹ و نیم روز نیمه شعبان برگزار می‌شود و من از همه خواهران و برادران دعوت می‌کنم با حفظ پروتکل‌های بهداشتی در این مراسم شرکت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نامگذاری سال ۱۴۰۰ توسط رهبری اشاره و عنوان کرد: امسال رهبری شعار سال را «تولید، پیشتیباتی و مانع‌زدایی» اعلام کردند؛ این شعارها هر ساله در تابلوها، سربرگ نامه‌ها تکرار می‌شود، اما امسال بیایید به جای تکرار شعار برای تحقق آن به مردم برنامه اعلام کنید. در فرمایشات رهبری در روز اول سال نکات برجسته‌ای از رهنمودها و راهبردها برای مسئولین و مردم در حرکت‌های انقلابی اعلام کردند اما در سخنان ایشان سه نکته بود که در واقع نشان از یک گلایه و شکایت از وضع امروز جامعه داشت.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: نکته اول سخنان رهبری این بود که به مسئولان حال و آینده فرمودند اقتصاد ایران را به تحریم گره نزنید، چراکه معطلی و سردرگمی ایجاد می‌کند؛ هر وقت دولت اعلام می‌کند می‌خواهیم تحریم‌ها را برداریم همه فعالیت‌هایی که مردم برای شرایط تحریم برنامه‌ریزی کرده بودند، متوقف می‌شود. آمریکا گفته تحریم‌ها را برنمی‌دارد؛ رهبری هم فرمودند دو راه وجود دارد، یا به سراغ دشمن برویم و بخواهیم که تحریم‌ها را بردارد که عین ذلت است، باید تسلیم شویم یا آنکه خودمان حرکت کنیم و اثر تحریم‌ها را خنثی کنیم، این درست است و باید دنبال این برویم.

وی با اشاره تلویحی به توییت وزیر امور خارجه، اظهار کرد: یکی از دولتمردان ما در پیامی که به رییس جمهور آمریکا زد نوشت که «تکرار سیاست نتیجه متفاوتی ندارد» حرف درستی هم بود خواست به رییس جمهور جدید آمریکا بگوید سیاست تحریم که ترامپ اجرا کرد و شکست خورد اگر شما هم ادامه دهید نتیجه متفاوتی نمی‌گیرید. حالا ما همین حرف را به خود دولت می‌گوییم؛ تکرار سیاست نتیجه متفاوتی ندارد شما چندین سال اقتصاد این کشور را به برجام و تحریم‌ها گره زدید و از خیلی فرصت‌های داخلی صرف‌نظر کردید نتیجه‌اش را هم در بدتر شدن وضع اقتصاد و معیشت مردم دیدید.

علم الهدی تصریح کرد: درست است چرخ سانتریفیوژ می‌چرخد و چرخ زندگی مردم هم می‌چرخد اما واقعیت این است که متاسفانه چرخ زندگی مردم در صف مرغ و روغن می‌گردد! اگر مرغ و روغن نداشتیم قابل توجیه بود و صبر می‌کردیم اما هر شب تلویزیون تبلیغ انواع روغن‌ها را اعلام می‌کند، پس روغن هست اما مدیریت اجرایی مشکل دارد، بخاطر سوء مدیریت زندگی مردم در تنگنا نگه داشته شده است.

امام جمعه مشهد تحریم را ابزار جنگ دشمن با ملت ایران عنوان کرد و گفت: طبیعی است که وقتی دشمن ببیند این ابزار موثر واقع شده به تحریم ادامه می‌دهد؛ روزی که تحریم‌ها خنثی شود و زندگی مردم ما در توسعه معیشت بچرخد می‌بینید که دشمن به خاطر منافع خودش و استفاده از بازار ما، تحریم‌ها را برمی‎دارد.

وی با اشاره به دومین نکته بیانات رهبری گفت: ایشان فرمودند که از فضای مجازی حداکثر استفاده برای دلسرد کردن مردم انجام می‌شود، فضای مجازی کشور مورد انتقاد رهبری قرار گرفت چرا که درست مدیریت نمی‌شود؛ رهبری فرمودند در سایر کشورها فضای مجازی مطابق مصالح سیاسی مدیریت می‌شود اما در کشور ما این فضا را آزاد گذاشته‌اند و مدیریتی بر آن انجام نمی‌شود.

علم الهدی تصریح کرد: آزادی یک وقت برای مردم است که پذیرفته است، این اما این فضای مجازی برای دشمنان آزادی ایجاد کرده است؛ براندازان اولین گروهی هستند که از این فضای مجازی در حال بهره‌گیری هستند؛ گروه دوم جریان استحاله‌طلب است که می‌خواهد انقلاب و نظام را در خط منافع خود درآورد و استفاده‌اش را بکند؛ گروه سوم جریان الحاد و لامذهبی است که با خدا دشمنی دارد و اصول دین و مقدسات مذهبی را انکار می‌کند و مورد هجمه قرار می‌دهد؛ گروه چهارم هم طنز و اهانت و ابتذال است که شخصیت‌های برجسته نظام را مورد اهانت قرار می‌دهد و جریان ابتذالی که می‌خواهد جوان ما را در آتش غرور جنسی بسوزاند از این فضای مجازی بهره می‌گیرد.

امام جمعه مشهد اظهار کرد: آیا مقصود کسانی که سینه‌شان را در برابر گلوله داغ رژیم ستمشاهی قرار دادند و شعار آزادی سردادند آزادی دشمنان و ملحدان و براندازان و اهانت‌گران و طنزپردازان و ابتذال‌گران بود؟ به گونه‌ای فضای مجازی مدیریت می‌شود که مقام معظم رهبری فرمودند این افتخار ندارد.

وی خاطرنشان کرد: نکته دیگر در فرمایش مقام معظم رهبری تاکید بر اختیارات رئیس جمهور بود؛ برخی تبلیغ می‌کنند شرکت در انتخابات فایده‌ای ندارد زیرا رئیس جمهور قدرتی ندارد بنابراین انتخابات ریاست جمهوری در اداره کشور نقشی ندارد اما مقام معظم رهبری فرمودند عمده اختیارات در اختیار رئیس جمهور است و اختیارات قوه قضائیه و نهادهای نظامی در مقابل اختیارات رئیس جمهور بسیار ناچیز و صفر است زیرا مدیریت اجرایی کشور دست رئیس جمهور است.

علم الهدی بیان کرد: مسئله دیگر اینکه در برابر ناکارآمدی مدیریت دولت افراد می‌گویند مثلاً قوه قضائیه اجازه نداد یا نهاد نظامی اجازه اجرای منویات نظامی را نداد. مقام معظم رهبری فرمودند اختیارات اینها در مقابل قدرت رئیس جمهور ناچیز است و کسی نمی‌تواند مزاحم مدیریت اجرایی کشور شود و لذا عذر نیاورند که دیگران اجازه ندادند کار کنیم و اگر مشکلی بوده در سوءمدیریت است.

در خانواده باید عشق سالاری باشد

علم‌الهدی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارکرد: صحبت ما در خطبه اول درباره تقوای عملی در ارتباطات خانوادگی بود؛ یکی از برنامه‌های تقوای عملی در کانون خانواده عبارت از گذشت از یکدیگر است به طوری که عدم گذشت نقطه مقابل تقوای عملی عنوان شده است.

امام جمعه مشهد افزود: طبیعی است وقتی دو انسان(زن و شوهر) با دو اراده و فکر و رفتار کنار هم زندگی می‌کنند پیشامد خطا و لغزش در انجام وظایف یا ادای حقوق همسر به وجود بیاید، اما باید در نظر داشته باشید که هیچ‌وقت زن و شوهر دشمن هم نیستند و اگر مشکلی پیش می‌آید حتما خطا و لغزش و اشتباه است چون زن و شوهرها همدیگر را دوست دارند.

وی با بیان اینکه پختگی و تقوا اقتضا می‌کند زن و شوهردر برابر خطاها و لغزش‌ها از هم بگذرند، عنوان کرد: در زندگی چیزی که خانواده را آرام و کانون آرامش قرار می‌دهد پختگی زن و شوهر در برابر یکدیگر است، یعنی برخورد و درگیری نباشد و نسبت به هم گذشت داشته باشند این همان تقوای عملی است.

علم الهدی خاطرنشان کرد: خداوند در آیه ۱۹ سوره نساء خطاب به مردان و شوهرها می‌گوید که با همسرتان به نیکی و معروف معاشرت کنید یعنی هم در انجام وظیفه و هم در گذشت از لغزش طرف مقابل تقوا داشته باشید.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: بزرگترین لغت شیطانی مردسالاری و زن سالاری در زندگی مشترک است؛ هر دوی این لغات وسوسه است، در زندگی باید عشق سالاری باشد. گاهی از اوقات در زندگی مسائلی رخ می‌دهد که انسان را ناراحت می‌کند و حاضر به اظهار محبت نیست و حتی کراهت دارد اما قرآن می‌فرماید شاید خداوند متعال در آنچه شما از آن کراهت دارید خوبی‌ها و خیر کثیری قرار داده باشد.

علم‌الهدی با تاکید بر اینکه در زندگی زناشویی باید از خطا و لغزش همسر گذشت کرد؛ افزود: در زندگی زناشویی همواره باید عاقلانه برخورد کرد و به اصطلاح دخل و خرج کرد یعنی غصه و ناراحتی را با شادی در یک کفه قرار داد و هرچه می‌توان درد و رنج را در زندگی زناشویی کاهش داد و به همین دلیل است که قرآن دستور به زناشویی بر صراط معروف می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
1
17
الان آمریکا روغن پوشک گوشت مرغ تخم مرغ نهاده های دامی پیدا نمیشود تورم آمریکا بالای 100درصد ودر حبوبات بالای 400درصد است اختلاس دزدی رانت زمینخواری قاچاق درآنجا بیداد میکند مردم دارند گشنگی میمیرند نمیتوانند پول نفت فروخته شده روزمره ژاپن هند بگیرند
اکبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
1
14
اختیارات باشد .
خودمختاری باشد .
همین می شود .
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
1
9
حاج آقا میگه روغن هست اما مدیریت اجرایی مشکل دارد میخواستم بدانم این مدیریت اجرایی چه کسانی هستند آیا شما خود را مدیر اجرایی میدانید یا نه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
0
6
اختیارات بخشی از نظامیان؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
1
13
خودت بهتر از همه می دونی که عامل این گرانی ها و مشکلات اقتصادی کیه پس به گردن دولت مظلوم و مردمی ننداز !!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین