کد خبر: ۷۰۱۴۸۲
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲

هشدار نسبت به احتمال ممنوعیت بیت‌کوین

ری دالیو ارزهای دیجیتالی را تهدیدی بالقوه برای انحصار نهادهای پولی جهانی دانست.
هشدار نسبت به احتمال ممنوعیت بیت‌کوین
آفتاب‌‌نیوز :

میلیاردر مشهور آمریکایی که بنیان گذار موسسه سرمایه گذاری بلک راک نیز هست، با مقایسه شرایط فعلی با وضعیت دهه ۱۹۳۰ هشدار داده است که امکان ممنوع اعلام شدن نگهداری بیت‌کوین به مانند طلا در آن سال ها توسط دولت امریکا وجود دارد.

به گزارش کوین دسک،ری دالیو که صندوق تحت مدیریت وی حدود ۱۵۰ میلیارد دلار دارایی در اختیار دارد، با تمجید از بیت‌کوین گفت که این ارز پتانسیل بالای خود را ثابت کرده است اما احتمال آن وجود دارد که با منع قانونی توسط دولت ها مواجه شود. در سال ۱۹۳۴ قانون نگهداری طلا در امریکا تصویب شد که به موجب آن نگهداری طلا توسط اشخاص عادی ممنوع اعلام شد چرا که به عقیده دالیوف دولت نمی خواست شاهد رقابت یک دارایی با دلار به عنوان ابزاری برای حفظ ارزش باشد.

این میلیاردر آمریکایی با اشاره به ممنوعیت مبادله و نگهداری بیتکوین در هند گفت: نهاد پولی هر کشوری به شدت به دنبال حفظ سلطه خود در کنترل عرضه و تقاضای پول است و آن ها واضحا با هرگونه رقابتی در این زمینه مخالف هستند چرا که می تواند شرایط را از کنترل آن ها خارج کند. بیتکوین تاکنون هک نشده و این مساله در ایجاد موج عظیم سرمایه ورودی به آن نقشی کلیدی داشته است.

دالیو که پیشتر نیز نسبت به احتمال ممنوعیت ارزهای دیجیتالی توسط دولت ها هشدار داده بود، نقش بیتکوین را در تنوع بخشی به سبد سرمایه گذاری ستود. او قبل از رسیدن بیتکوین به ۵۰ هزار دلار و در اوایل سال جاری میلادی گفته بود که اگر بیتکوین و سایر ارزهای دیجیتالی به یک جایگزین بالقوه برای ارزهای کنونی تبدیل شوند، دولت ها از تمام امکانات خود استفاده خواهند کرد تا جلوی وقوع چنین مساله ای را بگیرند.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که جروم پاول- رئیس بانک مرکزی آمریکا- گفته بود این ارزها به طور ذاتی نوسان بالایی دارند و برای همین خیلی نباید روی آن ها به عنوان وسیله حفظ ارزش حساب کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین