کد خبر: ۷۰۱۴۹۴
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۸

دستگیری زن خودرو دزد و سارقان مغازه‌های تهران

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی گفت: زنی که برای استعمال مواد مخدر یک دستگاه خودروی پیکان وانت سرقت کرده بود، دستگیر شد.
دستگیری زن خودرو دزد و سارقان مغازه‌های تهران
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ "سعید مجیدی" روز جمعه بیان داشت: چهاردهم اسفند ماه پرونده‌ای با موضوع سرقت یک دستگاه خودروی پیکان وانت به همراه دستگیری ۲ زن توسط تیم گشت انتظامی کلانتری ۱۴۶ حکیمیه به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد.

به گزارش پلیس تهران بزرگ، وی عنوان کرد: چکیده پرونده نشان از این داشت، گشت انتظامی کلانتری هنگام گشت زنی در محدوده محله حکیمیه به رانندگی زنی که سوار بر یک دستگاه خودروی وانت پیکان بود، مشکوک می‌شوند و پس از توقف خودرو به اظهارات راننده و سرنشین خودرو که وی نیز زنی جوان بود، مشکوک و برای تحقیقات تکمیلی به کلانتری حکیمیه انتقال می‌دهند.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران با اشاره به اینکه در استعلام‌های پلیسی مشخص شد که خودرو پیکان وانت سرقتی بوده و سابقه ثبت سرقت در سامانه پلیس دارد، ادامه داد: راننده خودرو اظهار داشت، برای تامین مصرف مواد مخدر خودروی وانت پیکان را سرقت کرده است و سرنشین خودرو از سرقتی بودن آن بی اطلاع است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کشف جزئیات پرونده در دستور کار قرار دارد و هر دو متهم برای اخذ دستور قضائی به دادسرا معرفی شدند.

سارقان مغازه‌های جنوب تهران دستگیر شدند

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی از دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای مغازه و کشف ۲۰ فقره سرقت خبر داد و گفت: این افراد تحویل مراجع قضایی شدند.

سرهنگ کارآگاه "خیرالله دولتخواه" بیان داشت: اوایل اسفند ماه پرونده‌ای با موضوع سرقت ۱۱ دستگاه جوش از مغازه‌ای در جنوب تهران برای شناسایی و دستگیری متهمان به پایگاه پنجم پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی با اشاره به اینکه در تحقیقات محلی مشخص شد که سرقت‌ها توسط ۲ سارق با استفاه از یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ اتفاق افتاده است، عنوان کرد: در گام بعدی از تحقیقات پلیسی مشخص شد که متهمان پلاک انتظامی خودرو را پوشانده و با استفاده از ماسک نیز صورت خود را پنهان کرده اند و بدین ترتیب تحقیقات اولیه برای شناسایی سارقان موثر واقع نشد.

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی ابراز داشت: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی به دست آمد، سارقان با استفاده از سایت‌های اینترنتی درصدد فروش اموال سرقتی مال باخته می‌باشند و بدین ترتیب کارآگاهان موفق شدند هویت فروشنده اموال سرقتی را شناسایی کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در بررسی‌های انجام شده مشخص شد فروشنده اموال سرقتی، سابقه دار بوده و پیش‌تر به جرم سرقت از اماکن و مغاره‌ها روانه زندان شده است، افزود: با هماهنگی‌های قضائی متهم در مخفیگاهش دستگیر و پس از انتقال به این پایگاه به ۲۰ فقره سرقت با همکاری همدستش اعتراف کرد.

وی تصریح کرد: کارآگاهان دستگیری متهم متواری را در دستور کار قرار دادند و موفق شدند ضمن دستگیری متهم دوم در مخفیگاهش تعدادی اموال سرقتی کشف کنند.

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی با اشاره به اینکه کلیه مال باختگان شناسایی و اموال کشف شده با دستور مقام قضائی به آنان تحویل شد، اضافه کرد: هر دو متهم برای سیر مراحل قضائی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

دستگیری عوامل فروش گوشی‌های تقلبی

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی از دستگیری ۲ کلاهبردار و کشف ۸ فقره کلاهبرداری با ترفند فروش تلفن همراه قلابی خبر داد.

سرهنگ کارآگاه "علی عزیزخانی" بیان داشت: تعدادی از شهروندان طی تماس تلفنی با پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران در اظهارات مشابهی اعلام کردند، تعدادی افراد که دارای لهجه و گویش خاصی هستند، به صورت باندی در محدوده خیابان‌های جمهوری و حافظ گوشی‌های تقلبی را به جای گوشی‌های اصیل به افراد عبوری می‌فروشند.

وی عنوان کرد: با دریافت گزارش‌های مردمی، تحقیقات کارآگاهان آغاز و به دست آمد، کلاهبرداران با انجام مانور‌های متقلبانه در حالی که معمولاً یک یا دو نفر آن‌ها به عنوان فروشنده گوشی و دو یا سه نفر از آنان در نقش خریدار، وارد عمل شده و با بیان کلمات و جملات ترغیب کننده‌ای از جمله اینکه ارزش گوشی بالاتر از قیمت فروش است، من خریدارم، گوشی را به من بدهید و... با فریب و حیله گری گوشی‌های تقلبی را به قیمت گوشی اصیل به شهروندان می‌فروشند.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران با اشاره به اینکه در تکمیل تحقیقات پلیسی همچنین به دست آمد در صورت اعتراض شهروندان، اعضای باند این باند از شهروندان زورگیری می‌کنند، ادامه داد: در مراقبت‌های ویژه پلیسی، کارآگاهان موفق شدند ۲ تن از اعضای این باند را شناسایی کنند.

این مقام انتظامی ابراز داشت: با هماهنگی‌های قضائی هر دو متهم که در حال پرسه زنی در اطراف خیابان بودند، دستگیر و پس از انتقال به پایگاه هشتم به ۸ فقره کلاهبرداری به همین شیوه معترف شدند.

سرهنگ عزیر خانی با بیان اینکه که کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را یک میلیارد ریال برآورد کرده اند، تصریح کرد: با تلاش کارآگاهان، کلیه مال باختگان شناسایی و در نهایت، متهمان با قرار مجرمیت روانه زندان شدند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بررسی‌های تکمیلی در این رابط کماکان ادامه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین