کد خبر: ۷۰۱۵
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۸۴ - ۱۵:۲۰

نباید ضربه هایی را که گنجی به نظام زده فراموش کنیم

آفتاب‌‌نیوز :

رییس کمیسیون فرهنگی افزود: به اعتقاد من باید در قانون مطبوعات تجدید نظر داشته باشیم و این تجدید نظر به صورتی باشد که جرم مطبوعاتی شفاف تعریف شود.
افروغ تاکید کرد: برخورد با جرایم مطبوعاتی نباید همانند برخورد با دیگر جرایم باشد.
وی در پاسخ به اینکه در اعتصاب غذای گنجی مجلس هیچ واکنشی نشان نداده است اظهار داشت: من در این مورد در جریان نیستم ولی نمایندگان تذکرات لازم را در این مورد داده اند و در حال پیگیری این مساله هستند.
افروغ در پاسخ به اینکه آیا این پیگیری ها برای آزادی گنجی است گفت: من که قاضی نیستم و نماینده حق صدور حکم را ندارد. درمقام قضا هم نیستم.
وی در پاسخ به خبرنگاری که گفت: پس اگر گنجی بر اثر اعتصاب غذا مرد چه می شود اظهار داشت: گنجی نخواهد مرد. اگر گنجی مرد با من، قوه قضاییه تمهیداتی در نظر گرفته است.
رییس کمیسیون فرهنگی در پاسخ به اینکه چه تمهیداتی گفت: اگر از من می خواهید بگوییم مرگ بر قوه قضاییه من نمی گویم. من که در مقام قضا نیستم.
مساله را خبرنگاران معقول دنبال کنند ما هم همکاری می کنیم.
یکی از خبرنگاران به افروغ گفت: ما در مورد وضعیت گنجی به عنوان یک شهروند سوال می کنیم افروغ پاسخ داد: ضربه هایی که امثال گنجی به نظام زده اند را نباید نادیده بگیریم هر چند من هم موافق حضور گنجی و امثال او در زندان نیستم.
ولی همه شهروندان را به یکی دو نفر نباید تقلیل دهیم.
وی در پاسخ به اینکه هنگام صدور در حکم افسانه نوروزی از وی نیز به عنوان یک شهروند حمایت شد اظهار داشت همه شهروندان محترم هستند ولی گنجی به عنوان زندانی سیاسی یک مشکل قانونی دارد که باید برطرف شود.
افروغ در پاسخ به اینکه آیا در دولت « احمدی نژاد»، گنجی آزاد می شود گفت: این سوال را از احمدی نژاد بپرسید.
رییس کمیسیون فرهنگی همچنین در مورد پخش برنامه ای از صدا و سیما که برای احمدی نژاد رییس جمهور منتخب پس از مصاحبه تلویزیونی با وی پخش شد گفت: متاسفانه این برنامه را ندیدم و اگر می دیدم راحت تر قضاوت می کردم ولی به طور کلی با پخش اینگونه برنامه ها موافق نیستم و باید جلوی آن گرفته شود.
افروغ تصریح کرد: من با اینگونه قدیس سازی ها مخالف هستم و همانگونه قبلا هم گفتم مجلس باید نقش انتقادی خود را حفظ کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین