کد خبر: ۷۰۱۶۱۹
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸

استراتژی نوسان گیری در بورس و تابلوخوانی بورس چگونه هست ؟

نوسان به معنی تغییر قیمت سهم در بازه های زمانی کوتاه است.
استراتژی نوسان گیری در بورس و تابلوخوانی بورس چگونه هست ؟
آفتاب‌‌نیوز :

بنابراعلام چارت ایران، نوسان گیری بورس نیاز به شناسایی نمادهای مناسب و تعیین زمان ورود و خروج مناسب به بازار دارد. معامله گر موفق با استفاده از تحلیل تکنیکال، بررسی نمودارهای قیمت گذشته، وضعیت بازار و روانشناسی بازار اقدام به پیش بینی آینده می نماید.

این افراد سهام مورد نظر را در کمترین قیمت ممکن خریداری و به بالاترین قیمت به فروش می رسانند.

نوسان گیری بورس

نوسان گیری بورس اغلب جزو اهداف سرمایه گذاری کوتاه مدت قرار می گیرد. در روش های سرمایه گذاری کوتاه مدت معامله گر از تحلیل تکنیکال و بررسی نمودارهای قیمت اقدام به پیش بینی روند بازار می کند. نمادهای مناسب آنهایی هستند که در کف قیمتی خود قرار داشته و روند صعودی در پیش دارند.

برای یافتن نمادهایی که در پایین ترین قیمت خود هستند از فیلترنویسی بورس استفاده کنید. با فیلتر کردن نمادهایی که در صف فروش قرار دارند می توان آنهایی که در حد پایین قیمت هستند را شناسایی نمود. نکته مهم دیگر زمان ورود به معامله و خرید سهم است. پس از خرید سهم در کمترین قیمت ممکن، باید به انتظار زمان مناسب برای فروش آن بود.

استراتژی نوسان گیری در بورس

برای نوسان گیری بورس استفاده از تحلیل تکنیکال و آنالیز نمودارهای قیمت نقش مهمی دارد. بررسی نمودارهای قیمت در چند ماه گذشته و استفاده از روانشناسی بازار برای پیش بینی آینده از جمله استراتژی های مهم نوسان گیری در بورس است. معامله گرانی که به روش نوسان گیری در بورس فعالیت می کنند همواره در حال رصد بازار هستند.

این افراد گزارش مالی شرکت های مختلف، وضعیت اقتصادی و سیاسی، نرخ تورم و بازارهای مالی همانند بازار ارز و سکه را در نظر می گیرند. تمامی این موارد بر روند صعودی و یا نزولی بازار بورس تاثیر گذار است. با در نظر گرفتن تمام جوانب می توان استراتژی مناسب برای نوسان گیری بورس را بکار برد.

تعیین قیمت خرید و فروش در نوسان گیری بورس

یکی از موارد مهم در نوسان گیری بورس تعیین قیمت خرید و فروش سهام است. معمولا خرید در کمترین قیمت و فروش در بالاترین قیمت همواره میسر نیست. در این حالت معامله گر برای خرید سهام از کمترین قیمت پایانی روز گذشته شروع نموده و در صورت عدم خرید، به تدریج یک درصد به قیمت خرید اضافه می کند تا معامله انجام شود.

هنگام فروش نیز می توان ما بین ۳ تا ۵ درصد و یا بیشتر نسبت به قیمت خرید اقدام به فروش سهام نمود.

معامله گران حرفه ای همواره از تابلوخوانی بورس جهت درک صحیح و دقیق از بورس بهره می برند. اطلاعات بسیار مهم و مفیدی از تابلو بورس منتشر می شود. بررسی روزانه و هر لحظه تابلو بورس به شما در تعیین استراتژی موفق کمک می کند.

برای رصد بازار و شناسایی فرصت ها و تهدیدها باید تابلوخوانی را به خوبی فرا بگیرید. بازار بورس در هر لحظه اطلاعات معاملات صورت گرفته را بر روی بورس نمایش می دهد.

از طرفی با جستجوی نمادهای مختلف می توان جزئیات معاملات را مشاهده نمود. یکی از مهمترین اطلاعات نمایش داده شده بر روی تابلو قیمت لحظه ای، قیمت پایانی و آخرین قیمت نماد است. این متغیر اصلی ترین عامل برای معامله گری در بورس شناخته می شود.

برای تابلو خوانی بورس می توان از طریق پنل معاملاتی آنلاین که در اختیار دارید و از بخش دیده بان به جستجو و بررسی اطلاعات هر نماد پرداخت. با جستجوی نماد مورد نظر و کلیک بر روی آن اطلاعاتی مانند قیمت، بازه زمانی، حجم معاملات، حجم مبنا، میزان خرید و فروش، مشتری حقیقی و حقوقی، نمودار قیمت در بازه های زمانی مختلف و اطلاعات گروه معاملاتی نمایش داده می شوند. روش دیگر برای تابلوخوانی بورس ورود به سایت Tsetmc است. در سایت و بخش دیده بان نیز می توان اطلاعات فوق را جستجو نمود.

تابلوخوانی بورس یکی از الزامات معامله گری در بورس است. بر روی تابلو بورس اطلاعات معاملات صورت گرفته نمایش داده می شود. هر کدام از این متغیرها نمایش دهنده وضعیت نماد در بورس است. برای تابلوخوانی می توان وارد سایت مدیریت فناوری بورس و بخش دیده بان بازار شد. با جستجوی نمادهای مورد نظر اطلاعات مهمی نمایش داده می شود.

معامله گر موفق برای ورود به بازار و تعیین استراتژی معاملاتی نیاز به مهارت در تابلوخوانی بورس دارد. هر کدام از اصطلاحات موجود در تابلو دارای معنی است. برای تجزیه و تحلیل بورس نیاز دارید که مفهوم هر اصطلاح را بدانید.

شروع معاملات در بازار بورس ساعت ۹ صبح است. پس از شروع بازار و معاملات هر لحظه متغیرهای موجود بر روی تابلو تغییر می کند. اطلاع از این متغیرها و استخراج مفاهیم آن به تعیین نحوه معامله و زمان ورود و خروج به بورس کمک می کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین