کد خبر: ۷۰۱۶۴۰
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲

ظریف : چین، دوست دوران سختی ها است

محمد جواد ظریف، چین را دوست دوران سختی ها دانست و گفت:برهمین اساس ما از مواضع و اقدامات چین در دوران تحریم های ظالمانه علیه ایران تشکر و قدردانی می کنیم.
ظریف : چین، دوست دوران سختی ها است
آفتاب‌‌نیوز :

وزیر امور خارجه کشورمان امروز با وانگ ایی، عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین که دیروز در راس هیاتی وارد تهران شده است دیدار و گفتگو کرد.
دو طرف در این دیدار، در خصوص موضوعات مهم روابط دوجانبه، منطقه ای و بین المللی گفتگو کردند.
وزیر امور خارجه کشورمان ضمن خوش آمد گوئی به وزیر امور خارجه چین، به پنجاهمین سالگرد بر قراری روابط دیپلماتیک بین ایران و چین اشاره کرد و افزود: البته سابقه روابط دو تمدن بزرگ ایران و چین به قرن ها قبل باز می گردد و با امضای نقشه راه برنامه همکاری های جامع جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین روابط دو کشور بیش از پیش مستحکم تر خواهد شد.
ظریف چین را دوست دوران سختیها دانست و افزود : برهمین اساس ما از مواضع و اقدامات چین در دوران تحریم های ظالمانه علیه ایران تشکر و قدردانی می کنیم.
وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر لزوم عمل ایالات متحده به کلیه تعهدات برجامی خود اضافه کرد: رفع تحریمها علیه ایران ،می تواند زمینه اجرای کامل برجام را فراهم آورد.

ظریف برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی در پکن در سال ۲۰۲۲ را رویدادی مهم دانست و تلاشهای سیاسی برای کم اهمیت جلوه دادن این رویداد بین المللی را رد کرد.
وانگ ایی، عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین نیز در این دیدار فرا رسیدن سال نو و نوروز 1400 را تبریک گفت و با اشاره به بزرگداشت پنجاهمین سالگرد روابط دیپلماتیک فیمابین تصریح کرد: روابط دوکشور در حال حاضر به سطح مشارکت راهبردی رسیده و چین به دنبال ارتقاء همه جانبه روابط با جمهوری اسلامی ایران می باشد.
وزیر امور خارجه چین تصریح کرد:امضای نقشه راه همکاریهای راهبردی دو کشور نشان دهنده اراده پکن برای تنظیم روابط در بالاترین سطح ممکن است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین