کد خبر: ۷۰۱۸۱۸
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۶

مرخصی نوروزی ​۴۵۰۰ زندانی در استان تهران

در اولین روزهای ایام تعطیلات سال نو، صاحبکارمعاون راهبردی قوه قضائیه، باقری کنی معاون بین الملل قوه و دبیر ستاد حقوق بشر و نیز القاصی مهر دادستان تهران طی دیدارهای جداگانه، وضعیت رفاهی و قضایی مددجویان بازداشتگاه اوین را بررسی کردند.
مرخصی نوروزی ​۴۵۰۰ زندانی در استان تهران
آفتاب‌‌نیوز :

سید حشمت اله حیات الغیب مدیر کل زندان های استان تهران اعلام کرد: هدف ما اصلاح و تربیت وی و ارایه راهکارهای علمی جهت عدم تکرار جرم و بازگشت سالم وی به کانون خانواده و جامعه است.

وی ادامه داد: بر این اساس و در اجرای برنامه تحولی قوه قضائیه و طرح پایش زندانیان، مقامات عالی قضایی و قضات به طور مستمر از زندان های استان بازدید می کنند تا ضمن بررسی وضعیت رفاهی و بهداشتی زندانیان، تا حد امکان تخفیفات قضایی قانونی در مورد افراد واجد شرایط اعمال گردد و فردی بی جهت در زندان نماند.

وی ادامه داد: طی اولین روزهای ایام تعطیلات سال نو، معاون راهبردی قوه قضائیه، معاون بین الملل قوه و دبیر ستاد حقوق بشر و نیز دادستان تهران طی دیدارهای جداگانه، وضعیت رفاهی و قضایی مددجویان بازداشتگاه اوین را بررسی نمودند.

حیات الغیب همچنین گفت: روند حضور مقامات عالی قضایی و نیز قضات در زندان ها موجب آرامش زندانیان می شود و از سوی دیگر نگرانی خانواده ها نیز کاهش می یابد و همین امر موجب ارتقای امور اصلاحی و تربیتی در زندان شده، با انگیزه بهتری در کلاس های مختلف آموزشی مانند فرهنگی، اشتغال و حرفه آموزی حاضر می شوند.

او در پایان گفت: طی دیدارهای صورت گرفته در ایام پایانی سال گذشته و هفته اول تعطیلات سال نو، تا حد امکان احکام مرخصی یا آزادی مشروط صادر شده تا مددجویان این ایام را کنار خانواده سپری نمایند و در این راستا، ۴۵۰۰ نفر از زندانیان استان از مرخصی نوروزی بهره مند شده و این ایام را همراه خانواده شان می گذرانند.

سیدمحمدصاحبکار معاون راهبردی قوه قضائیه، علی باقری کنی معاون بین الملل قوه و دبیر ستاد حقوق بشر و نیز علی القاصی مهر دادستان تهران در اولین هفته نوروز با حضور در بازداشتگاه اوین، با مددجویان گفتگو کرده، مشکلات قضایی آنان را بررسی و دستورات لازم را صادر کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین