کد خبر: ۷۰۱۸۸۳
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰

انعقاد ۲۰۰ میلیارد تومانی قرارداد تامین فناوری صنایع از طریق دانش‌بنیان‌ها

معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس از انعقاد ۳۰۴ میلیارد تومان قرار داد هم‌رسانی در این پارک خبر داد و گفت: با امضا این قرار دادها تامین نیازهای فناورانه بخش‌های صنعتی از طریق شرکت‌های دانش بنیان و فناور تامین خواهد شد.
انعقاد ۲۰۰ میلیارد تومانی قرارداد تامین فناوری صنایع از طریق دانش‌بنیان‌ها
آفتاب‌‌نیوز :

اکبر قنبرپور با اشاره به امضا قراردادهای هم‌رسانی شبکه فن بازار ملی در پارک فناوری پردیس، افزود: بر اساس تعهد ما به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، قرار بود از ابتدای سال ۹۹ تا انتهای دولت، ۴۰۰ میلیارد تومان قرار داد هم‌رسانی منعقد شود ضمن آنکه نسبت به شناسایی نیازهای فناورانه صنعتی اقدام کنیم.

وی رفع نیازهای صنعتی از طریق شرکت‌های دانش بنیان، تیم‌های فناور و استارت‌آپ‌ها را از دیگر تعهدات پارک فناوری پردیس نام برد و یادآور شد: فرآیند "هم‌رسانی فناوری" از ابتدای اردیبهشت ماه سال گذشته آغاز شد و سال گذشته ۳۰۴ میلیارد تومان قرار داد هم‌رسانی و رفع نیازهای صنعت میان بخش‌های صنعتی و شرکت‌های دانش بنیان به امضا رسید.

قنبرزاده با اشاره به انعقاد قرارداد هم‌رسانی میان یکی از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک پردیس و شرکتی از ترکیه، گفت: این قرار داد در زمینه انتقال فناوری و تجهیزات بود که قرار داد آن منعقد شد. این تجهیز در کشور وجود نداشت و با همکاری‌های انجام شده با کشور ترکیه اقدام به تهیه این وسیله کردیم.

معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس با تاکید بر اینکه این همکاری در قالب انتقال فناوری و تجهیز بوده است، اضافه کرد: این قرار داد با عنوان "رفع نیاز دستگاه و تجهیزات اتومات برش و کریپ ترمینال" بوده است.

قنبرپور با تاکید بر اینکه پراکندگی قراردادهای هم‌رسانی فناوری در سطح کشور بوده است، خاطر نشان کرد: اکثر استان‌های کشور طرحی را در این زمینه داشته‌اند و امیدواریم تا پایان شهریورماه سال جاری ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر به این قرار دادها اضافه شود.

وی ادامه داد: علاوه بر آن ۳ محصول جدید این پارک در سال گذشته رونمایی شد که ارزشی بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان داشته است. علاوه بر آن تفاهم نامه‌ای میان پارک با شرکت ملی گاز به امضا رسید که ۴ دستگاه جدید را برای صنعت گاز کشور بومی‌سازی کنیم.

معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس با اشاره به اهمیت قراردادهای هم‌رسانی، در این زمینه توضیح داد: نیازهای فناورانه‌ای در صنایع وجود دارد که اولین روش برای تامین آن خرید از خارج است در حالی که توان داخلی تامین این فناوری در کشور موجود است ولی ممکن است به دلایل مختلفی از جمله عدم تطابق که توان داخلی با نیاز صنایع، انجام تحقیق و توسعه بیشتر و اختلاف نظراتی در خصوص مسایل حقوقی، مالی و یا مالکیت معنوی اختلافاتی وجود داشته باشد، امکان تامین این نیازها از داخل وجود نداشته باشد.

وی اضافه کرد: در راستای رفع این مشکل و رساندن بخش‌های عرضه کننده فناوری و متقاضی دریافت فناوری و همچنین ایجاد شرایط مشترک، قراردادهای هم‌رسانی منعقد می‌شود تا این دو طرف را به یکدیگر مرتبط شوند.

به گفته این مقام مسوول، کار هم‌رسانی از سوی پارک فناوری پردیس انجام نمی‌شود بلکه بخش خصوصی در این زمینه اقدام خواهد کرد.

در سال گذشته تعداد ۱۳۶ قرارداد در طرح جهش تجارت فناوری با حجم مالی بیش از ۳۰۴ میلیارد تومان در پارک فناوری پردیس منعقد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین