کد خبر: ۷۰۱۸۹۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
آذری‌جهرمی مدعی شده "۹۸ درصد جمعیت ایران به اینترنت دسترسی دارند"

وزیر ارتباطات:‌ ویز فیلتر نشده؛ بخاطر تحریم مسدود شده/ فیلترینگ منسوخ خواهد شد

تهران - ایرنا - وزیر ارتباطات گفت: اپلیکیشن مسیریاب «ویز» فیلتر نشده و عدم دسترسی به آن به دلیل تحریم است، البته به این معنی نیست که سیاست‌های فیلترینگ حساب و کتابی دارد.
وزیر ارتباطات:‌ ویز فیلتر نشده؛ بخاطر تحریم مسدود شده/ فیلترینگ منسوخ خواهد شد
آفتاب‌‌نیوز :

محمدجواد آذری جهرمی در یکی از اتاق‌های گفت وگوی فضای مجازی کلاب هاوس که درباره فعالیت مسیریاب‌های بومی تشکیل شده بود، درباره فیلتر شدن «ویز» (Waze) برای رشد مسیریاب‌های بومی گفت: این مسیریاب خارجی فیلتر نشده بلکه ایران را تحریم کرده است. تحریم نیز به این دلیل است که این اپلیکیشن دیتاهای خود را روی کلادهایی (Cloud فضای ابری) برده است که IP های ایران (آدرس اینترنت) را بسته‌اند.

وزیر ارتباطات مدعی شده: دو مسیریاب بومی «بلد» و نشان در یک فضای واقعا رقابتی رشد کردند نه بر اساس فیلترینگ یک اپلیکیشن خارجی.

آذری جهرمی با تاکید بر این که عمده از دسترس خارج شدن «ویز» موضوع بستن ip های ایران است، گفت: البته معنای حرف من این نیست که سیاست‌های فیلترینگ در کشور حساب و کتابی دارد، بلکه موضوع «ویز» فیلتر نیست. موضوع بعدی این است که برخی مسئولان اذعان می‌کنند که مسیریاب‌ها می‌توانند نقاط ترافیکی را به سمت‌های خاص سوق دهند و ایجاد ترافیک کنند یا جایی را در مناطق شهری به نوعی با سر ریز کردن ترافیک‌ها مختل کنند، صاحبان مسیریاب‌ و نقشه‌های بومی باید درباره این مسئله صحبت و آن را شفاف کنند. دو مسیریاب نشان و بلد نمونه‌های خوبی از رقابت درست استارتاپ‌ها در ایران هستند که بقیه استارتاپ‌ها می‌توانند از آن‌ها الگو بگیرند.

فیلترینگ منسوخ خواهد شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین از برنامه‌های دولت در زمینه اینترنت‌رسانی به تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار و فراهم کردن بستر توسعه تجارت الکترونیک و ادامه دورکاری و حذف فیلترینگ در آینده خبر داد و گفت: توسعه تکنولوژی و بلاک‌چین واینترنت ماهواره‌ای و.. باعث منسوخ شدن فیلترینگ می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و پایش آثار اقتصادی کرونا، «محمد جواد آذری‌جهرمی» گفت: ما برنامه داشتیم که تا پایان دولت تمام روستاهای کشور را به شبکه اینترنت متصل کنیم که همه‌گیری کرونا سرعت کار را بالا برد و لازم شد که مناطق محروم‌تر با نیاز ضروری‌تر به صورت پروژه ویژه تعریف شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری در توضیح تامین و تقویت اینترنت مناطق روستایی برای فراهم شدن ادامه تحصیل مجازی دانش آموزان و دانشجویان روستایی گفت: اینکه مناطقی با دسترسی محدود باشد، بسیار کم است و الان ۹۸ درصد جمعیت کشور دسترسی به اینترنت دارند و تنها ۱۰ درصد از روستاها با جمعیت دو درصد کل کشور هنوز متصل نشده که برای این موارد هم کارگروه ویژه تشکیل دادیم.

آذری‌جهرمی در رابطه با افزایش بهره‌وری دورکاری در دوران کرونا نیز گفت: برنامه ما یکی توسعه پهنای باند در کشور است که انجام شده و دوم هم حمایت از کسب‌وکارهایی است که خدمات مربوط به دورکاری ارائه می‌دهند. ما از طریق طرح نوآفرین حمایت از این کسب‌وکارها را انجام دادیم. اما مهم‌ترین برنامه ما و دولت حرکت در مسیر دولت الکترونیک است که ستاد کرونا هم آن را موردتاکید قرارداده است. او ادامه داد: همه دستگاه‌ها باید سه خدمت پرطرفدار و پرمراجعه خود را در بستر اپلیکیشن «دولت همراه» ببرند که رشد قابل توجهی هم داشته است.

وزیر ارتباطات در رابطه با اینترنت ماهواره ای و احتمال فیلترینگ آن نیز گفت: توسعه تکنولوژی و سربرآوردن بلاک‌چین واینترنت ماهواره‌ای و.. باعث منسوخ شدن فیلترینگ خواهد شد. اصولا باید فیلترینگ فراموش شود و اگر فناوری جدیدی در راه است، در فکر فیلترینگ آن نباشیم.

او افزود: آن چه اصالت دارد رقابت برای به دست آوردن بازار است که باید اصول خدمت‌رسانی و کسب سهمی از این بازار را در برنامه قرار دهیم. باید به سمت رقابت آزادانه در این فضا برویم تا بتوانیم سهمی از بازار آینده در این حوزه داشته باشیم

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
5
1
اگر ویز مسدود نشده و بقول ایشان تحریم شده پس چرا با vpn باز میشود؟!
لرستانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
2
1
98 درصد
سپاس صد در صد ِ
دارد
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
5
0
زور نزن آذری،شما در حد وقواره ریاست جمهوری نیستی.والسلام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
3
0
اگر منسوخ شود یا نشود شما دیگر نیستی فعلا بایستی جوابگوی قاضی باشی روحانی هم دارد آماده رفتن می شود که بازنشسته داءمی شود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین