کد خبر: ۷۰۱۹۴۲
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۰

موافقت با عفو ۳۰ محکوم امنیتی کردُ

پس از سفرهای رییس قوه قضاییه به استان‌های کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی و درخواست علمای اهل سنت این مناطق در ملاقات با آیت‌الله رییسی و وعده رییس دستگاه قضا، از سوی مقام معظم رهبری با عفو ۳۰ نفر از محکومین امنیتی مناطق کُردنشین به مناسبت نیمه شعبان موافقت شد.
موافقت با عفو ۳۰ محکوم امنیتی کردُ
آفتاب‌‌نیوز :

در سفرهای رییسی به استان‌های کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی، یکی از درخواست‌های علمای اهل سنت در ملاقات با رییس قوه قضاییه، عفو؛ تخفیف مجازات و بخشش محکومین امنیتی این مناطق بود، که قوه قضاییه هم در عفو اخیر به مناسبت نیمه شعبان 30 نفر از این محکومین را معرفی و از سوی مقام معظم رهبری مورد پذیرش قرار گرفت.

در آخرین سفر رییس قوه قضاییه به مناطق کُردنشین که سفر به آذربایجان غربی در 14 اسفند سال 99 بود، امام جمعه مهاباد به صورت رسمی از رییس قوه قضاییه درخواست عفو محکومین امنینی مناطق کُردنشین را مطرح کرده بود.

گفتنی است؛ رهبری روز یکشنبه ۸ فرودین عفو یا تخفیف مجازات یک هزار و ۸۴۹ تن از محکومانِ محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیرو‌های مسلح و تعزیرات حکومتی موافقت کردند.

۱۰۰ نفر از محکومین امنیتی نیز در این لیست عفو قرار دارند که تعدادی از محکومین حوادث ابان ماه سال ۹۸ را نیز شامل می‌شود و از این تعداد ۳۰ نفر از محکومین مناطق کُردنشین هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین