کد خبر: ۷۰۱۹۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۴
مقام‌های ایران‌ تاکید کرده‌اند که نخست آمریکا باید به تعهدات برجامی بازگردد

شرط ایران برای توقف غنی‌سازی ۲۰ درصدی؛ لغو تحریم‌های آمریکا

یک مقام ارشد ایرانی به شبکه خبری پرس تی‌وی گفت که ایران تنها در صورتی غنی‌سازی ۲۰ درصد را متوقف خواهد کرد که آمریکا تمامی تحریم‌ها را لغو کند.
شرط ایران برای توقف غنی‌سازی ۲۰ درصدی؛ لغو تحریم‌های آمریکا
آفتاب‌‌نیوز :

یک مقام ارشد ایرانی تاکید کرد که تهران غنی‌سازی 20 درصد را پیش از لغو تمامی تحریم‌های آمریکا متوقف نخواهد کرد.

این مقام ارشد ایرانی که نام وی ذکر نشده،‌ به شبکه خبری «پرس‌تی‌وی» گفت: «غنی سازی 20 درصد در راستای پاراگراف 36 برنامه جامع اقدام مشترک بوده و تنها در صورتی متوقف خواهد شد که آمریکا تمامی تحریم‌ها را لغو کند».

چند روز پیش یک مقام آمریکایی که نخواسته نامش فاش شود به خبرگزاری رویترز گفته بود: «مسئله این نیست که چه کسی اول به برجام بازمیگردد، (بلکه) موضوع، توافق بر این است که چه گام‌هایی به صورت همزمان برداشته می‌شود.»

پس از تشکیل دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا از روز 20 ژانویه (1 بهمن 1399)، مقام‌های مختلف دولت وی بارها تاکید کردند که نخست ایران باید به تعهدات برجامی خود بازگردد پس از آن، دولت آمریکا نیز به برجام باز خواهد گشت.

دولت آمریکا در زمان دونالد ترامپ و در اردیبهشت 1397 به صورت یکجانبه و بر خلاف قطعنامه‌های بین‌المللی از توافق هسته‌ای خارج شده و با اعمال تحریم‌های بی‌سابقه، سیاست فشار حداکثری را علیه ایران در پیش گرفت و حتی در دوران شیوع ویروس کرونا مانع از آن شد که ایران به منابع خود در دیگر کشورها برای واردات دارو و مواد غذایی دسترسی پیدا کند.

پس از روی کار آمدن دولت بایدن، مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی ایران با یادآوری این واقعیت که آمریکا،‌ طرفی بوده که از برجام خارج شده،‌ تاکید کرده‌اند که نخست آمریکا باید به تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای بازگردد و پس از راستی آزمایی، ایران نیز کاهش تعهدات برجامی خود را متوقف کرده و به پایبندی کامل به برجام باز خواهد گشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
Ali
|
Turkey
|
۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
0
0
این مهم است که به همکاری با هوش چینی به اخراج گروه انگلیسی از عراق .
و بازدید ویژه از وزارت امور خارجه ایران ..برای هوش چینی به پایان می رسد به این نتیجه توافقنامه همکاری برای حذف جوامع انگلیسی از عراق .
از طریق تکنولوژی پیشرفته چینی ... و راندمان بالا از هوش چینی.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین