کد خبر: ۷۰۱۹۹۱
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶

هر علائم مشابه کرونا را "کرونای انگلیسی" فرض کنید

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به شیوع کرونای انگلیسی در استان، گفت: تمام افرادی که علائم مشابه کرونا دارند، باید فرض را بر این بگیرند که به کرونای انگلیسی مبتلا شده و نکات مربوط به قرنطینه را با جدیت بیشتری رعایت کنند.
آفتاب‌‌نیوز :

ابراهیم شکیبا در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به شناسایی بیش از 50 مورد ابتلای کرونای انگلیسی در استان گفت: متاسفانه آمار ابتلا به این نوع کرونا در حال افزایش است و مردم باید بیش از پیش مراقب باشند.

وی افزود: قدرت سرایت این نوع ویروس جهش یافته نسبت به کرونای معمولی بیشتر است، بنابراین رعایت پروتکل های بهداشتی برای پیشگیری از سرایت این ویروس باید با دقت و جدیت بیشتری در دستورکار قرار گیرد.

شکیبا خاطرنشان کرد: علائم این نوع ویروس هم مشابه کرونای معمولی است، با این تفاوت که بطورمعمول شدت علائم مربوط به این نوع ویروس جهش یافته بیشتر است.

وی افزود: همچنین ابتلا به این نوع ویروس در افراد جوان هم دیده می شود و در صورت مشاهده چنین نشانه هایی افراد باید مشکوک به کرونای انگلیسی شوند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به شیوع این نوع ویروس در استان گفت: در حال حاضر افرادی که علائم مشابه کرونا دارند باید فرض را بر این بگیرند که به کرونای انگلیسی مبتلا شده اند و در اینصورت باید نکات بهداشتی مربوط به قرنطینه را با جدیت بیشتری رعایت کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین