کد خبر: ۷۰۲۰۴۸
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵
تعطیلی کارخانجات بی‌انصافی است

کنایه رئیسی به دولت روحانی: به جای مذاکره به فکر توانمند کردن باشید

رییس‌ قوه قضاییه گفت: برخورد عبرت آموز با افراد مفسد جدی است و هیچ‌گونه مماشات نخواهیم کرد.
کنایه رئیسی به دولت روحانی: به جای مذاکره به فکر توانمند کردن باشید
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی روز سه‌شنبه در دیدار با جمعی از مردم در سالن جلسات جهاد کشاورزی خرم آباد اظهار داشت: فلسفه قیام و نهضت اسلامی ما مبتنی بر آیات قرآنی در راستای عدالت است، امروز جامعه ما باید مبتنی بر عدالت باشد، مردم و حاکمان عادل باشند و در ادارات و سازمان‌ها عدالت رشد داشته باشد.

وی با تاکید براینکه خود کنترلی در جامعه باید حاکم باشد، گفت: مردم نباید بی تفاوت باشند زیرا امر به معروف و نهی از منکر ایجاب می‌کند نسبت به مسایل حساس باشند.

وی ادامه داد: جانبازان سند زنده و گویای دفاع مقدس و صدق در ادعاهای انقلاب هستند، برای عدم فساد باید احساس مسوولیت صورت گیرد چرا که دشمن حساسیت سنجی می‌کند و این احساس مردم نسبت به انقلاب ارزیابی می‌کند و پس از آن گام برمی‌دارد.

رییس‌ قوه قضاییه بیان کرد: آنهایی که به دنبال سکولاریزه کردن جامعه هستند باید ببیند آیا مردم در این راستا حسی دارند، دشمن می‌خواهد از سرمایه‌هایمان بی تفاوت باشیم، بزرگترین سرمایه وجود انسان تقوی است و باید نسبت به اطراف مان احساس مسوولیت داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رییسی افزود: مردم کانون غیرت در مقابل فتنه ها می‌باشند و در این عرصه نباید خسته شد و به هیچ عنوان با هر چه نارسایی ناامید نباید باشید و آینده روشن است و با عملکردهای نامناسب ناامید نخواهیم شد.

وی اضافه کرد: با یک دنیا امید با دست جوانان به آینده امیدوار هستیم و این موضوع دشمن را ناامید می‌کند و با توجه به فرمایشات رهبری اعتقاد این است که ما می‌توانیم.

وی ادامه داد: لرستان دارای ظرفیت های خوبی است و از نیروی بالایی برخوردار است و برای اینکه بتواند صادرات داشته باشد باید بیکاری برطرف شود. لرستان نماد خصوصی سازی بد و خصوصی سازی خوب است به دست کسانی سپرده شد که ویران کردند و پس از آن به عده ای سپرده شد که آباد کردند.

وی ادامه داد: به دست توانای مردم کار دنبال خواهد شد و امیدوارانه به دنبال اقدامات موثر هستیم و یک زندگی عزت مندانه برای مردم باشد چرا که از ظرفیت بالایی برخوردار است و مدیریت قوی می‌خواهد. تعطیلی کارخانجات بی انصافی است و زمینه برای فعال کردن آماده است و تصمیم گیری و تصمیم سازی در این زمینه نیاز است، شعار سال تنها یک شعار نیست بلکه نقشه راه می‌باشد و نیاز جدی کشور است که همه بخش ها باید همت کنند.

وی اضافه کرد: آنچه مارا در برابر دشمنان سربلند می کند ایجاد اشتغال است و باید امید در دل مردم زنده می‌شود، دشمن با تحریم می‌خواهد جلوی پیشرفت را بگیرد، جلوه های در اقدامات هسته ای و دفاعی بسیار ارزنده است، به جای اینکه به دنبال مذاکره باشند باید به فکر توانمند کردن باشند و هرگز دربرابر دشمن کوتاه نیاییم.

وی گفت: سازمان های نظارتی و مردم نهاد که اقدامات را انجام می‌دهند باید پیگیری کنند چرا برخی کارخانجات تعطیل شده و چرا در زمان خودش فعالیت نداشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رییسی افزود: برخورد عبرت آموز با افراد مفسد جدی است و هیچگونه مماشات نخواهیم کرد و باید گزارشات مستند باشد و باب اتهام زنی را باید بست چراکه مطالبه مردمی مبارزه با فساد است.

وی ادامه داد: نسبت به مسأله صیانت از مطالبات مردم تضمین شده که مردم در جای مناسب بگویند و مسئولین بشنود، اجرای عدالت منجر به کاهش آسیب های اجتماعی می‌شود که در صورت عدم توجه موجب جرم خواهد شد.

وی ادامه داد: ملاک ما برای سپردن پست به افراد صلاحیت فرد است و بومی و غیر بومی را در نظر نمی‌گیریم.

 رییس قوه قضاییه در سفر یک روزه خود به لرستان، در فرودگاه خرم‌آباد، مورد استقبال رسمی مقامات استان، رییس کل دادگستری لرستان و جمعی از قضات دستگاه قضا قرار گرفت.

تجدید میثاق با شهدا، دیدار با خانواده شهدا، قضات دادگستری و جمعی از مردم استان، شرکت در شورای اداری و شورای قضایی همچنین نشست خبری با اصحاب رسانه برنامه‌های سفر یک روزه رییس قوه قضاییه به لرستان است.

در سفر رییس‌ قوه قضاییه، محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور، سید احمد مرتضوی مقدم رییس‌ دیوان عالی کشور، غلامحسین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضاییه و حجت‌الاسلام درویشیان رییس‌ سازمان بازرسی کل کشور حضور دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین