کد خبر: ۷۰۲۰۸۹
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۹

رئیس قوه قضاییه: قاضی باید نفوذناپدیر باشد

رئیس قوه قضاییه گفت: شخصیتی همچون قاسم سلیمانی در سنگر عبودیت و بندگی و در دفاع از ارزش‌ها ایستاد و قاضی باید این‌گونه و نفوذناپذیر باشد.
رئیس قوه قضاییه: قاضی باید نفوذناپدیر باشد
آفتاب‌‌نیوز :

سید ابراهیم رئیسی امروز دهم فروردین‌ماه در جمع قضات و کارکنان دستگاه قضایی لرستان که در سالن اجلاس جهاد کشاورزی استان برگزار شد، اظهار کرد: شاخص‌ها نشان می‌دهد دادگستری لرستان جزو دادگستری‌های برتر قرار دارد.

وی با بیان اینکه حفظ این برتری ضرورت دارد و نیازمند این است که همه اجزای دادگستری تلاش لازم را داشته باشند، عنوان کرد: در دادگستری و سازمان‌های وابسته تلاش شده سلامت مجموعه قضایی حفظ شود و این سبب می‌شود اعتماد مردم دوچندان شود.

رئیس قوه قضاییه گفت: حفظ سلامت دستگاه قضایی امر مهمی است و باید از آن صیانت کرد.

وی با اشاره به اینکه آلودگی برای همه بد است برای دستگاه قضایی بدتر است، افزود: گرایش، دیدن و تصمیم به‌حق و ایستادگی در مسیر حق منجر به ایجاد امید در مردم می‌شود و احساس ملجا و پناه بودن دادگستری برای کسی که حقش ضایع شده مهم بوده و مبارک است.

رئیسی با تأکید براینکه در کنار اقتدار باید با مهربانی با مردم رفتار کرد و این اقتدار منافاتی با مهربانی ندارد، تصریح کرد: قضات باید با تدبیر و درایت عمل کنند .

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر برخورد جدی با جرائم خشن و اشرار اظهار کرد: باید با اقتدار با کسانی که امنیت جامعه را برهم می‌زنند برخورد کرد.

وی با اشاره به اینکه برخی مشکلات برمی‌گردد به ساختارها و باید مسئله شناسی کنیم و آن را تبیین کرد تا مسئله را شناسایی و به مسئولین ذی‌ربط اعلام شود، گفت: در بخش قضاوت نیز قاضی، ناجا و دستگاه امنیتی با هر سرقتی برخورد می‌کنند اما سرقت یک مسئله است و در راستای آسیب زدایی آن‌ها باید تدبیر شود.

وی گفت: بخش پیشگیری دستگاه قضایی باید نسبت به شناسایی آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی و اقتصادی ورود پیدا کند و بتواند با کمک سایر دستگاه‌ها آسیب‌ها حل شود تا خیلی از مشکلات برطرف ‌شود.

رئیسی عنوان کرد: باید نیازهای قاضی و کارمندان برطرف شود تا دغدغه معیشت نداشته باشد.

وی گفت: مشکلات مسکن و بیمه تکمیلی پرسنل باید حل‌وفصل شود.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه بازنشستگی در کشور از ۳۰ سال به ۲۵ سال رسیده آیا به نفع سازمان است، اظهار کرد: با کاهش سن چه برای سازمان‌ اداری کشور باقی می‌ماند.

وی با تأکید بر اجرای سند تحول قضایی، گفت: روحیه صلح و سازش را در شورای حل اختلاف و در امر قصاص افزایش دهید.

رئیسی با اشاره به اینکه ماه شعبان و رمضان برای این است که ظرفیت‌سازی کنیم و این مهم در پرتو عبودیت خدا رخ می‌دهد، گفت: شخصیتی همچون قاسم سلیمانی در سنگر عبودیت و بندگی و در دفاع از ارزش‌ها ایستاد و قاضی باید این‌گونه و نفوذناپذیر باشد.

رئیس قوه قضاییه عنوان کرد: خلافت همچون ولایت مراتبی دارد و هر قاضی در ماهیت خودش جایگاه خلافت‌الهی دارد و این جایگاه ممتازی است و این خلیفه‌الهی باید ظرفیت پیدا کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین