کد خبر: ۷۰۲۲۳۷
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵

مشتاقی: کشتی ایران از توکیو بدون مدال باز نخواهد گشت

پیشکسوت کشتی ایران گفت: تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی به طور حتم در المپیک توکیو صاحب مدال خواهند شد و بدون مدال به کشور باز نخواهند گشت.
مشتاقی: کشتی ایران از توکیو بدون مدال باز نخواهد گشت
آفتاب‌‌نیوز :

«بهرام مشتاقی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال گذشته فدراسیون کشتی همچون سایر فدراسیون‌ها و رشته‌ها به دلیل شیوع کرونا با مشکلاتی روبرو بود و نتوانست مسابقاتی را برگزار یا در تورنمنتی شرکت کند. با این وجود در جام جهانی انفرادی که آذر ماه در صربستان و یا در تورنمنت‌های جام مربیان و قهرمانان اوکراین و جام «متئو پلیکونه» ایتالیا که اسفند ماه برگزار شد، بهتر بود که تیم‌های کاملی از نمایندگان کشتی آزاد و فرنگی حضور پیدا می‌کردند و از این فرصت استفاده بهینه می‌شد.

وی با اشاره به مشکلات مالی فدارسیون خاطر نشان کرد: به طور حتم با توجه به شرایط مالی حاکم بر کشور، این موضوع سبب شده تا تیم‌های کاملی را اعزام نکنیم. با وجود همه مشکلات، فدراسیون کشتی لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی باشگاه‌های کشور را به خوبی برگزار کرد که سبب شد کشتی‌گیران بعد از مدت‌ها به روی تشک بیایند و عملکرد آنان نیز مورد ارزیابی قرار گیرد.

عضو اسبق شورای فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی ادامه داد: در حال حاضر همه نگاه‌ها اکنون معطوف به پیکارهای گزینشی المپیک است که از ۲۲ فروردین در شهر آلماتی قزاقستان برگزار خواهد شد تا تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی برای کسب سه سهمیه باقی‌مانده تلاش کنند و امیدوارم که بتوانند کار را در قزاقستان یکسره کنند تا کار به مسابقات گزینشی بلغارستان کشیده نشود.

وی همچنین با تمجید از عملکرد فدراسیون در بازسازی خانه‌های کشتی خاطر نشان کرد: در شرایط کرونایی و با توجه به اینکه اردو و مسابقاتی نبود «علیرضا دبیر» رییس فدراسیون اقدام به بازسازی خانه‌های کشتی کرد که در ۴۰ یا ۴۵ سال گذشته بازسازی نشده بود و این موضوع به طور حتم در ادامه در روند تمرینات تیم‌های ملی کشتی و روحیه کشتی‌گیران تاثیر بسزایی خواهد داشت. این انتظار را داشتیم البته که دست کم تیم‌های منتخب کشتی با نفرات بیشتری در تورنمنت‌ها حضور پیدا می‌کردند و ضمن آنکه باید برای رده‌های پایه به خصوص نوجوانان و جوانان نیز برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم.

مشتاقی بیان داشت: در رده سنی نوجوانان و جوانان با توجه به اینکه مسابقاتی در یک سال گذشته نبود، حداقل باید اردوهایی برگزار می‌شد.

وی در خصوص بازی‌های المپیک توکیو نیز گفت: امیدوارم تیم‌های ملی کشتی آزا د و فرنگی در ابتدا بتوانند سه سهمیه باقی‌مانده المپیک را بگیرند. در کشتی آزاد تیم خوبی داریم. «حسن یزدانی» اگر کشتیِ را که مقابل «کامران قاسمپور» در انتخابی تیم ملی گرفت، مقابل «دیوید تیلور» می‌گرفت نمی‌باخت. او نشان داده که پخته‌تر شده و تحمل کشتی خود را زیاد کرده و عجله نمی‌کند و اگر با همین تاکتیک کشتی بگیرد «حسن یزدانی» برای دومین مرتبه در فینال المپیک خواهد بود و می‌تواند دومین مدال طلای المپیک خودش را بگیرد. قهرمانی یزدانی در المپیک یک پیروزی و موفقیت بزرگ برای کشتی کشورمان است و سایر آزادکاران نیز بی‌امید نیستند و این ظرفیت را دارند که مدال بگیرند و البته اگر از نظر روحی آماده باشند و قرعه مناسبی نصیبشان شود می‌توانند به مدال برسند.

سرپرست اسبق تیم ملی کشتی فرنگی ادامه داد: کسب سه سهمیه باقی‌مانده کشتی فرنگی نیز دور از دسترس نیست و تیم ملی مربی با تجربه و کارکشته‌ای به نام «محمد بنا» دارد و ضمن آنکه در کنار او مربیانی همچون «رسول جزینی»، «بهروز حضرتی‌پور»، «حیبب‌الله اخلاقی» و سایر مربیان حضور دارند.

وی ادامه داد: به عقیده من در وزن ۷۷ کیلوگرم «محمدعلی گرایی» یا «سعید عبدولی» و حتی «پژمان پشتام» هر کدام دوبنده تیم ملی را بپوشند می‌توانند مدال بگیرند. ضمن آنکه عبدولی هنوز به اردوی تیم ملی دعوت نیز نشده است. شرایط ملی‌پوشان به گونه‌ای است که «رومن ولاسوف» قهرمان نامدار روسی نیز نمی‌تواند مشکلی برای آنان ایجاد کند. در وزن ۸۷ کیلوگرم نیز «حسین نوری» و «رامین طاهری» حضور دارند و ضمن آنکه نوری به دلیل بیماری کرونایی که مبتلا شده بود و ضعف بدنی داشت در جام جهانی انفرادی محک خوبی خورد و طاهری فقط به تقویت روحیه نیاز دارد.

دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی افزود: در وزن ۹۷ کیلوگرم «محمدهادی ساروی»، «مهدی علیاری» و «مهدی بالی» حضور دارند که شرایط این وزن نیز خوب است. در سنگین وزن اکنون تیم ملی فرنگی‌کار با تجربه‌ای به نام «امیر قاسمی منجزی» حضور دارد که جا افتاده و حتی در پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۹ در قزاقستان باید مدال می‌گرفت و البته در کنار او ۲ جوان دیگر به نام «علی‌اکبر یوسفی» و «امین میرزازاده» نیز حضور دارند و دست سرمربی تیم ملی در این وزن پر است و کشتی‌گیرانی نیستند که نتیجه را به راحتی به حریفان واگذار کنند.

مشتاقی گفت: «علیرضا نجاتی» در ۶۰ کیلوگرم که مدال برنز جهان را گرفت، کشتی‌گیر خوبی است و در رقابت‌های بین‌المللی اوکراین نیز خوب کشتی گرفت و ضمن آنکه در این پیکارها یک کشتی‌گیر خوب به نام «سجاد عباسپور» در وزن ۵۵ کیلوگرم نیز ظهور کرد و می‌تواند در سبک وزن در آینده برای تیم ملی موثر باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین