کد خبر: ۷۰۲۲۳۹
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۷

موج چهارم کرونا به آمریکا رسید

تارنمای هیل نوشت: موج چهارم کرونا در ایالت های سراسر آمریکا آغاز شده است و کارشناسان بهداشتی و مقامات از آمریکایی های خسته از همه‌گیری هستند.
موج چهارم کرونا به آمریکا رسید
آفتاب‌‌نیوز :

این رسانه آمریکایی با استناد بر آمار مرکز کنترل و پیشگیری از نوشت: شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا در ۷ روز گذشته به طور متوسط به ۶۵ هزار مورد رسیده است که در مقایسه با بالاترین میزان ابتلا در دو هفته گذشته حدود ۱۰ هزار نفر در روز افزایش داشته است.

این آمار و ارقام کمتر از اوج ابتلا در ماه ژانویه (دی) همزمان با موج سوم همه گیری در این کشور است که روزانه تست کرونای ۲۵۰ هزار نفر مثبت می شد.

با این که در آمریکا میلیون ها نفر واکسینه شده اند اما پیشرفت این ایمنی جمعی با موج جدید همه گیری همگام نیست و موارد ابتلا در حدود نیمی از ایالت های آمریکا افزایش یافته است و در نیویورک و به ویژه نیویورک سیتی، میشیگان، نیوجرسی، کنتیکت و پنسیلوانیا مبتلایان به کرونا در حال افزایش است.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه در کاخ سفید گفت جنگ با کرونا هنوز فاصله زیادی تا پیروزی دارد و این مساله بشدت جدی است.

دانشمندان می گویند موج جدید ناشی از نوع جهش یافته است که سرعت انتشار بیشتری دارد و ابتدا در بریتانیا کشف شد. آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا نشان می دهد که این نوع جدید به طور تقریبی ۱۳ درصد در افزایش موارد مبتلایان در فلوریدا و ۹ درصد در نیوجرسی نقش داشته است.

این افزایش ابتلا همچنین به دلیل تغییرات رفتاری شهروندان آمریکایی است که در فعالیت های غیرضروری شرکت دارند. برخی ایالت ها محدودیت ها را کاهش داده اند و در برخی موارد و در چندین ایالت حتی به دنبال توقف طرح اجباری استفاده از ماسک هستند.

براساس آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، تعداد آمریکایی هایی که واکسن کرونا را دریافت کرده اند به بیش از دو میلیون نفر در روز رسیده است. بیش از ۱۷ میلیون دوز واکسن در کالیفرنیا و بیش از ۱۱ میلیون نفر در تگزاس واکسن گرفته اند و بیش از یک سوم ساکنان ایالت های کوچکتر همچون مکزیک، کنتیکت، داکوتای جنوبی، آلاسکا و مین دستکم یک دوز واکسن را دریافت کرده اند.

با این حال برای این که ایمنی جمعی در آمریکا ایجاد شود لازم است میلیون ها نفر دیگر واکسینه شوند.

تعداد بالای آمریکایی های مسنی که واکسینه شده اند به همراه اقدامات مراقبتی کلینیکی تعداد مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ را در آمریکا پایین آورده است. کمتر از ۱۰۰۰ نفر در هفته گذشته بر اثر کرونا جان باخته اند که برای نخستین بار از نوامبر (آذر-دی) تاکنون کاهش داشته است. تعداد آمریکایی های بستری در بیمارستان ها حدود ۴۰ هزار نفر است که کمتر از یک سوم تعداد بیماران در ماه ژانویه (بهمن) است.

همه گیری که تاکنون باعث کشته شدن بیش از ۵۵۰ هزار آمریکایی شده است کادر درمان در آمریکا را فرسوده کرده است.

کرونا تاکنون در جهان بیش از ۱۲۸ میلیون نفر را مبتلا کرده است که از این تعداد دو میلیون و ۸۱۵ هزار و ۹۹۱ نفر جان باخته اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین