کد خبر: ۷۰۲۲۵۵
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۶

دستگیری ۳سارق در کانال کولر

جانشین پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری سه سارق حرفه ای منزل خبر داد و گفت: ۲ نفر از سارقان در کانال کولر دستگیر شدند.
دستگیری ۳سارق در کانال کولر
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش پلیس تهران بزرگ، سرهنگ "علیرضا ناصری نژاد " روز چهارشنبه در تشریح این خبر بیان داشت: شب گذشته ماموران کلانتری ۱۱۹ مهرآباد با اعلام مرکز ۱۱۰ مبنی بر حضور سارقان در یکی از منازل خیابان های آزادی به نشانی اعلامی اعزام شدند.

وی افزود: با حضور ماموران در محل مشخص شد ۲سارق که از طریق کانال کولر قصد ورود به داخل منزل را داشتند در کانال کولر محبوس شدند و سارق سوم نیز توسط ماموران کلانتری دستگیر می شود.

این مقام انتظامی با بیان اینکه با همکاری عوامل آتش نشانی هر دو سارق محبوس شده از کانال کولر خارج و هر سه سارق به کلانتری منتقل شدند، افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد که هر سه متهم سابقه دار بوده و قصد خود مبنی بر سرقت از منزل اعتراف کردند.

جانشین پلیس پیشگیری تهران اضافه کرد: متهمان به ۵ فقره سرقت منزل با همکاری یکدیگر اعتراف و با تکمیل پرونده هر سه متهم با صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضائی روانه زندان شدند.

انهدام باند سارقان موتورسیکلت سند نمره کار در تهران

معاون مبارزه با سرقت وسائط نقلیه پلیس آگاهی از دستگیری سارق موتورسیکلت خبر داد که با همکاری همدستش، موتورسیکلت های سرقتی را با سند نمره به سایر افراد می فروختند.

سرهنگ کارآگاه "شمس الدین میرزکی" بیان داشت: کارآگاهان اداره هفتم در رصدهای فضای مجازی به یک مورد آگهی فروش موتورسیکلت مشکوک و بررسی موضوع در اختیار تیمی از کارآگاهان قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه کارآگاهان برای بازدید موتورسیکلت طی هماهنگی ها با فروشنده به حوالی میدان آزادی مراجعه و پس از بازدید موتورسیکلت متوجه شدند ارکان موتورسیکلت بصورت حرفه ای دستکوب شده و مدارک فروشنده جعلی است، افزود: بدون فوت وقت فروشنده موتورسیکلت دستگیر و برای بررسی های تخصصی به همراه موتورسیکلت به پلیس آگاهی منتقل شد.

معاون مبارزه با سرقت وسائط نقلیه پلیس آگاهی تهران عنوان کرد: با بررسی کارشناسان و بهره گیری از تجهیزات نوین آزمایشگاهی ارکان اصیل موتورسیکلت ظاهر و پس از استعلام از سامانه ناجا مشخص شد موتورسیکلت ۲۸ اسفند ماه سال گذشته از شهرستان اسلامشهر سرقت شده است.

این مقام انتظامی ابراز داشت: با روشن شدن وضعیت موتورسیکلت مسروقه متهم در اظهاراتش بیان داشت، موتورسیکلت را دو روز پیش از شخصی بنام در شهرستان بهارستان به مبلغ بسیار اندکی خریداری کرده است.

وی تصریح کرد: با هماهنگی های قضائی کارآگاهان موفق شدند در عملیاتی دیگری متهم ردیف دوم پرونده را به همراه یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی در غرب تهران شناسایی و دستگیر می کنند.

سرهنگ میرزکی افزود: با انتقال دومین متهم پرونده به پلیس آگاهی وی در تحقیقات پلیسی به سرقت هر دو دستگاه موتورسیکلت اعتراف کرد و اظهار داشت، پس از سرقت موتورسیکلت ها با تغییر ارکان و جعل مدارک یک دستگاه را به مالخر اموال سرقتی فروخته و قصد داشته موتورسیکلت دوم را با همین شیوه بفروشد.

معاون مبارزه با سرقت وسائط نقلیه پلیس آگاهی تهران گفت: با اعتراف صریح متهمان به بزه انتسابی هر دو متهم با دستور قضائی برای ادامه تحقیقات و کشف سایر سرقت های ارتکابی تحت نظر می باشند و تلاش برای شناسایی سایر سرقت ها کماکان ادامه دارد.

کلاهبرداری با درج آگهی فروش لوازم خانگی

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: کلاهبردار حرفه ای که با درج آگهی فروش لوازم خانگی با قیمت پایین تر از عرف بازار، از ۶۰ مال باخته کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.

سرهنگ کارآگاه "بهزاد اختیاری" اظهار داشت: یکی از رانندگان شرکت تاکسی اینترنتی به پایگاه دوم پلیسی آگاهی مراجعه و از کلاهبرداری یکی از مسافرانش که خود را "رسول" و فروشنده لوازم خانگی از غرب کشور معرفی کرده، شکایت و اظهار کرد پس از مسدودی حساب بانکی اش متوجه کلاهبرداری این فرد شده است.

وی عنوان کرد: شاکی در خصوص نحوه کلاهبرداری این مسافر اظهار کرد، "رسول" از من خواست که در صورت تمایل به همکاری با او، هر روز به صورت راننده دربستی در اختیارش باشم و روزانه مبلغ ۲ میلیارد ریال بابت کرایه و همچنین مبالغی را هم بابت همکاری در فروش لوازم خانگی به من پرداخت کند.

رئیس پایگاه دوم پلیسی آگاهی تهران ابراز داشت: شاکی در ادامه گفت که با توجه به اینکه زمینه کار دائمی برایم مهیا شده بود به "رسول" اطمینان کرده و بابت این همکاری تصویری از کارت شناسایی، شماره خودرو و همچنین کارت عابر بانکم را در اختیارش قرار دادم و به این ترتیب همکاری من با این فرد آغاز شد و روزانه مبالغی به کارت عابر بانکی ام بابت حمل و نقل کالا واریز می کرد.

این مقام پلیسی اظهار کرد: شاکی افزود، همچنین گاهی "رسول" مبالغی را هم به حساب کارت بانکی ام واریز و از من می خواست به عابر بانک مراجعه و ضمن برداشت وجوه واریزی، چندین کارت هدیه و یا ارز برایش تهیه کنم تا اینکه حساب بانکی ام مسدود و متوجه کلاهبرداری وی شدم.

سرهنگ اختیاری با اشاره به اینکه کارآگاهان با بررسی های پلیسی و محل های تردد متهم موفق شدند، تصویری از "رسول" به دست بیاورند، اضافه کرد: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی مشخص شد که متهم با تبلیغ در فضای مبنی بر فروش لوازم خانگی با قیمت پایین تر از قیمت عرف بازار و ارسال تصاویر مربوط به بارنامه (جعلی) و موسسه حمل و نقل باربری، کاربران فضای مجازی را به خرید لوازم خانگی ترغیب می کند.

وی توضیح داد: در ادامه تحقیقات پلیسی، هویت واقعی متهم به نام "رامین" و مخفیگاهش در محدوده "ولنجک" شناسایی شد و طی هماهنگی های قضائی کارآگاهان موفق شدند یکم فرودین ماه وی را در مخفیگاهش دستگیر و در بررسی های بیشتر از آن مکان مهر جعلی شرکت حمل و نقل بار و تعدادی کارت هدیه کشف کنند.

این مقام پلیسی اضافه کرد: رامین در بازجویی اظهار داشت، با همکاری فردی به نام "حمید" با استفاده از سیم کارت های مختلف آگهی فروش لوازم خانگی در سایت فروش اینترنتی درج می کردیم و با تنظیم بارنامه های جعلی و ارسال تصاویر آنها به خریداران، اطمینان آنها را جلب و بدین تریب مال باختگان از سراسر کشور به طمع خرید اجناس با قیمتی پایین تر از بازار مبالغ مختلفی را به عنوان بیعانه به حساب اعلامی واریز و پس از دریافت بیعانه سیم کارت را خاموش و مبالغ دریافتی به صورت کارت هدیه، دلار، سکه و وجوه نقد را بین خود تقسیم می کردیم.

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی با اشاره به اینکه تاکنون ۶۰ تن از مال باختگان شناسایی شده اند، ادامه داد: کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را بیش از ۵۹۹ میلیون تومان برآورد کرده اند.

به گفته سرهنگ اختیاری تلاش در راستای شناسایی سایر مال باختگان و دستگیری همدست متواری (رامین) ادامه دارد.

کشف کالای قاچاق و داروهای غیر مجاز

معاونت نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت از دستگیری متصدیان سه واحد صنفی خبر داد و گفت: این افراد به اتهام توزیع کالای قاچاق و داروهای غیر مجاز در اجرای طرح بازدید از واحدهای صنفی دستگیر شدند.

سرهنگ "نادر مرادی" بیان داشت: در راستای مبارزه با توزیع کالای قاچاق و جلوگیری از فروش دارو و مکمل های غیر مجاز طرح بازدید از واحد های صنفی در دستور کار ماموران معاونت نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در ۲۴ گذشته از ۲ هزار و ۹۸۲ واحد صنفی بازدید شد، افزود: در این طرح، سه واحد صنفی که داروهای غیر مجاز و تقلبی و همچنین کالای قاچاق توزیع می کردند، شناسایی شدند.

معاونت نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران ابراز داشت: در بررسی های بیشتر از این سه واحد صنفی، ۱۵۰ کیلو مکمل های بدنسازی تقلبی، ۱۰۵ کیلو غذای حیوانات قاچاق و ۲۸۰ عدد دارو و قرص های غیر مجاز کشف شد.

این مقام پلیسی با بیان اینکه برابر دستور قضائی هر سه واحد صنفی پلمب و متصدیان دستگیر شدند، خاطر نشان کرد: با تکمیل تحقیقات پلیسی هر سه متهم برای سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی شدند.

۴۰فقره دزدی دوچرخه پس از طرح دوستی با مرد سارق

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری زن جوانی که پس از طرح دوستی با مردی سارق مرتکب ۴۰ فقره سرقت دوچرخه شده بود، خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ کارآگاه "سعید مجیدی" بیان داشت: بیست و دوم بهمن ماه ۹۹ پرونده ای از کلانتری ۱۳۶ فرجام به دادخواهی شهروندی به همراه زن جوانی به اتهام سرقت دوچرخه به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد.

وی عنوان کرد: چکیده پرونده حاکی از آن بود، ماموران گشت کلانتری بیست و یکم بهمن ماه طی اعلام مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰به آدرس خیابان "هنگام" مراجعه و شاکی اعلام کرده است، در حال خروج از ساختمان بودم که دیدم زن و مرد جوانی در حال خارج کردن دوچرخه فرزندم از پارکینگ می باشند، با اعتراض من، مرد به همراه دوچرخه فرزندم از محل متواری اما موفق شدم این خانم را که یک عدد اره آهن به همراه داشت، نگه دارم.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران با اشاره به اینکه زن سارق ۲۲ ساله پس از انتقال به پایگاه چهارم این پلیس به ۴۰ فقره سرقت دوچرخه در منطقه شرق تهران به همکاری همدستش اعتراف کرد، افزود: این خانم همچنین اظهار کرد، مدت ۲سال است با شخصی به نام "سهراب" ۲۲ ساله دوست می باشم. پس از دوستی با وی، در کوچه ها پرسه می زدیم و با مشاهده دوچرخه ای در پارکینگ ساختمانی، قفل درب ورودی ساختمان را تخریب و وارد پارکینگ ساختمان می شدیم و پس از سرقت، آنها را به مالخران مشخص و گذری می فروختیم. سهراب هم مبلغی را به من می داد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در تحقیقات محلی از جغرافیای محل جرم تصویر واضحی از سهراب به دست آمد، ابراز داشت: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی مخفیگاه سهراب شناسایی و کارآگاهان موفق شدند با هماهنگی های قضائی وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

سرهنگ مجیدی با بیان ایننکه نا کنون ۵ تن از مال باختگان شناسایی شده اند، گفت: در این رابطه یکی از مالخران اموال مسروقه دستگیر و در بررسی های بیشتر از مخفیگاهش ۲ دستگاه دوچرخه سرقتی نیز کشف شده است.

وی خاطر نشان کرد: تحقیقات پلیسی برای کشف جزئیات پرونده ادامه دارد و هر ۳ متهم با صدور قرار مجرمیت روانه زندان شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین