کد خبر: ۷۰۲۲۸۲
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۳

وزیر ورزش و جوانان: ۲ هزار زمین چمن مصنوعی در کشور احداث شد

وزیر ورزش و جوانان گفت: با اجرای سیاست توسعه زمین چمن مصنوعی که چهار سال قبل ۳۱۱ مورد بود اکنون به مرز ۲ هزار زمین چمن در سراسر کشور رسیده است.
وزیر ورزش و جوانان: ۲ هزار زمین چمن مصنوعی در کشور احداث شد
آفتاب‌‌نیوز :

مسعود سلطانی‌فر شامگاه چهارشنبه در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان خراسان جنوبی که در شهرستان مرزی زیرکوه برگزار شد، افزود: تلاش‌های زیادی در دولت تدبیر و امید برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی در مناطق مختلف کشور به ویژه مناطق دورافتاده، محروم و مرزی انجام شد.

وی گسترش فضاهای ورزشی، توسعه ورزش همگانی، موفقیت در ورزش قهرمانی، تقویت ورزش بانوان و توسعه ورزش روستایی را از جمله این اقدامات عنوان کرد و گفت: با فعال کردن جام خوشه چین تلاش کردیم رقابت‌های ورزشی را به سطح روستاها ببریم.

وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: در شروع به کار دولت تعداد خانه‌های ورزش روستایی در کشور ۷۰۰ مورد بود که امروز هفت برابر شده و به حدود ۵ هزار خانه ورزش روستایی رسیده است.

وی افزود: فردا هم در مناطق مختلف استان خراسان جنوبی تعداد قابل توجهی پروژه افتتاح و ‌۱۲۰ هزار متر مربع به فضای ورزشی استان اضافه می‌شود که امیدواریم ۷۰ هزار متر مربع فضای جدید را هم در آینده نزدیک محقق کنیم.

سلطانی‌فر گفت: امیدواریم پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالا را تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری برسانیم.

وی از رشد ۴۰ برابری در ایجاد و تشکیل سازمان‌های مردم نهاد خبر داد و گفت: در ابتدای دولت هیچ خانه جوان در کشور نداشتیم و امروز ۱۴۰‌ خانه جوان در کشور داریم.

وزیر معین خراسان جنوبی در اقتصاد مقاومتی ادامه داد: با نگاه ویژه به استان‌هایی مثل خراسان جنوبی در تخصیص منابع سرعت پروژه‌ها را بالا خواهیم برد.

وی گفت: روالی که در کلیات مختلف اقتصاد مقاومتی بوده، طرح ظرفیت‌ها و بیان مشکلات و تهیه گزارش‌ها و پیگیری آن در جلسه دولت در تعامل با مسوولان حوزه‌های مختلف است و تشکیل جلساتی که با حضور مدیران استانی در تهران برگزار می‌شود، بسیار موثر است.

سلطانی‌فر افزود: استان‌هایی که مثل خراسان جنوبی پرظرفیت است، در بخش‌هایی نیازمند سرمایه‌گذاری است و مردم در برخی عرصه‌ها با محرومیت مواجه هستند اما این ظرفیت‌ها و منابع خیلی سریع باید مشکلات را حل کند و سرمایه‌گذاری‌ها انجام شود تا اشتغال ایجاد کند.

وی گفت: دولت زمانی که مذاکرات ۳۹ ماهه سنگین را با نمایندگان ۱+۵ داشت به سرعت پای گفت و گو با سرمایه‌گذاران خارجی نشست و پای کسانی که مایل به سرمایه‌گذاری بودند به کشور باز و تعاملات بانکی انجام شد، واردات نیازمندی‌ها هم به خوبی انجام می‌شد.

وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: مقام معظم رهبری مبانی اقتصاد مقاومتی را تبیین کردند و آنچه مد نظر ایشان بوده استفاده از همه ظرفیت‌های اقتصادی کشور برای رشد و توسعه و اشتغالزایی و مقابله با تهدیدات داخلی و خارجی است.

وی افزود: یکدفعه با توقفی مواجه شدیم که به قدرت رسیدن انسانی ظالم و غیرمنطقی به نام ترامپ بود و با قلدری عنوان کرد که برجام را قبول ندارم و در این توافقنامه ایران سر آمریکا را کلاه گذاشته و منافع آمریکا در برجام لحاظ نشده است و از برجام خارج می‌شویم.

سلطانی‌فر گفت: تصور آنها این بود که ایران هم به سرعت از برجام خارج می‌شود اما با توجه به تدبیری که انجام شد، برجام را توافق بین ایران و جامعه بین‌المللی دانستیم و با خارج شدن یک عضو ما خارج نشدیم و ۶ قطعنامه سنگین شورای امنیت را با امضای برجام لغو کردیم.

وی اظهار داشت: این فرصت ایجاد شد که با طرف‌های خارجی ارتباطات گسترده ایجاد شود و نیازها را از مبادی رسمی تامین کنیم، اراده ما بر این بوده و هست که توافق برجام را حفظ کنیم.

وزیر معین خراسان جنوبی گفت: در این مدت سایر تعهدات هم انجام نشد و هر ۲ ماه بخشی از تعهدات را ما هم به حالت تعلیق درآوردیم و گفتیم وقتی زمینه حل مشکلات اقتصادی فراهم نمی‌شود ما هم در تعهدات تعلیق ایجاد می‌کنیم و در صورت برگشتن سایرین ما نیز بازخواهیم گشت.

وی افزود: در انتخابات اخیر آمریکا آن انسان قلدر با فضاحت صحنه سیاست را ترک کرد و تیم جدید کاخ سفید هم شفاهی اعلام کرده است که آمادگی برگشت به برجام را دارند.

وی گفت: هنوز اتفاق عملیاتی نیفتاده و در ۲ ماه گذشته که تیم جدید سیاسی در آمریکا به قدرت رسید، اعلام کردند که آماده برگشت هستند و رییس جمهوری اسلامی ایران هم تصریح کردند که ما ظرف یک روز می‌توانیم به تمامی تعهدات برگردیم.

سلطانی‌فر اظهار داشت: شرایط خوبی را برای امسال پیش بینی می‌کنیم و این پیگیری‌ها ان‌شاالله در آینده نزدیک به نتیجه خواهد رسید و آنها مجبور به برگشت هستند، ما هم صادقانه با حفظ منافع ملی اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

وی افزود: همین استانی که در برخی بخش‌ها محروم است در بسیاری از بخش‌ها دارای ظرفیت‌های مناسب و قابل توجه است و بقیه استان‌ها هم همین وضعیت را دارند.

وی گفت: انصافا منابع قابل توجهی در همه نقاط کشور داریم و مجموعه نفت و گاز رتبه اول دنیا را دارد که از موقعیت ژئوپولوتیک خاصی برخوردار هستیم و موقعیت گردشگری ایران وضعیتی را به وجود آورده که بین ۱۵ مقصد گردشگری جهان قرار گرفتیم.

وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: به لحاظ معادن هنوز ۷۰ درصد ذخایر کشور بهره‌برداری نشده است و محصولات مهم و متنوعی زیر زمین وجود دارد که سرمایه‌گذاری می‌تواند صدها هزار اشتغال ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه تحریم‌ها با مقاومت دلیرانه مردم مواجه شد افزود: با همه مشکلات معیشتی که وجود داشت این مقاومت قهرمانانه مردم جواب داده و در آینده نزدیک تحریم‌ها را پایان یافته می‌بینم و امیدواریم شرایط معیشتی خوبی را برای مردم رقم بزنیم.

سلطانی‌فر همچنین گفت: مواردی که به عنوان مشکلات استان مطرح شد را پیگیری خواهیم کرد و ورزش امروز ارزان‌ترین ابزار برای سلامت مردم است که در هیچ عرصه‌ای چنین ابزار قدرتمندی را نداریم که موجبات سلامت مردم را فراهم کند.

وی اظهار داشت: در آستانه دوازدهم فروردین روز تاریخی رفراندوم جمهوری اسلامی هستیم و امیدواریم با بهره‌گیری از این سه وجه جمهوریت، اسلامیت و ایران بتوانیم حافظان خوبی برای حاکمیت ملی و اسلامی باشیم.

وزیر ورزش و جوانان عصر امروز - چهارشنبه - برای حضور در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان، بررسی روند پیشرفت طرح‌های مختلف و افتتاح چند طرح‌ ورزشی وارد خراسان جنوبی شد.

مسعود سلطانی‌فر که وزیر معین خراسان جنوبی در اقتصاد مقاومتی است پس از ورود به بیرجند راهی شهرستان زیرکوه شد تا در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان شرکت کند که در این شهرستان مرزی در حال برگزاری است.

وزیر ورزش و جوانان فردا (پنجشنبه) با سفر به شهرستان‌های قاینات، سرایان، فردوس، بشرویه و طبس، طرح‌های ورزشی را افتتاح می‌کند و بازدید از طرح‌های نیمه‌تمام ورزشی از دیگر برنامه‌های چهارمین سفر سلطانی‌فر به خراسان جنوبی است.

۵۵ پروژه به مساحت ۱۱۹ هزار و ۹۶۰ متر مربع و اعتبار هزینه شده ۵۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان همزمان با سفر ۲ روزه وزیر ورزش و جوانان به خراسان جنوبی افتتاح و عملیات اجرایی ۱۱ پروژه با مساحت ۶۹ هزار و ۴۰۰ متر مربع و اعتبار پیش بینی شده ۳۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان آغاز می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین