کد خبر: ۷۰۲۳۱۹
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲

وقتی لازم باشد داعش را هم تطهیر می کنند

طی سال های اخیر رسانه های غربی و برخی رسانه های منطقه ای، بویژه آنها که آبشخورشان به ریاض می رسد، سعی کرده اند، ضمن تطهیر گروه های تروریستی و حامیان منطقه ای آنان، کل بحران های منطقه ای را به ایران و محور مقاومت گره بزنند و دروغ های بزرگ خود را در اوراق تاریخ ثبت کنند.
وقتی لازم باشد داعش را هم تطهیر می کنند
آفتاب‌‌نیوز :

در تازه ترین تلاش امپراتوری رسانه ای طرفدار تروریسم، ایندیپندنت فارسی در گزارشی به موضوع اقلیت های دینی بویژه مسیحیان و ایزدی ها در سوریه پرداخته و از قول یک شهروند ناشناخته مسیحی سوری، ایران را متهم به شیعه گری و در نهایت آوارگی سوری ها کرده است.

نگاهی به مقالات و گزارش های این رسانه ها، این جمع بندی را به دست می دهد که هدف از تکرار این اتهام ها و جعل حقیقت در ارتباط با بحران امنیتی منطقه، جا انداختن دروغ های بزرگ و نیز دادن آدرس غلط درباره چگونگی شکل گیری بحران، پشت پرده ها و نیز تطهیر عوامل و بانیان واقعی تروریسم است.

برای پاسخ به این جعلیات، باید نکاتی را به این رسانه ها یادآوری کرد؛

بحران چگونه و توسط چه کسانی وارد سوریه شد؟

اسفند ۸۹ جهان غرب و بازیگران منطقه ای تصمیم گرفتند دولت اسد را حذف کنند، بنابراین نطفه اولین گروه های تروریستی را در سوریه گذاشتند و با بالا گرفتن اعتراضات در برخی استان ها از جمله درعا، مرزهای کشورهای همسایه بر روی ورود سلاح و جنگجوی خارجی به داخل اراضی سوریه باز شد.

بازیگران اصلی در بحران سوریه یکی ترکیه بود که شهرها و دروازه های مرزی خود را بر روی تردد تروریست ها و نیز به عنوان اقامتگاه موقت آنان، باز گذاشت و دیگری دولت های منطقه ای بخصوص عربستان و امارات بودند که در تاسیس گروه های تکفیری و تروریستی، تغذیه فکری از طریق آموزه های وهابیت و تامین مالی این گروه ها، وارد بازی در سوریه شدند و نقش مهمی هم ایفا کردند.

صدای اسد و برخی طرف های منطقه ای از جمله ایران که نسبت به پیامدهای بازی جدید هشدار می دادند، در لابلای هیاهوی برخی دولتمردان در منطقه و شانتاژ رسانه ای آنان گم شد و در غرب هم گوش شنوایی نبود.

حتی انتشار و پخش تصاویر و ویدئوهایی از انبوه رفتارهای خشن، از جمله بریدن سر و مثله کردن افراد، وجدان های خفته را بیدار نکرد تا دستکم پیش بینی کنند این روند به کجا می رسد؟

در آن روزگاران، آمریکا، برخی کشورهای اروپایی و نیز کشورهای منطقه انواع امکانات و تسلیحات و منابع مالی را در اختیار گروه هایی موسوم به "جهادی" با عناوین مختلف قرار دادند که بزودی به اژدها تبدیل می شدند.

بحران سازان در ابتدا القا کردند که جنگ در سوریه، جنگی طایفی میان علوی ها و شیعه ها با اهل سنت است، اما در ادامه مسیر زمانی که کنترل بخشی از گروه های تروریستی از دست سازندگانشان خارج شد و اختلافات میان گروه های جهادی و عشایر و شهروندان عادی بالا گرفت، کشتار سنی ها نیز شروع شد تا دست عوامل اصلی بحران سوریه و منطقه رو شود.

وهابیت ریشه تروریسم در جهان محسوب می‌شود
اینجا بود که تفکر وهابیت از لایه های درونی به کف امواج آمد و نشان داد که همه این بازی ها یک بهانه بود و سنی های بسیاری در سوریه و عراق با درک موضوع از این گروه ها جدا شدند و هسته های جدید مقاومت را در کنار گروه های اصیل مقاومت شکل دادند.

برای روشن شدن این بخش حتما باید به آرشیو رسانه های آن روزگار و میلیون ها فریم تصویر از کشتارهای صورت گرفته در شبکه های اجتماعی رجوع کرد، اسنادی که قابل پاک کردن از صفحه تاریخ نیست.

هشدارهایی که جدی گرفته نشد

برای اینکه مشخص شود چه کسانی پشت بحران امنیتی منطقه قرار دارند، باز هم باید آرشیو روزنامه های سال ۲۰۱۳ را در عراق و آمریکا تورق کرد؛ آنجا که نوری المالکی در سفر به آمریکا به اوباما و دستیارانش در وزارت خارجه و دفاع بارها هشدار داد که نگاه غرب به بحران امنیتی در سوریه، در نهایت سراسر منطقه را درگیر خواهد کرد و حتی نگرانی اش را از کشیده شدن دامنه آتش به داخل عراق ابراز کرد.

با اینحال بازهم هشدارها جدی گرفته نشد و نوری المالکی نگران از جانب مرزهای غربی به بغداد بازگشت و عراق همچنان در بیم و امید بسر می برد.

آن هنگام که نوری المالکی در واشنگتن هشدار می داد، "فروپاشی نظام امنیتی در سوریه و ادامه این وضعیت به اشاعه تروریسم در منطقه منجر خواهد شد"، گروه تروریستی و تکفیری داعش تازه سر از تخم در آورده بود و با جذب نیروهای سایر گروه های تروریستی حجم بزرگی از تسلیحات و منابع اهدایی دولت های غربی و منطقه ای را به خود اختصاص می داد.

دولت های غربی و رسانه هایشان آن روزها داعش را انقلابیون صحرا می نامیدند و همه تقصیرها در عراق را گردن دولت منتخب مردم این کشور می گذاشتند و گوشها را می بستند تا صدای حقیقت را نشنوند، بطوری که دولت اوباما گوشهایش را گرفت تا هشدار نوری المالکی را که گفته بود تروریسم بزودی وارد شهرهای عراق خواهد شد، نشنود.

غرب به هشدارهای نوری المالکی نخست وزیر وقت عراق درباره خطرات تروریسم بی‌توجهی کرد
البته زمان زیادی نگذشت که خانم هیلاری کلینتون و بعد از آن دونالد ترامپ فاش ساختند که داعش، اژدهایی که قرار بود سراسر منطقه را ببلعد، ساخت آمریکا (made in USA) و متحد اصلی اش عربستان بوده است.

چه کسانی با تروریسم جنگیدند؟

مقاومت در برابر تروریسم از همان آغاز ورود بحران به داخل سوریه آغاز شد و گروه های مقاومت شکل گرفتند و تا امروز تنها کسانی با تروریسم بر روی زمین جنگیده اند، همین گروه های مقاومت هستند که اتفاقا بدنه اصلی آن را شیعیانی تشکیل می دادند که هدف اصلی قتل و کشتارها بودند.

جریان مقاومت با سازماندهی و هدایت ایران در منطقه شکل گرفت و این تنها نیرویی در زمین نبرد است که توانست حرکت طوفانی تروریسم وهابی را متوقف کند که اگر نکرده بود ، آتش آن امروز دامن اروپا را هم می گرفت.

شاید بد نباشد در ارتباط با آمار قربانیان یورش داعش به عراق ، از بغداد یک آمار جامع درخواست تا روشن شود در میان اقلیت ها، بیشترین قربانیان داعش شیعیان (شامل ترکمن ها، کردها و عرب های شیعه) بودند که دولت های غربی و سازمان های بین المللی در قبال جنایات رخ داده علیه آنان سکوت کرد.

اقلیت ها را چه کسانی مورد تعرض قرار دادند؟

اما حالا چندی است که موضوع تروریسم در عراق و سوریه از زاویه دیگر در مرکز جریان سازی رسانه های غربی و عربی منطقه قرار گرفته است که شاید هدف اصلی آن تطهیر گروه های تروریستی و موسسان و حامیان آنها باشد.

از جمله ادعا و دروغ بزرگی که هر از گاه تکرار می کنند، مبنی بر اینکه عامل کشته شدن و آوارگی اقلیت های مسیحی و ایزدی، مداخله ایران در بحران سوریه است و این جریان سازی رسانه ای شهروندان خاورمیانه را با این سوال روبه رو می سازد که "براستی چه کسانی بیشترین ضربه و صدمه را به اقلیت هایی مانند مسیحیان و ایزدی ها زدند؟"

مدعیان این دروغ بزرگ هرگز یک برگ سند ارائه نمی کنند که نشان دهد شیعه ها یا گروه های مقاومت در جایی از منطقه با اقلیت ها درگیر شده باشند، حال آنکه اسناد و مدارک زیادی وجود دارد که نشان می دهد،‌ اقلیت های مذهبی در سال های بی پناهی خود مورد حمایت نیروهای شیعی و مقاومت قرار داشته اند.

ایزدی‌ها در عراق به واسطه فتاوای وهابیون، قربانی جنایات داعش شدند
تاکنون هیچ اقلیت دینی تحت فشار یا سرکوب و درگیری با شیعیان، منطقه و محل زندگی خود را ترک نکرده و آواره نشده است. مسیحیان درسال ۲۰۱۴ با فتاوای صادره از شیوخ در ریاض پایتخت عربستان توسط داعش رانده شدند.

ایزدی ها در عراق نیز به واسطه همین فتاوای رهبران وهابیت در عربستان، قربانی جنایات داعش شدند؛ حتی خود ایزدی ها می دانند که شهر و خانه شان، پس از آنکه پیشمرگه های حزب دمکرات کردستان عراق شهر سنجار و نواحی اطراف آن را تخلیه و اهالی را در برابر یورش داعش رها کردند، به محاصره افتادند و توسط جنگجویان تروریست وهابی کشته شدند و زنانشان به اسارت برده شد. درشمال عراق و سوریه کسی نیست نداند کلیساها و معابد و موزه ها و آثار تاریخی سوریه را چه کسانی نابود کرده اند.

متاسفانه رسانه های ضد مقاومت، با تحریف حوادث تاریخی آن هم مربوط به دوره معاصر، از هم اکنون در حال جابجا کردن جایگاه شاکی و متهم هستند.

اینگونه که بر می آید، آمریکایی ها ، صهیونیست ها و سعودی ها و سایر دولت های حامی تروریسم در منطقه با تمام توان رسانه ای و با موج سازی ، خبرسازی و تولید انبوه تلاش دارند ضمن تطهیر گروه های تروریستی و حامیان آنها، از حذف کامل تروریسم و تفکر تکفیری برای برنامه های آتی خود جلوگیری کنند و دنبال آن هستند کار را به جایی برسانند که در آینده قربانیان و ساکنان گورهای دسته جمعی به خاطر کشته شدن به دست داعش مقصر قلمداد شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین