کد خبر: ۷۰۲۳۶۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
روحانی گفته ""کمبود دانش مقامات آمریکایی نسبت به ایران خنده‌آور است"

رئیس‌جمهور: نوبت ۱+۵ است که به وظایف خود عمل کند، هر روز تاخیر به ضرر آنهاست

ریییس جمهوری گفت: امروز نوبت ۱+۵ است که در این شرایط به وظیفه خود در قبال برجام عمل کنند و بدانند که هر روز تاخیر به ضرر آنها است.
رئیس‌جمهور: نوبت ۱+۵ است که به وظایف خود عمل کند، هر روز تاخیر به ضرر آنهاست
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» پیش از ظهر امروز پنجشنبه در شصتمین برنامه پویش جهش تولید در دومین پنجشنبه سال ۱۴۰۰ گفت: امروز شصتمین افتتاح پنج‌شنبه‌های ما مصادف با روز مهم و پربرکت جمهوری اسلامی ایران است. مردم می‌دانند تلاش‌هایی که برای نهضت‌های اسلامی از قبل مشروطه تا ۲۲ بهمن سال ۵۷ انجام شد، اگر بخواهیم ثمره این تلاش‌ها را جمع کنیم، میوه اصلی آن جمهوری اسلامی است که در ۱۲ فروردین متولد شد. این بالاترین ثمره از بهترین شجره در تاریخ کشور است.

وی با تاکید بر اینکه روز جمهوری اسلامی را باید به معنای واقعی کلمه پاس بداریم، اظهار داشت: باید جمهوریت، اسلامیت و ایرانیت را حفظ کنیم. جمهوری اسلامی ایران سه پایه اساسی دارد که باید از آنها مراقبت کنیم و از شرایط خاصی که در اختیار مردم قرار گرفته، بهره‌برداری و استفاده کنیم.

رییس‌جمهوری با بیان اینکه ۶۰ جلسه از پنجشنبه‌های افتتاح از آغاز سال ۹۹ گذشته است، تصریح کرد: ما در آن زمان تصمیم گرفتیم، پنجشنبه‌های افتتاح را داشته باشیم. خدا را شاکریم که بدون وقفه و تعطیل از فروردین سال ۹۹ این طرح‌ها را ادامه دادیم و امروز در سال ۱۴۰۰ در شصتمین افتتاح هستیم.

کمبود دانش مقامات آمریکایی نسبت به ایران عزیز خنده‌آور است

روحانی از مستند شدن این افتتاح‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: این افتتاح تا آخرین روز دولت ادامه می‌آید. دو جلد از این افتتاح‌ها آماده شده و جلد سوم آن که مربوط به سال ۱۴۰۰ است، آماده می‌شود که نشان می‌دهد در دوران تحریم و فشارهای اقتصادی و همچنین کرونا مدیران، بخش خصوصی و فعالان اقتصادی و... موفق شدند و این همه طرح و پروژه را افتتاح کردیم.

وی ادامه داد: بیش از هزار هزار میلیارد تومان و طرح پروژه در این مدت افتتاح شده که نشان می‌دهد ایران زنده است و دشمنان هنوز قدرت ملت ایران و ایران بزرگ را درک نکرده‌اند.

رییس شورای عالی امنیت با اشاره به شناخت اندک مقامات آمریکایی نسبت به ایران ابراز داشت: کمبود دانش مقامات آمریکایی نسبت به ایران عزیز خنده‌آور است. در ماه‌های اولیه کرونا که روزهای سختی بود، ترامپ به یکی از مقامات کشورهای دیگر گفته بود به خاطر شیوع کرونا حاضریم به ایران کمک کنیم و آن کمک، اهدای چهار ونتیلاتور بود که من به آن آقا گفتم هر چقدر ترامپ به ونتیلاتور نیاز دارد، حاضریم به آمریکا صادر کنیم.

دولت جدید آمریکا هم با واقعیت ایران فاصله دارد

روحانی با بیان اینکه مقامات آمریکایی هنوز ایران را نشناختند، بیان کرد: آنها قبل از انقلاب هم ایران را نمی‌شناختند و الان هم نمی‌شناسند. اگر یک بار این سرزمین طلایی را درک می‌کردند، به گونه‌ای دیگر رفتار می‌کردند. همانطور که مقام معظم رهبری گفتند، اگر آنها به برجام برگردند، ایران هم به تعهداتش برمی‌گردد، این یک معامله برد - برد است. ولی آمریکایی‌ها درک نکرده و از این فرصت استفاده نکردند.

وی افزود: اکنون هم امروز و فردا می‌کنند و پیام‌هایی که ما از آنها داریم، نشان می‌دهد دولت جدید آمریکا هم با واقعیت ایران فاصله دارد.

رییس‌جمهوری، مردم ایران را سرو قامت دانست که در برابر فشارها و مشکلات ایستادگی کرده و می‌کنند و یادآور شد: با کمک مردم و مدافعان سلامت از کرونا عبور خواهیم کرد و تا پایان سال، واکسن به اندازه کافی وارد کشور شده و تولید می‌شود، واکسیناسیون صورت می‌گیرد و از این بلا عبور می‌کنیم.

صدور ۳۶ هزار مجوز فعالیت برای واحدهای صنعتی

روحانی با تاکید بر اینکه تولید کشور امسال هم ادامه خواهد داشت، بیان کرد: امسال سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها است. دولت این کار را می‌کند و بخش خصوصی این مسیر را ادامه می‌دهد. در سال گذشته که سال جهش تولید بود، ۳۶ هزار مجوز برای واحدهای صنعتی صادر شد. این در حالی بود که کل‌ واحدهای فعال صنعتی ۷۵ هزار واحد بودند و در برابر ۷۵ هزار واحد، ۳۶ هزار واحد جدید درخواست مجور کرده و به ۱۰ هزار واحد زمین لازم برای فعالیت داده شد.

وی با بیان اینکه کشور کارگاه تولید و فعالیت است، گفت: امروز شاهد شصتمین پنجشنبه‌های افتتاح بودیم. بیش از چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طرح و پروژه افتتاح شد و نزدیک به ۱۳۰۰ نفر مشغول به کار شدند. در همه این طرح‌ها، مجریان آنها تقاضای سرمایه‌گذاری و توسعه بیشتر می‌کردند تا شرایط بهتری را داشته باشند.

بار سنگین برجام بر دوش ملت بزرگ ایران بود

رییس جمهوری گفت: همه آنهایی که امروز در دنیا می‌گویند بالاترین توافق سیاسی برجام است و همه به آن افتخار می کنند، بدانند که بار سنگین این برجام بر دوش ملت بزرگ ایران بوده است.

وی با تاکید بر اینکه اگر پتروشیمی و صنایع معدنی نبود، با شرایطی که سال ۹۹ برای تامین ارز مورد نیاز کشور داشتیم حتما با مشکلاتی مواجه می شدیم، گفت: برای این می گویم که مردم با همه وجود از صنعت پتروشیمی و صنایع معدنی قدردانی کنند؛ البته دیگران هم در بخش های مختلف دارویی، صنایع غذایی، صنایع مربوط به لوازم خانگی، خودرو،‌ بخش کشاورزی و همه و همه سهیم و شریک بودند. همه جا فعالیت و صادرات هم بوده اما صادرات در پتروشیمی و در صنایع معدنی به عنوان دو رکن اساسی بوده است و اینها بیشترین ارز مورد نیاز را تامین کردند.

روحانی با بیان اینکه کار بزرگ در بخش پتروشیمی و معادن انجام شده است، افزود: آنها دشمن را مایوس و ملت را امیدوار کردند البته این مساله به معنای آن نیست که مردم مشکل و سختی ندارند. دوران جنگ است و در جنگ بمباران،‌ تخریب، مشکلات، سختی و مجروح داریم.

رییس جمهوری با تاکید بر این که امروز جنگ اقتصادی است که دشمنان آن را بر ما تحمیل کردند، افزود: ما آغازگر این جنگ نبودیم. ما حتی بعد از این که این جنگ به ما تحمیل شد، یک سال به تمام تعهدات خود عمل کردیم که این از لحاظ اخلاقی، سیاسی و تاریخی بزرگترین فخر ملت ایران است؛ زیرا به رغم این که طرف مقابل از تعهد خارج شد، یک سال تمام یعنی از سال ۹۷ تا ۹۸ صبر کردیم و از اردیبهشت ۹۸ کاهش تعهدات را شروع کردیم.

روحانی یادآور شد: آنهایی که امروز می گویند اول آمریکا آغاز کند یا ایران آغاز کند، به این نکته توجه کنند که ایران یک سال به تنهایی بار برجام را بردوش گرفت. در دو سال بعد هم بار عمده برجام بر دوش ما بوده است.

وی اضافه کرد: همه آنهایی که امروز در دنیا می‌گویند بالاترین توافق سیاسی برجام است و همه به آن افتخار می کنند، بدانند که بار سنگین این برجام بر دوش ملت بزرگ ایران بوده است. ملت ایران به دنیا نشان داده که از لحاظ سیاسی، حقوقی و اخلاقی به تعهدات خود پایبند است و عمل می‌کند، دنبال صلح است و دنبال جنگ نیست. فعالیت‌های آن صلح آمیز است. فعالیت‌های هسته‌ای آن صلح آمیز است بنابراین کار بسیار عظیم و بزرگی بوده که ملت ایران انجام داده است.

هر روز تاخیر در عمل به تعهدات برجام، به ضرر ۱+۵ است

روحانی ادامه داد: امروز نوبت ۱+۵ است که به وظیفه خود در این شرایط عمل کنند و بدانند که هر روز تاخیر به ضرر آنها است و هر روز زودتر در برابر قانون، مقررات و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل سر فرود بیاورند و در برابر عظمت ملت ایران تواضع کنند، به نفع آنها و جهانیان خواهد بود.

رییس جمهوری تاکید کرد: ما راه تولید، توسعه، اخلاق و تعامل سازنده را تا پایان ادامه خواهیم داد.

روحانی بعد از استماع گزارشی از روند مس کاتد طارم در قزوین گفت: خوشحالم که این طرح امروز در استان قزوین شروع به کار می‌کند. هم به خاطر دوازدهم فروردین که روز جمهوریت، روز جمهوری اسلامی ایران و هم به خاطر این که امروز مردم شاهد افتتاح یک فعالیت معدنی ارزشمند در استان قزوین هستند تبریک می گوییم.

رییس جمهوری افزود: همواره صنایع معدنی بسیار ارزشمند بوده؛ به خصوص در این ایام که وسیله ای برای مبارزه با دشمنان است و بخشی از ارز ما توسط صنایع معدنی تامین می‌شود.

وی بعد از استماع گزارشی از طرح تکمیلی مجتمع صنعتی فولاد آلیاژی اسفراین گفت: یکی از افتخارات دولت این است که تکنولوژی ساخت لوله های بدون درز وارد کشور شده است؛ چرا که نیازمند خرید لوله های بدون درز بودیم و امروز بخش بزرگی از نیازمندی ها به دست توانمند صنعتگران داخل تولید می شود. اسفراین یکی از آنها است و مراکز دیگری برای این کار داریم که تولید بسیار ارزشمندی است.

روحانی بعد از استماع گزارشی از طرح خردایش در گل گهر سیرجان در استان کرمان نیز اظهار داشت: خوشحالیم که این پروژه بسیار مهم و سرنوشت ساز برای شرق کشور افتتاح شد. من اسم این خط را خط امید گذاشتم؛ چون مایه امید برای آبادانی شرق کشور خواهد شد. امروز استان کرمان و یزد از این خط بهره‌مند می‌شوند و در ادامه خراسان جنوبی، رضوی و اصفهان و در نهایت استان سیستان و بلوچستان می توانند از آب دریای عمان استفاده کنند.

وی گفت: گل گهر، گل سرسبد در زمینه صنایع معدنی و احیای معادن است. گل گهر هم در کنسانتره و هم در گندله آهن و آهن اسفنجی نقش بسیار زیادی دارد و درصد قابل توجهی هم در تولید نقش دارد. امسال در سال پشتیبانی از تولید همه باید تلاش کنیم موانع را کم و پشتیبانی ها را برای تولید زیادتر کنیم.

رییس جمهوری پس از استماع گزارشی از فاز نخست منطقه ویژه اقتصادی گرمسار افزود: این افتتاح ها موجب بهره برداری و آبادانی گرمسار می‌شود که در یک موقعیت استراتژیک قرار گرفته است؛ چرا که در کنار راه آهن و اتوبان‌های متعدد است که جایگاه خاصی دارند. امیدواریم از این منطقه ویژه به خوبی برای توسعه کشور و توسعه استان استفاده شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
کوروش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
0
0
کمبود دانش ایران از امورات امریکا , نگران کننده است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
0
0
هر روز تاخیر به ضرر آنهاست تو چرا ناراحتی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین