کد خبر: ۷۰۲۴۲۴
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۷

زالی: تبعات سفرهای نوروزی در هفته‌های آتی مشخص می‌شود

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: آثار و تبعات سفرهای نوروزی در هفته‌های آتی مشخص می‌شود و شاخص‌های آن طی روزهای آینده مورد واکاوی قرار می‌گیرند.
زالی: تبعات سفرهای نوروزی در هفته‌های آتی مشخص می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران عصر امروز در حاشیه بازدید از یکی از کلینیک‌های شرق استان در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت درمانی و رنگ‌بندی کرونا در پردیس، اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا با کار تیمی مستمر و بین بخشی همچنین سخت‌کوشی پرنسل شبکه بهداشت و درمان شهرستان پردیس و همکاری مردم، اصناف و فرمانداری شرایط برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و توجه به برنامه‌های پروتکلی مؤثر به خوبی انجام گرفته است.

وی گفت: خوشبختانه در ۱۴ ماه گذشته اکثر مواقع پردیس از نظر بررسی تحلیلی شاخص‌های رتبه بندی و رنگ بندی جایگاه بسیار خوبی به نسبت دیگر شهرستان‌های استان تهران داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: تلاش‌های بسیاری برای حفظ این وضعیت ممتاز انجام می‌شود اما با توجه به شکل‌گیری احتمالی موج چهارم در کل کشور، وجود ویروس‌های جهش یافته همچنین افزایش ترددهای برون شهری احتمال بروز موج بعدی افزایش پیدا کرده است.

زالی ادامه داد: امکان به وجود آمدن شرایط متفاوتی در کل کشور، استان تهران و پردیس محتمل است اما نیاز به تحلیل بیشتر داریم و به دلیل اینکه شهرستان پردیس به نوعی محل عبور و تردد بین شهری است و جمعیت شناور این منطقه در طول تعطیلات نوروزی به مسافرت رفته و بازگشتند یکی از شاخصه‌های اثرگذار بوده اما امروز برای اظهارنظر و تحلیل زود است.

وی اضافه کرد: آثار و تبعات سفرهای نوروزی در هفته‌های آتی مشخص می‌شود و شاخص‌های آن طی روزهای آینده مورد واکاوی قرار می‌گیرند.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران تصریح کرد: حفظ شرایط موجود و مطلوب سخت است اما فرهنگ کار تیمی در پردیس به خوبی مشاهده می‌شود و باید استمرار پیدا کند.

زالی در خصوص نبود مراکز درمانی در شهرستان پردیس، بیان کرد: مشکل اصلی این منطقه فقدان بیمارستان و مراکز درمانی بوده که خوشبختانه با کمک خیران، بیمارستان انصار الغدیر در شُرف راه‌اندازی است.

وی عنوان کرد: با فرآیند صلح حقوقی این بیمارستان به دانشگاه شهید بهشتی هبه شده و کارهای اداری و اجرایی انتقال در حال اتمام است و با تحویل و تغییرات قطعی که با حمایت فرماندار، استاندار و نمایندگان مجلس انجام می‌شود معضل پیچیده و معضل نبود بیمارستان در این منطقه رفع شده است.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران بیان کرد: با توجه به تعهدات فی مابین دانشگاه، وزارت بهداشت و خیران و با اتکاء به تفاهم نامه‌های قبلی حاصل شده، بخشی از تأمین اعتبارات مورد نیاز برای راه‌اندازی و تجهیز بیمارستان برعهده معاونان توسعه و درمان وزارت بهداشت است.

زالی یادآور شد: طی روزهای اخیر جلسه‌ای در همین خصوص با معاون درمان وزارت بهداشت برگزار و مقرر شد طی بازدید حضوری از این بیمارستان کمک‌های تجهیزاتی و اعتباری این معاونت محقق شود.

وی در خصوص زمان تقریبی افتتاح این بیمارستان تأکید کرد: خوشبختانه فارغ از فرآیندهای اداری موجود، با همت فرماندار و پیگیری‌های انجام گرفته با نگاه بلند خیران کارهای اداری در شُرف اتمام است تا در فاز اول اورژانس آزمایشگاه و بخش‌های کلینیکی افتتاح و در ادامه به سرعت تجهیز سایر بخش‌ها انجام شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین