چه عجب یه نفر بالاخره به این نتیجه رسید که نمیتونه دلیل به دنیا اومدنشو انکار کنه.
ناشناس
|
|
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
73
35
پاسخ
این آموزش خیلی خوب بود. فقط باید +18 براش مینوشتند.
پاسخ ها
ناشناس
||
۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
+18یعنی چی الان
..
||
۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
چرا +۱۸؟؟؟؟؟؟ مگه چیز مستهجنیه
اتفاقا از سن پایین باید آموزش داده بشه
ناشناس
||
۰۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
خدا شما رو شفا بده با این طرز فکر
فریال
||
۰۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
خیلی معذرت میخوام که سن نرمالش از 11 سالگی هست
کار بسیار خوبی کرد صداوسیما
معصوم
|
|
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
23
98
پاسخ
چقد خوبه ک اینجور آموزش بدن تا پسرامون یاد بگیرن چطور در این ایام با همسرشون رفتار کنن از شوهرمون ک دیگه گذشت چقدر نسل بدی بودیم خوب زندگی کردن رو یاد نگرفتیم
اتفاق طبیعی بدن زنا هس که اتفاقا هر ماه این اتفاق میوفته که آدما به وجود بیان با یکم مطالعه همه چی دستگیرتون میشه
چرا شرم و حیا ؟؟مگه داریم گناه میکنیم
این روزا دارن فرهنگ سازی میکنن که خیلی عالیه
ناشناس
||
۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
اشتباه منفی دادم. چقدر باید یک زن بی حیا باشه که بایک نامحرم اینجوری حرف بزنه البته برای کسانی که محرم نامحرم حالیشون نمیشه مرز برای برای حیا و بی حیایی قائل نیستند این چیزا که اصلا براشون مساله ای نیست تازه بدتر از اینها هم میگن آموزش و تعلیم هم راه خودشو داره نه اینجوری .خدایا به زنان ما ذره ای عفت و حیا و مردان ما سر سوزنی غیرت عطا بفرما
میم صاد عین
|
|
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
85
91
پاسخ
آموزش در باره این گونه مسائل ضروریه ولی بهتر نیست این جور مسایل از راه خاصی آموزش داده بشه ، مثلا از طریق خانواده یا فقط برای افرادی که در آستانه ازدواج هستند
در ضرورت آموزش اینگونه مسایل شکی نیست بحث درباره شیوه آموزش هست ، این شیوه کنونی باعث از بین رفت و یا کم رنگ شدن حیا و عفت عمومی در جامعه میشه
پاسخ ها
ناشناس
||
۰۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
احسنت موافقم
ناشناس
||
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
بله منم موافقم
ناشناس
||
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
عادت ماهانه یه مسئله طبیعی که هر ماه اتفاق میافته برای نصف جمعیت زمین . چرا زنان باید از یک مسئله طبیعی حیا کنن و یا قبحی داشته باشه . دخترا از ۹ -۱۰ سالگی با این مسئله آشنا میشن. و و قتی دخترا توی این سن متوجه این موضوع میشن پسر ها زودتر خودشون میفهمن قبل از ابنکه کسی بخواد بهشون یاد بده. برای اونایی هم که باید حتما توضیح بدی تا موضوعی را بفهمن چرا نگیم، تا به یک مسئله طبیعی مثل تمام مسایل دیگه آشنا بشن . مثل اینکه زنان به خاطر شرایط بدنی و جسمی شون میتونن باردار و بچه دار بشن و مردان از این لحاط فرق میکنن . این اتفاق داره از سالهای خیلی دور توی تمام دنیا می افته فقط ایرانه که هنوز میگن قبح داره و حیا کنید.
قبل از اینکه بچه ها خودشون از راههای نادرست متوجه همه چیز بشن باید از راه درست آموزش ببینن تا به انحراف نرن. و موضوع دیگه ابنکه آیا با این پوشش حقیقت به خبال خودمون توی این سالها تونستیم جلوی فساد را بگیریم یا فساد روز به روز بیشتر شد ؟
ناشناس
||
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
منم موافقم
اموزش داده بشه . ولی از راه خاصش
ناشناس
||
۰۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
موافقم
ناشناس
||
۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
احسنت .....اینهمه روش و شیوه های آموزشی داریم برای این امر ....روش قحط نیست که با این امر، موجب از بین رفتن یه مساله مهم و ضروری دیگه ( حیا و حفظ حیا ) بشیم .این همه متد ...
یه بانو
|
|
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
36
90
پاسخ
عالی بوووود واقعا جای همچین برنامه هایی توصداسیما خالیه
ناشناس
|
|
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
21
77
پاسخ
خیلیلم درست
محمد
|
|
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
21
77
پاسخ
چرا از کاه کوه میسازید؟؟ چرا با دگماتیسم جلوی کار درست را هم میگیرید؟ اصلا هدفتان از زدن این خبر چی بود؟ تایید یا تکفیر؟ خب همین نابخردی در اموزش جنسی و فیزیولوژیک باعث انحرافات رنگ به رنگ شده که امروز دست به گریبان ماست. بیایید ببینید هفتهای چند مشاوره داریم سر ندانستن همین نکات ظریف. و چرا؟ چون مثل شما یک عمر است گفتهاند زشته نگید.
اولا تو شبکه سلامت پخش شده. شبکهای که قراره خبرتون به ملت راه سلامت جسمی و روحی رو یاد بده.
ثانیا اصلا نمایش یک نمایش آموزشی اشت برای بزرگسالان نه سریالهای بندتنبانی شبکه یک و سه
ثالثا تا در گیر لبگاز گرفتن و پشت دست زدن باشید، اش همان اش است و کاسه همان کاسه
پاسخ ها
ناشناس
||
۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
جناب کسی نگفته ک آموزش غلطه .
اتفاقا خیلی ام عالی و بجاست . ولی همین نکته ظریف رو میشد اون آقای بازیگر خودش ب تنهایی آموزش بده و درباره اش صحبت کنه نه اینکه طوری بازی کنند ک قبحش بریزه .
واقعا اون خانم بازیگر ب چ قیمتی این سکانس رو بازی کرده ؟؟؟
بنظرمن اول حیا بعد آموزش
حسن
|
|
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
19
64
پاسخ
کار بدی نکرده اند،خیلیها نیاز به آگاهی دارند،ولی دیدن این برنامهها برای سنین پایین زیاد خوب نیست.البته به نظر این حقیر.
ناشناس
|
|
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
21
9
پاسخ
اوه اوه
ناشناس
|
|
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
59
20
پاسخ
چندش
ناشناس
|
|
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
22
62
پاسخ
آفرین خیلی هم کار خوبی بود
حکمت
|
|
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
5
47
پاسخ
شایسته تشکر است این آگاهی بخشی. اگر تنگ نظر باشیم باید برخی آیات قرآن را هم سانسور کنیم یا نذاریم بچه ها بخونند.
علی
|
|
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
52
28
پاسخ
بله لازمه ولی برای سنین مختلف و جوانان مناسب نیست
پاسخ ها
.
||
۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
برای جوانان مناسب نیست؟؟؟ پس برای افراد میانسال خوبه؟؟
درضمن جوونای این دوره زمونه همه چی میدونن
و توی کتاب زیست دبیرستان ب این جریان اشاره شده
ناشناس
||
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
عزیزانی که به آموزش برای سنین خاص اشاره کرده اید،هنوز نمیدونید دختران در چه سنی دوره ماهیانه شون شروع میشه؟!!!!!
مریم
|
|
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
42
18
پاسخ
... این جور اموزشها که حیا وغیرت رو از بعضی مردا وزنا گرفته میشه جور دیگری هم اموزش داد مستقیماین چه وضعیه چرا نظارت تو هیچی نیست ای خدا خوددت به دادمون برس
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
چطور آموزش بدن؟
۴۶ ساله
|
|
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
16
7
پاسخ
یواش یواش،از تلویزیون پخش میشه !!!!!!
ناشناس
|
|
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
41
23
پاسخ
باید در مورد مسایل دیگر همچون ختنه آقایان هم صحبت بشه که اطلاعات جامعه بالا رود.
پاسخ ها
ناشناس
||
۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
خودم واست یه برنامه میذارم ناراحت نباش
.
||
۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
اونو دیگه همه میدونن
ایرانی
|
|
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
21
56
پاسخ
خیلی خوبه تو صدا سیما بجای اخبار دروغ"این آموزشها رو داشته باشند.موضوعی طبیعی با درد و عصبی بودن ک خلقت خداست
نفیسه
|
|
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
37
37
پاسخ
آموزش به این شکل ساختارشکنیه. بیشترپسرهای نوجوان و14ساله رو کنجکاو میکنه بزرگترها که خودشون می دونن.
پاسخ ها
کوثر
||
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
خب کنجکاو بشن...بعدشم تو واقعا تو کجا زندگی میکنی که فک میکنی نوجوان ۱۴ ساله هیچی نمیدونه...باید اتفاقا کنجکاو بشن و بدونن...
مرتضی
|
|
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
37
27
پاسخ
متاسفانه بعضی از خانم ها تو کل ماه بد اخلاقی میکنند مانند همسر بنده
فاطمه
|
|
۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
34
20
پاسخ
سلام خدمت سازنده این برنامه اما واقعا جای تاسف دارد که ما هر چیزی رو قباهت آن را به هر نحوی بر داشته ایم اما اصلا لزومی ندارد که این مسائل در تلوزیون پخش عمومی شود این مسائل می تواند در منزل اگر قرار است به بچه ها آموزش داده شود در خفا آموزش داده شود نه این که در بوق وکرنا گذاشته شود برای این که نمی توان گفت حتما چه رده سنی به این فیلم نگاه کنند لطفا دیگر از این برنامه های مزخرف برای آگاهی بچه ها(مثلا)درست نکنید
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
شما بهتر نبود بجای اسمتون از ف. فامیل استفاده می کردید ؟؟؟؟ !
ناشناس
||
۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
با نهایت احترام ، مثل این می مونه که به سوپری و فروشگاه محل بگیم آقا یک بسته سی دی بهداشتی بده - چون نوار کلمه قبیحست
صدرا
|
|
۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
33
26
پاسخ
واقعا که مسخره لوس
اینطور مسائل باید از طریق دیگه اموزش داده بشه
بی حیایی
اینا مسائل خصوصی است
بنده خدا
|
|
۲۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
44
39
پاسخ
واقعا زشت، وقیح، زننده و نابجا، خجالت بکشید، جلوی تلویزیون خانواده نشستن، دختر و پدر، خواهر و برادر، گاهی عروس و برادر شوهر، وگاهی خواهر زن و داماد، خجالت بکشید، حالا مثلا همه چیز تمام هستین، فقط مونده این موضوع در خانمها رو آموزش بدین و باز کنین. آفتاب خجالت بکش، چرا نوشتی اقدامی مثبت؟؟؟ پیامبر فرمود کسی که حیا ندارد ایمان ندارد. لابد بعد هم میخاین خیلی روشنفکر بشین و غسل ... رو باز کنین.
پاسخ ها
رجبی
||
۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
احسن برشما واقعا بجا گفتید
فریال
||
۰۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
خانم مفسر احادیث بعضی از آیات قرآن هم به صراحت در مورد یک سری اتفاقات حرف زده شده به نظرتون خوندن قرآن رو هم باید رده بندی سنی کنیم؟؟؟!!
محمدحسین
|
|
۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
19
27
پاسخ
خیلی عالیه،،چه اشکالی داره،پسرهاباحقیقت درست،عادت ماهانه،اشنابشن،،فردادرک بهتری نسبت به بدن همسرشان داشته باشند
پاسخ ها
ممد
||
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
موقع ازدواج هم میشه درک بهتری داشته باشن با مشاوره و...
ناشناس
||
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
کدوم مشاوره؟ مشاوره اجباری چند دقیقه ای الکی سرهم بندی یا میگید برند ساعتی 400-300 تومن پول مشاوره بدن ملت همیشه حاضر در صحنه ی صف مرغ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
|
۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
6
20
پاسخ
عالیه
ناشناس
|
|
۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
10
30
پاسخ
کارخوبی بود بالاخره این تابو شکسته شد.
محمد
|
|
۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
27
17
پاسخ
فهماندن این مسائل هزارتا راه داره نباید عفت و حیا رو ازبین برد البته از صدا و سیمای...بیش از این توقعی نیست
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
منظورت صدا و سیمای چه شخصی بود ؟!
ناشناس
|
|
۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
3
3
پاسخ
دوستانی که میگن برای جوانان خوب نیس ،
ناشناس
|
|
۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
29
17
پاسخ
بهتر بود بازیگرانش زن و شوهر واقعی بودند
چه جوری روشون میشه?!
پاسخ ها
مامان
||
۰۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
چجوری شوهره،خانم بازیگر اجازه داده بیاد این نقشو بازی کنه جای تعجب داره
حسین
|
|
۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
21
6
پاسخ
بازیگرا ممنون التصویر شدن یا هنوز در شرف ممنوع شدن هستن؟
Mamak
|
|
۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
7
24
پاسخ
خیلی هم عالی
چه خوبه که بعضی تابوها تو جامعه شکسته بشه
پاسخ ها
ناشناس
||
۰۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
تابو چیه هی تابو تابو میکنید؟! چه تابویی واقعا؟!
تابو شکنی نیست دین زدایی از سطح جامعه است!
دارن خیلی نرم و ریز سند ۳۰ ۲۰ رو اجرا میکنند و با پنبه سر میبرند. این حیا و عفتی که تو دینمون وجود داره رو میخوان از بین ببرن اونوقت میگی تابو شکنی شد خوب شد؟ این مسائل هزا ر راه داره آخه اینطوری؟ به این نحو؟ با بی عفتی؟!
ناشناس
||
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
تو دین ناشناس جواب دهنده اول ، یا همان جناب ضد 2030 فقط حیا وجود داره ولو با جهل و اختلاس و فقر و ربا و ...؟؟؟
مریم
||
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
ناشناس۷:۱۲ دین زدایی کدامست؟! بس است این تفکرات افراطی، بس است این تفکرات دهه ۶۰، بچه های امروز نسبت به همه چی آگاهی دارند، باید با زبان خوش آنها را راهنمایی کرد و جهت داد نه اینکه بزنیم زیر همه چی، این مطالب جز ابتدایی ترین آگاهی ها نسبت به بدنی است که خداوند به ما داده
ناشناس
||
۰۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
ناشناس ۷:۱۲ میشه در مورد آیات الهی که در مورد مسائل زناشویی گفته توضیح بدید؟ دین
الف
|
|
۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
11
35
پاسخ
والا من ی پسر نوجوان ۱۵ سلام نه تعجب کردم نه تحریک نه کنجکاو به نظر من باید آموزش تو سنین پایین شروع کرد
فرزانه
|
|
۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
26
22
پاسخ
واقعا این خانم بازیگر چه جوری روش شده جلوی دوربین وپیش این همه مرد این نقش رو بازی کنه
ناشناس
|
|
۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
21
14
پاسخ
دیگه خیلی یه دفه زیاده رویه...توبرنامه های پزشکی خوبه ولی تونمایش فیلم اونم بااین صراحت اصلاخوب نیس.
ناشناس
|
|
۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
28
15
پاسخ
اینکه در تیتر خبر زدند "اقدامی تحسین برانگیز " این بی حیایی وبی عفتی خبرگزار رو میرسونه. کلی مسائل مربوط به روابط زناشویی هست لابد اونها هم لازمه در صدا وسیما تیتر بشه؟مگر کنترل میشه این برنامه کی و کجا و توسط چه افرادی دیده میشه؟درآن واحد در بانکها،اتاقهای انتظار و.....چقدر بدبختیم.
تا اشنا
|
|
۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
27
13
پاسخ
واقعا حیا وشرم بین بازیگران رفته کنار
یازهرا
|
|
۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
23
16
پاسخ
فقط میخان حیا رو از تو خانواده ها بردارن .ودیگر هیچ .وگرنه هزار تا راهه دیگه هست برا آموزش
ناشناس
|
|
۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
6
22
پاسخ
افرین کارتون عالی بودواقعا اموزش بجابود
لیلی
|
|
۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
27
13
پاسخ
واقعااا خیلی مزخرفه، چون این یه چیزشخصی هست و هرکسی خودشوهرش میدونه چطوربایدرفتارکنه، یه کاربیخود دیگه اینهمه به به وچه چهه نداره، چه دلیلی داره مثلاایه پسر9ساله اگه این فیلم رو میبینه ازاین چیزاسردربیاره، واقعاا باعث تاسف هست برابعضی ازخانمهاا که اینجوری باافتخار میگن چه عجب، ببینم حالاچیزای خصوصی یه اقاروتوبوق وکورنا دادمیزنن
پاسخ ها
لیلی
||
۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
تو کدوم عهد زندگی میکنید فکر کردی دهه شصته همه چی رو ازش قایم کنی الان به لطف فضای مجازی همون 9 ساله بیشتر از من و شما میدونه میگی گوشی دستش نمیدم خب گوشی دوستشو میبینی یکم خودتو اپدیت کن
مامی
||
۰۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
خوب عزیزم پسر ۹ ساله چه میدونه عادت ماهیانه چیه؟تو فیلم هم که چیز خاصی نگفت
والا !!!!!
ناشناس
|
|
۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
6
16
پاسخ
گفتن یا نگفتن این موضوع چه ربطی داره گفته بشه یا نشه این بچه ها آزما بزرگترها زرنگترتشریف دارن چی میگین شماها وقتی اینترنت هست یکسره گوشی دست بچه هاست مثل دوره ما نیست که نمیدانستیم چی به چیه ما بایدازاونها الان درس بگیریم
ناشناس
|
|
۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
25
8
پاسخ
واقعا خیلی از حیا و ادب به دوره. میخان کمکم سند 2030 رو اجرا کنن
ناشناس
|
|
۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
25
11
پاسخ
اما به نظر من خیلی زشت بود
این چیزهای بدنی در وجود همه زنان و دختران هست و لازم به ذکر آن نیست
و باید حدود شرعی رعایت شود و در فیلمها و سریالها بیان نشود
ناشناس
|
|
۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
17
9
پاسخ
خیلی مسائل دیگه هم آموزش درست لازم داره
اما جاش تو تلویزیونه؟ شما که موافقی جلو پسر نوجوانت این مسئله رو مطرح کردی؟چه باز خوردی داشته؟ هر سخن جایی داره ،بله پرداختن به این موضوع لازمه اما نه در رسانه عمومی
رضا
|
|
۲۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
23
14
پاسخ
خيلى زشت بود ، واقعاً حيا رو خوردن شرف و رو ....
اين مسائل فقط زن و شوهر بايد مطلع باشن و خانواده حرمت داره ، دليلى نداره پسر خانواده بفهمه ، مادرش و يا خواهرش ... و يا پدر خانواده بفهمه دخترش ...
بابا هر كسى حرمت داره على الخصوص همسر ، قرار نيست كه تو بوق و كورنا كنيد كه اين مسائل رو آموزش بديد
جامعه جاى كار اينقدر داره كه از نظر شما فقط همين مونده بود كه فيلمش رو هم بسازيد . اين ترويج و آموزش يا فرهنگ سازى نيست .
پاسخ ها
..
||
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
دقیقا
ازادی با حرمت و خط قرمزها رابطش عکس هس
هر چقدر ازادتر حرمت ها و حریم ها کم رنگ تر
ناشناس
|
|
۲۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
4
15
پاسخ
فکر نکنم تواین دوره کسی بی اطلاع باشه آقایون هرچند درسنین پایین هم باشن دراینمورد همه چی رو میدونن چیزی پنهون نیست فضای مجازی اطلاع رسان خوبیه
م
|
|
۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
23
13
پاسخ
اصلا خوشم نیومد ، ترویج بی حیایی ذره ذره شروع میشه تا به اوج می رسه ، می تونند آدرس های اینترنتی خاص معرفی کنند و هر کس نمی دونه به اونا مراجعه کنه ، فوقش یه آگهی در مورد موضوع بحث در شبکه آموزش منتشر کنند ، واقعا متاسفم برای کل کادر این برنامه از نویسنده تا بازیگر ، دستمزد به چه قیمت ؟؟؟
ناشناس
|
|
۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
9
24
پاسخ
سلام بسیارعالی متاسفانه بعضی از مخاطبان این گونه مسائل رو منفی برداشت کرده وبه جای تشکر ونظر مثبت هی عیب وایراد میگیرن
پاسخ ها
ایرانی
||
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
ببین دوست عزیز هیشکی ناراحت نیس از اموزش و اطلاع رسانی
فقط شیوه اموزشش غلطه . هزار یجور راه هست برای اموزش این مسائل مثلا میتونن تو مدرسه(شاد و...) به بچه یاد بدن اونم توی خفا .
محمد
||
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
جناب ایرانی آموزش تو شاد آموزش تو خفا محسوب می شه؟ بعد اگه مشکل دید بچه هاست چرا تو تلویزیون نباشه ولی تو کتاب و شاد باشه؟
ملیکا
|
|
۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
5
16
پاسخ
خوشم اومد
طاها
|
|
۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
17
16
پاسخ
سلام
کسی منکر آموزش نیست ولی این روش اون هم تو رسانه عمومی که از هر گروه سنی مخاطب دارد، جای تأمل داره.
چطوره بنام آموزش، مسائل جنسی رو هم بتصویر بکشند؟!!
پاسخ ها
صنم
||
۰۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
در آینده شاهد بی حیایی و بی شرمی بیشتری از صدا و سیما خواهیم بود
ناشناس
|
|
۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
5
17
پاسخ
عالی بود
خیلی اقدام خوبی بود
|
|
۰۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
5
19
پاسخ
اقدام خوبی بود
الهام
|
|
۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
2
25
پاسخ
پیغمبرمون وامامامون درمورد این مسئله حرف زدن چقدر درمورد این مسائل ما حدیث داریم بعد یه عده خودشون رو برتر میدونن و میگن زشته نگین
پاسخ ها
ناشناس
||
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
من اونو کاری ندارم
اما بنظرم اگه همین موضوع رو از روش درست تری میگفتن خیلی بهتر بود
ا
ناشناس
||
۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
شما که عالم به احادیث و روایات معصومین هستید لطفا فقط یک حدیث در این مورد رو بگید . بله احادیث زیادی در مورد احکام حیض داریم کجا داریم که این مسائل توسط دو نامحرم در رسانه ملی آموزش داده بشه. شما که میخواهید بی حیایی رو رواج بدید چرا نسبت دروغ به پیغمبر میدید پیامبر اکرم فرمودند کسی که حیا ندارد دین ندارد .
...
|
|
۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
14
4
پاسخ
ولی معلوم بود بازیگراشم خیلی سخت داشتن خودشونو کنترل میکردن نیششون باز نشه
ناشناس
|
|
۰۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
21
11
پاسخ
این مساله ومانند این ها نباید بازگو بشه
کدوم زن و مرد هستن که اینو ندونن
اگه برای نوجوانها میخان بگن اینم درست نیست چون نیازی ندارن ب دونستنش
اینها دارن هنجار شکنی میکنن دارن باب میکنن تا پای چیزای دیگه هم باز شه
مگه مشاوره هنگام ازدواج از اینا نمیگن
چرا اینجا باید آموزش داده شه
هرچیز خوب که هرجا نمیگن
هر سخن جایی هر نقطه مکانی دارد
فدایی
|
|
۰۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
17
13
پاسخ
سلام بنظرم نحوه آموزش درست نبود و اینکه این مرد به این زن نامحرم هست حداقل باید به جای مرد باید این قضیه طور دیگه ای آموزش داده می شد و بنظرم صحیح نبوده تو چنین برنامه ای آموزش داده بشه. بلاخره باید حیا حفظ بشه.این زن نامحرم به یه مرد نامحرم درباره چنین چیزی که مختص به خود اون زن هست و فقط شوهر و محرم خودش باید ازاون اطلاع داشته باشه یهو توی یه برنامه این قضیه رو به یه مرد نامحرم میگه بنظرم جایز نبود و طور دیگه ای باید آموزش داده می شد. .......
بهار
|
|
۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
16
8
پاسخ
این آموزشها حیارو در جامعه کمرنگ میکنه. متاسفم.واقعا که
هدی
|
|
۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
7
18
پاسخ
بسیار عالی. تبریک میگم. این تابوها باید خیلی زودتر از اینها شکسته میشد.
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
خخخخ انگار شما تو فضا زندگی میکنین
فردا پس فردا دوباره بیاین بگین ما ارامش و ازادی نداریم از دست اقایون توی خیابون و هرجا دیگه
اینارو امثال این خانوم یادتون بمونع . از همین جاها شروع میشه وگvنه هیشکی منکر اموزش نیس
نازی
|
|
۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
2
16
پاسخ
ربطی به آموزش نداره اگر کسی بخواد آدم درک کنه درک میکنه وگر نه هزار بار هم آموزش بدی فرقی به حالش نداره همسر خود من میدونه تو این موقعها چقدر حالم بد دل درد امونم ومی بره دریغ از یه ذره توجه که مراعات حالمو بکنه
دیگه چه جوری میخواید اجرای سند بیست سی رو فریاد بزنید حالا کشورهایی که بی حیایی رو رواج دادن چی به دست اوردن ۲۰۳۰
بیرامی
|
|
۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
1
15
پاسخ
خیلی خوب ومفید بود البته جوری این مسئله عنوان شده بود که بچه ها با سن کم متوجه منظور بازیگر نمیشد ولی جوان ونوجوان به خوبی یاد میگیرند بسیاری از مشکلات ما از آموزش ندیدن صحیح وقبیح دانستن آموزش بسیاری از مسائل طبیعی درمورد جسم وروح انسان است
ناشناس
|
|
۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
0
19
پاسخ
خب شبکه سلامت بیشتر کارش مربوط به بیماری ها و اموزش در باری این مسائل هست چرا که اینم یه دوره هست که تمام زنان و دختران درگیرشن پس باید آموزش داده شه
ناشناس
|
|
۰۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
3
13
پاسخ
باید این آموزش ها بیشتر بشه،بسیارهم عالی
عباس
|
|
۰۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
2
18
پاسخ
متاسفانه این همه خبر و مطلب در مورد اختلاس و خیانت و خشونت پخش میشه و هنجار شکنانه محسوب نمیشه، ولی یه کار آموزشی که نیاز جامعه هست پخش شده و جبهه گیری داره میشه،
ناشناس
|
|
۰۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
15
2
پاسخ
عجب همین کارشون مونده
بهار
|
|
۰۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
18
8
پاسخ
منم موافق نیستم که همچنین صحبتهارو تو تلوزیون پخش کنن.اینهمه مشاور و کتاب.
جای همچنین بحثهایی تو تلوزیون نیست
صبا
|
|
۰۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
16
7
پاسخ
اگر متهم به دگماتیسم نمیشم
این سیستم جواب خودش رو در جوامع غربی پس داده بیان این مسائل در رسانه عمومی که بیننده خاص نداره و عموم افراد میبینن نتیجه ای جز از بین رفتن حرمتها نداره، و جامعه رو بیشتر به سمت پورنوکراسی سوق میده.
اگر مردی بخواد به مسائل همسرش اهمیت بده نیاز به این برنامه ها نیست با یک جستجوی ساده در اینترنت هم میتونه یادبگیره
واگر نخواد اهمیت بده صد تا برنامه این شکلی هم ببینه فرقی براش نداره.
ناشناس
|
|
۰۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
4
21
پاسخ
واقعا متاسفم برای جامعه ای که اینطور اموزشهایی که پایه زندگیه زناشویی رو مستحکم میکنند بد میدونند تا کی با این مزخرفات خودمان رو سانسور کنیم همون پسر و دختر نوجوان هم مردان و زنان اینده اند همینا بیشتر از منو شما میبینند و میدونند توی دنیای مجازی چشماتونو باز کنید
پاسخ ها
.....
||
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
من یه نوجوانم و پسر
چرا این اموزش ها رو تو مدرسه بهمون یاد ندادن؟ و نمیدن!؟
من مخالف یادگیری نیستم ولی با یک رسانه عمومی اصلا خنده داره و خیلی بد . شماها انگار تو تگزاس بزرگ شدین
میتونن از مدرسه ها شروع کنن . اصن معلومه یه سیاستی هست پشت این کارا وگرنه شبکه سلامت مدیر داره یا نه
عبدالله
|
|
۰۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
12
8
پاسخ
سلام 1. در زمان ازمایشهای اولیه نامزدی در اداره بهداشت هر منطقه این مطالب اولیه لازمه زناشویی را سالهاست اموزش میدهند به هر دو طرف و بطور مصور وتوضیحات لازم و کافی پس این گونه موارد فقط باید گفت اقای علی عسگری کلاهت رو بگذار بالاتر حرمت خانواده مسلمان در زمان صداوسیما در زمان تصدی شما شکسته شد و اصلا در یک فیلم یا سریال مردم دنبال داستان هستند یا اینکه ببینند هنرپیشه زن کی عادت ماهانه میشه. در ضمن کمک کردید کودکان در اینمورد حساس و کنجکاو شوند اخه مسوولین هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد در فیلم و یا سریال موضوعاتی مثل مسواک زدن طهارت منظور پاکی و ناپاکی شرعی است باید مطرح شود نه این مسئله مخفی و پنهان به قدرت الهی که حرمت خانواده در سنین کودکی بچه هاحفظ شود لا اقل از مشاور مشورت بگیرید .......
حمیدرضا
|
|
۰۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
10
6
پاسخ
بنا به ماهیت کلی تشکیل انقلاب ما و فرهنگ و مآبی که قرار بود بر طبق موازین دینی و الگو گرفتن از سیره و سبک زندگی پیامبران الهی و ائمه اطهار باشه کم رنگ کردن حالت محرکانه این قبیل مسائل برا نوجوانان و جوانانی که هنوز در درک حال و هوای شخصیت خودشان موندن و کل وجودشان مملو از شدت محرکات هورمونی دوران بلوغه و تو این دوران خیلی تحریک پذیرن و واکنشی آموزش عمومی یه چنین مسائلی ضررش از فایدش به نظر من بیشتره بر فرض مثال عزیزانی که موافق آموزش عمومی این مسائل هستند اگر نوجوان پسر کنجکاوی داشتن و ازشون در مورد این موارد سوال می کرد چه جوابی داشتن بدن اونم با شیطنت بازی های جوانای امروزی اگر قبح و حیایی نداشته باشن به مرور سوالای زیرتری می پرسن و جامعه مون میشه مثل غرب که اصلا اساسا سنگ بنای خانواده رو هواس
احمدی
|
|
۰۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
2
16
پاسخ
جای این اموزش ها در دبیرستان و دانشگاه ها خالیه و همینطور احترام به زن حیا و غیرت به دانستن این موضوعات نیست به ندانستن و اهمیت ندادن این هاست در خانواده هم نمیشود امدزش داد
علی
|
|
۰۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
1
18
پاسخ
من که هیچوقت این شبکه رو ندیدم . بنظرمن اکثر کسایی که این شبکه و این برنامه رو میبینن این چیزا رو هم میدونن... درکل موافق هستم یکسری تابوها شکسته شه
سیده نسرین مومنی
|
|
۰۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
1
14
پاسخ
سلام.اگرازظرفیت خارج نشیم خوبه اطلاعاتی اینچنینی رادرپرده ای ازحیابه مخاطبین ارائه داد.
ف ح
|
|
۰۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
2
19
پاسخ
سلام ،به نظر من چیز بدی نیست .یک طبیعتی خدادادی است .چرا دانستنش باید برای بچه ها ی ما بد باشه .
این پنهان کار کردن ما بیشتر برای بچه ها کنجکاوی به وجود میاره و برای پیدا کردن جوابش ممکنه به بی راه بره .
من که بچه بودم خیلی کنجکاو بودم وتوجه بی دلیل مامانم در این ایام به خواهرم ، باعث شده بود از خواهرم بدم بیاد .ولی وقتی که متوجه شدم ،از افکار خودم پشیمون شدم
رامین
|
|
۰۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
4
11
پاسخ
باسلام خدمت دوستان
از پریود مغزی ما مردها هم بنویس که پول نداره حقوق نداره بیکاره وقتی خانم بهش سخت میگیره هنگ فایر میزنه و لجیازی پیش اومده میره تا نابودی زندگیش خانم های محترم خواهشا بدونین که در زمان عادت شما فقط کمبود محبت پیدا میکنین درست اما مرد چی... احترام متقابل به تناسب باشه ....✌
پاسخ ها
م. ح
||
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
اینم درسته منم موافقم مردها هم خیلی جاها فراموش میشوند واسه اینکه ازبچگی توگوشمون میخونند پدرکوه پدر پشتته.برای همین ازش انتظارنداریم بشکنه مریض بشه مقصر کتابهایی که اینجورآموزشمون ميدند مقصرتلویزیون ورسانس
ناشناس
|
|
۰۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
4
14
پاسخ
سلام من درتلویزیون ندیدمولی این کلیپ که اینجانشان داده کجای آن اسم عادت ماهیانه راآوردکه حال بخواهدکوچکترهایی که پای تلویزیون نشستندبه مشکل بربخورند.غیرمستقیم اشاره کردیعنی چرا ازکاه کوه می سازیدوآنقدرنسبت به این موردآنقدرواکنش تندو..نشان دادید...خوب می توانیم اگرکوچکترهاپرسیدندآقایون یادتون می رودماهی یه بارشرایط ماخانمهارادرک نمی کنیدیعنی چه شرایطی می توانیم بگوییم خانمهامدتی یه بارازنظرروحی وفکری به خاطرسختی کاروزندگی به مشکل می خورند.بازمی گویم اسمش رانیاورده بودبعدچراهرموضوع رامی بینیم حالاهمه می شویم پاک ومنزه ومعصوم وسریع نسبت به موضوع آنطورواکنش نشان می دهیم
پاسخ ها
ناشناس
||
۰۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
حالتون خوبه شما؟! لطفا برید اون کلیپ اصلی که تو فضای مجازی پخش شده رو ببینید که اسمش رو آورده یا نه! آخرش میگه خانمها در ماه یکبار عادت ماهیانه میشن و ما مردها باید حواسمون بهشون باشه دقیییییقا میگه عادت ماهیانه!!
ناشناس
|
|
۰۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
18
10
پاسخ
بی حیایی از حد گذشته.....باعث تاسف هست و این واشکافی ها برای مخاطب عام ، باعث زودبلوغی نوجوانآن میشود، به کجا چنین شتابان...؟
ناشناس
|
|
۰۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
3
13
پاسخ
سلام یه جایی یه بنده خدایی میگفت دختر من تو مترو بوده برا اولین بار عادت ماهانه شده یه پسری متوجه میشه کاپشنش رو در میاره رو دوش دختره میندازه تا لباسش معلوم نباشه .....خیلی خوبه پسرانمون رو با این مسائل آشنا کنیم که یه موقع چنین چیزی دیدن حتما چنین کاری شبیه اون پسر انجام بدن نه اینکه بوق بزنن مسخره کنن آفرین به شبکه سلامت عالی بود فیلمشون
صنم
|
|
۰۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
11
5
پاسخ
زشته خیلی کارشون
بی نام
|
|
۰۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
0
10
پاسخ
چه اشکال داره خوب؟
ناشناس
|
|
۰۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
1
1
پاسخ
☹️
ناشناس
|
|
۰۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
1
8
پاسخ
کوته نظری تا کی
وقتی این موضوع جدای حقیقت به عنوان یک موضوع علمی مطرح هست و هیچ جای انکار نداره چه نا بخردانه هست که حتی بچه ها از یک سنی ازدا نستن اون منع بشن وتو همان نادانی نادانان بمانند.
پاسخ ها
.
||
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
داش تو انگار تو فضایی . جنست نیس
همون بچه ها توی مدرسه میتونن یاد بگیرن . هزار یک جور راه هست . ولی چرا یک رسانه عمومی که از همه سنینی بیننده داره . جلوی خانواده که حرمت داره
خدایی اینایی که اینطوری فک میکنن و ادای روشنفکری میکنن یه نگاه به غرب بندازن .
ناشناس
|
|
۰۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
2
11
پاسخ
بیشتر اونایی که اعتراض کردن خودشون صبح تاشب شبکه های ماهواره ای رو میبینن که نمونش سریالای مبتذل و بی سروته شبکه جم هستش.
منتقد و شاکی این برنامه مفتضح
|
|
۰۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
12
3
پاسخ
واقعاااااا خجالت آوره الکی مینویسن تحسین برانگیز که به مردم تلقین کنن که همه خوششون اومد و کار خوبی بوده در حالیکه ترویج بی عفتی است
به هر طریقی که شده میخوان سند ۲۰۳۰ رو اجرا کنند و مثلا آموزش بدن
همه چیز رو از خانواده گرفتن حتی آموزش این مسائل خصوصی رو
ناشناس
|
|
۰۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
8
4
پاسخ
به نام علم و روشنفکری هر کاری میخوان انجام میدن بی حیایی محض بود اه اه اه بدم اومد از بازیگران این فیلم مسخره
ناشناس
|
|
۰۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
7
3
پاسخ
اینا اگه بلدن خودشونو تربیت کنن اینهمه زندگی نا به سامان و مشکلات شخصیتی دارن، نیاز نیست برای ما مایه بذارن، خودمون بلدیم چطور آموزش بدیم
.
|
|
۰۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
12
3
پاسخ
خیلی کار زشتی بود من سریع کانال رو عوض کردم
ناشناس
|
|
۰۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
6
4
پاسخ
اول حیا رو برای زنان و غیرت رو برای مردان آموزش بدید
مهدی
|
|
۰۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
8
2
پاسخ
اصلا خوب نبود . بی حیایی بود. متاسفانه جامعه حیا را از دست داده . نداشتن حیا خیلی تبعات منفی داره . انسان دینشو از دست می ده وکسی که دینش بره دچار فساد اخلاقی میشه.
ناشناس
|
|
۰۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
7
1
پاسخ
سلام . نمیشه جزوه نوشت و به زوجهای جوان متذکر شد ؟ نمیشه همون طور که چند امضا میگرن تو دفتر خونه ها ی ازدواج یه کتاب معاشقه و آموزش مهارتهای .....یاد داد ؟؟ اینها بهانه هس ۴روز دیگه به بهانه آموزش .......مجبور میشیم فیلمهای .......تو سیما پخش کنیم به بهانه آموزش مهارتهای آداب بستر وبعد خیلیا میگن ببینید غربی ها خیلی از ما جلوتر بودن ما بیخود غیرتی بودیم !!!!~
ناشناس
|
|
۰۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
12
1
پاسخ
اصلا خوب نبود
ناشناس
|
|
۰۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
7
4
پاسخ
زن بازیگر باید حیا داشته باشد الان زمان قدیم نیست همه میدونن حتی سن های کم ما ولی خیلی واسه زن رو میخواد مگر محرمش هست
ناشناس
|
|
۰۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
13
1
پاسخ
کارگردان بی پدر و مادر بی حیایی رو زده به پیشونیش اینا رو همه جوونا میدونن
آریو.
|
|
۰۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
3
6
پاسخ
واقعاً خیلی عالی بود به نظر من جای اینطور برنامه ها خیلی خالی بود
ناشناس
|
|
۰۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
6
0
پاسخ
در مورد ختنه آقایان هم برنامه درست کنن خیلی مهمه
ناشناس
|
|
۰۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
0
4
پاسخ
کامل ببین بعد بگو نگفتن.....
لیلا
|
|
۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
2
7
پاسخ
با سلام و احترام
بسیار عالی و آموزنده و جسورانه بود اولین سکانس آموزشی بود که کسی به خودش جرات داده بود با تمام حریم ها و تعارفات به نمایش بگذارد و حتی نقش اول آن را بدون هیچ حیای بی معنایی به عهده بگیرد این مساله می تواند نقطه عطفی در راستای آموزش هر چه بیشتر در حوزه ی خانواده باشد.لطفا این آموزش ها ادامه یابد
ما چرا کنار نیومدیم با واقعیت ها !
چرا احساس میکنیم بچه ها مثلا تا ۲۰ سالگی نیاز نیست خیلی چیزارو بفهمن. بابا اونا میفهمن. ما زمانی میاییم شروع به آموزش میکنیم که کار از کار گذشته. و بچه شخصیتش شکل گرفته و همون بچه وقتی اموزش را در بزرگسالی از طریق تلویزیون ببینه احساس میکنه حیا و عفت زیر پا گذاشته شده مثل منو شما !
جالبه یک زمانی فرزندان خجالت میکشیدند به پدرمادرشون بگن قصد ازدواج دارن حتی پدر مادر بدون اینکه پسر متوجه بشه براش زن میگرفتن. دوستان اونموقع هم حیا و عفت در این حد تعریف شده بوده.
جالبه بعضی کامنت ها میگه لزومی نداشت اون خانم این نقش بازی کنه آیا خنده دار نیست آیا این حرف پشت واقعیت پنهان شدن نیست!؟؟
زمانی میتوانیم درباره حیا و عفت صحبت کنیم که گفتنش و دانستنش مهم نباشه. وقتی موضوعی که میتواند باعث تغییر در رفتار و رضایت از زندگی را در پی داشته باشد چرا گفته نشه!
چرا مثلا بعضی آسیب های اجتماعی جامعه رو آموزش ندیم!؟ اونهایی که دم از حیا و عفت میزنن آیا خبر از سقط جنین تا سطح راهنمایی دارن!؟
عادت ماهانه شده زمینه اختلافات زن و شوهر در کشور ما.
چرا منی که مثلا ۲۰ سالم که شد باید در کتاب تنظیم خانواده دانشگاه بفهمم عادت ماهانه چیه! تازه برخی کلا دانشگاه نمیرن تا بفهمن و برخی در اون موقعیت و سن، اهمیت آنچنانی نمیدن.
چرا در مدرسه اموزش زندگی کردن آموزش مسئولیت پذیر بودن آموزش احترام گذاشتن و غیره ندیم؟
چرا احساس میکنیم بچه فقط در دوره سربازی باید بفهمه زندگی کردن یعنی چه!
دوستان ما نباید سرمون را پایین بندازیم واقعیت ها را بپذیریم.
میدانید چرا پذیرش این موضوع سخت شده ؟ بخاطر اینکه ما خیلی آموزش ها رو به بچه ها نداده ایم و خودمان نیز ندیده ایم یعنی زمینه فراهم نیست و وقتی یکدفعه این آموزش داده میشه باعث مقاومت برخی ها میشود
نا شناس
|
|
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
12
1
پاسخ
خیلی قباحت داره یعنی چه این گونه برنامه ها یه دفعه بیایید اموزش یه سری مسایل را هم بدید خجالت بکشید جای این گونه حرفها در مدارس دبیر ستان نه رسانه عمومی که بیشتر روی بچه ها رو باز میکنه نا سلامتی ما در جامعه اسلامی زندگی میکنیم نه در غرب که عفت و حیا ندارن
پاسخ ها
ناشناس
||
۰۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
اشتباه منفی دادم
حسین
|
|
۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
1
8
پاسخ
افرین بسیار خوب و اموزنده بود ممنون
م. ح
|
|
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
12
3
پاسخ
افتصاح، تلویزیون خیلی وقت حیا روخورده چیزایی میشنویم میبینیم که دیگه جرات نداریم بابچه هامون بشینیم فیلم ببینیم میترسم از روزی که شبکه جم توی تلویزیون ایران راه بیفته برای بچه هامون میترسم
ناشناس
|
|
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
12
2
پاسخ
خیلی بد بود تو جمع خانوادگی این فیلم میبین شرم وحیا هم چیز خوبیه
ف،ن
|
|
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
0
7
پاسخ
یعنی این همه آدم به جزشبکه های ماهواره شبکه سلامت دیدن
حسن
|
|
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
4
1
پاسخ
سلام بحث فرهنگ سازیه و آگاهی قبول، ولی در کل،بعضی از مردم هم بی حیا شدن.در کل متاسفانه
مجتبی
|
|
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
1
7
پاسخ
خیلی خیلی زودتر از این باید این مسئله و باقی مسائل زنان در رسانه ملی پخش میشد...چه قضاوتهای اشتباهی که نشده...و چه دلخوریهایی که میش نیامده در اثر همین بی اطلاعی...ممنون از بازیگران،تهیه کننده و کارگردان...
مجتبی
|
|
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
3
7
پاسخ
خیلی خیلی زودتر از این باید این مسئله و باقی مسائل زنان در رسانه ملی پخش میشد...چه قضاوتهای اشتباهی که نشده...و چه دلخوریهایی که میش نیامده در اثر همین بی اطلاعی...ممنون از بازیگران،تهیه کننده و کارگردان...
وحید
|
|
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
2
6
پاسخ
بالادست بردارید یه کلیپ آموزشی درست کردن هزار جور حرف زدین دست بردارین آنقدر از این این حرفها زدین که این حال و روزمونه
پیمان
|
|
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
1
4
پاسخ
در مورد انزال آقایان در خواب چرا صحبت نمیشه
چه گناهی کردیم ما
محمد
|
|
۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
1
8
پاسخ
یعنی الان گناه کبیره هست این گفته عادت ماهیانه
یعنی تو کتاب نیومده
یعنی الان مشکل مملکت اینه.
التماس تفکرررررررررر
دور تا دور ما کشورای عربی گرفته، از نظر مذهب آتیشی ترند از ما..
اما فرهنگشون رشد کرده و کنار هم همه جور آدمند....مشکل ما اینه که دین و اعتقاد و مذهب و پیشرفت و علم و سیاست و همه چی قاطی پایه
وسلام.
منصور
|
|
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
7
2
پاسخ
سلام.به نظرم هیچ نیازی به نشان دادن عمومی نسبت به این مسائل نیست
چون بچه ۹ساله هم دراین دوره زمان میدونه
واون شوهری که عادت زنشو فراموش میکنه بعد از این کلیپ هم تاثیری نداره
مشکل بزرگ اینه که این کلیپ شروعی هست برای نشان دادن چیز های بزرگ تر و...
جلال
|
|
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
1
8
پاسخ
ایول دمتون گرم. بلاخره یه چیز آموزشی ازین صداوسیما پخش شد. و اینکه چیزی که ب آدمه به عالمه.خیلیا گفتن اینا حجب و حیا ندارن،اخه چرا اینجور میگین. این نکات رو خیلی سالها پیش آموزش میدادن.تازه باید توی مدارس هم یاد بدن اما نمیدن مگه اینکه بری دانشگاه و درس تنظیم خانواده رو برداری. حالا فکرکنین مگه چند نفر از صدنفر که دیپلم میگیرن میرن دانشگاه.
علی محمدی
|
|
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
11
4
پاسخ
خیلی حرکت زشتی بود.
واقعا متاسفم که این چیزارو دیگه علنن دارن تو سیما پخش میکنن. کسی که عقلش کار کنه اینارو میدونه دیگه گفتن نداره که . فردا درمورد اینکه چرا باید غسل ...کنیم هم توضیح بدید
والا
سحر
|
|
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
0
3
پاسخ
معلوم نیس چیکارن نه به اینکه به همه چی گیرمیدن نه به این
السانا
|
|
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
2
11
پاسخ
خداروشکر که بالاخره فهمیدن این مسئله یک مسئله طبیعه و قبیح دونستنش فقط آموزشش رو به بچه ها سخت تر میکنه
و به نظر من تو این کلیپ به خوبی این موضوع توضیح داده شده
مامان امیرحسین
|
|
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
10
3
پاسخ
به عنوان یک مادر و زن متاهل، خوشم نیومد. رسانه ملی و همگانی محل آموزش این مسایل نیست.
و.م
|
|
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
0
7
پاسخ
این که دوستان میگن همه خودشون میدونن ن ه خیر اکثر اقایون دلیل به هم ریختن روح و روان خانمها در این دوران رو نمیدونن من میگم به جا عشوه و ناز خانم باید اگه برنامه پزشکی هس و در شبکه سلامت پخش میشه دلایل این بهم ریختگی اعصاب د خانم ها رو باز کنن و توضیح بدن که انقدر مردا نگن که زنها تمارض میکنن و ادا در میارن بدونن که این عصبی شدن خانمها ریشه در بهم ریختگی داخلی سیستم بدن داره من خودم به عنوان خانم دوس داشتم که این عادت ماهانه اصلا نبود چون خیلی زجر آوره حتی بدتر از زایمان
هیچ
|
|
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
2
6
پاسخ
حیا؟! بی حیایی هم میزان داره سرتون بچرخونید تو جامعه فعلی حاصل از سانسورهای این چند دهه قبلی حاصل چه شده ...آمار خیانت و فساد های گروهی، سقط های نامشروع، ایدز، ...اینا مرگ خاموش حیاست نه یک صدای کمی بلند از یک رویداد...ن...کاش گوشزد وقوع یک طبیعت در یک جنسیت انقدر هو ووو وووای اوووی نداشت مثل خیلی چیزهای دیگه که اگر نگاه نه معمول که نرمال داشته باشیم به سیر طبیعیش اینقدر نمیخواد متحمل آسیب های پنهان و آشکارا باشیم ولی گویا یسری از مردم دوست میدارن سرشون همیشه عین یک کبک تو برف باشه فارغ ازینکه این شیب جای دیگه رو بیرون زده میکنه. التماس کمی کوتاه اومدن از اعتقادات و روشهای منسوخ و تاریخ گذشته...من درین سکانس بیشتر محبت مردی رو به احوالات خانمش پررنگ دیدم تا مورد ممیزی یک خانم....واااااای...
ناشناس
|
|
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
0
6
پاسخ
این آموزش ها خیلی خوبه یک خانم خیلی سختی میکشه و اصلا از این وضع خوشش نمیاد پس بهتره مردها با این مسائل آشنا بشن و کمی درک کنن این جور آموزش هم باعث کنجکاوی بچه ها نمیشه و بزرگتر ها میتونن با آموزش درست اون ها را تا حدی آشنا کنند برحال دخترا از ۹ سالگی این موضوع را متوجه میشن و این مساله یک اتفاق طبیعی هست که برای همه ی دخترا میوفته پس باید یکم از طرف مرد ها درک بشه و اصلا هم خجالت آورد نیست
...
|
|
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
6
2
پاسخ
آموزش دادن خیلی خوب و لازم هست، اما هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد، سریال تلویزیونی که همه ی خانواده دارن با هم میبینن، واقعا جای طرح همچینین مسائلی نیست!!
مسئولین باید به فکر ایجاد بستری مناسب برای همچنین آمورش هایی باشن که فقط مختص زن و شوهر هست، نه بقیه اعضای خانواده!!
ناشناس
|
|
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
7
2
پاسخ
اصلن کار خوبی نبود بلاخره به موقعش می فهمن همه وقتی ازدواج کردن
حسن
|
|
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
7
2
پاسخ
از مفسرین قرآن بپرسید،خدا که خالق همه موجودات است،در کلام الله بعضی چیزها را با حیا ولفافه میفرماید،واشاره مستقیم ندارد.
الهام
|
|
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
0
11
پاسخ
حالا همچین بعضیانوشتن خوب نیست وفلان که انگار دختروپسرا هیچی نمیدونن.باشه بابا شماخوبین بعدش هم میگندایران عقب افتاده اخه تاچه روزی میخواینداین چیزهاانکاربشه که هم توقران اومده هم کل جامعه میدونند
مریم
|
|
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
1
7
پاسخ
به نظر من هیچ اشکالی نداره
ناشناس
|
|
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
1
5
پاسخ
خیلی خوب بود
ناشناس
|
|
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
8
2
پاسخ
بی حیایی رو دارن رواج و عادی میکنن. شرم اوره
ناشناس
|
|
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
7
1
پاسخ
به جای اینا یه چیز کابردی ،یاد بدن که جوونا به فکر پیشرفت و آینده سازی باشن نه به فکر عادت ماهیانه زن و دختر مردم.
دینا
|
|
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
2
8
پاسخ
خیلی کار خوبی بود. اتفاقا باید از نوجوانی آموزش داده بشه و اینکه خیلی ها میگن شرم و حیا از بین رفته اشتباه چون این یه مورد طبیعیه و گناه یا کار خلافی که نیست که یه دختر یا زنان ما بخوان خجالت بکشن و احساس گناه و شرم داشته باشن.
دینا
|
|
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
2
7
پاسخ
خیلی کار خوبی بود. اتفاقا باید از نوجوانی آموزش داده بشه و اینکه خیلی ها میگن شرم و حیا از بین رفته اشتباه چون این یه مورد طبیعیه و گناه یا کار خلافی که نیست که یه دختر یا زنان ما بخوان خجالت بکشن و احساس گناه و شرم داشته باشن.
ناشناس
|
|
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
0
5
پاسخ
مشکل ما در رابطه با این مسائل تو ایران این هست که بعنوان حیا ازش عبور میکنیم ولی جوانان از طرق دیگر اطلاع پیدا میکنن و همین باعث بروز خیلی از مشکلات دیگر میشود اگر پدر برای پسر و مادر برای دختر خیلی از مسائل جنسی را باز کند بهتر جواب خواهد داد و رهنماو راهگشا خواهد بود
علی
|
|
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
7
2
پاسخ
هرسخن جایی و هر نکته مکانی دارد.
خیلی واقعیات و ضروریات دیگه اجتماعی هم هست که آموزشش ضروریه
ناشناس
|
|
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
9
1
پاسخ
بچه کوچیک ببینه عوارض بدی براش ایجاد میکنه . کنجکاوی و ترس و ...
مهدی
|
|
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
6
2
پاسخ
آگاهی دادن خوبه .ولی در چارچوب خانواده از طریق مادر به فرزند دختر لزومی ندارد یک پسر نوجوان را چشم و گوش اش را باز کنی.اونم به این صراحت از تلویزیون.حیا از بین میره.
سعید
|
|
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
2
4
پاسخ
چه عجب فقط نمیدونم چرا +۱۸
کوثر
|
|
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
0
6
پاسخ
دوستانی که میگن حیا ریخته شده و فلان....اگر شماها حیا داشتید خانم ها رو توی دوران پریود مسخره نمیکردید و براش جوک نمیساختید...اتفاقا خیلی هم کار خوبی کردن...میگین نوجوانان کنجکاو میشن...خب بشن این ساختار طبیعیه بدن انسانه و اتفاقا افراط در چشم و گوش بسته بودن در نهایت باعث انحرافات جنسی و بیماری ها میشه...البته اون هایی که این فیلم رو بی حیایی میدونن یک جور بیمارن
آریا
|
|
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
4
1
پاسخ
اوه اوه اوه چه خبره چهههههههه خبرتونهههههه
ناشناس
|
|
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
6
2
پاسخ
متاسفم تلویزیون اسلامی شده ماهواره ... تهیه کننده و بازیگر های این نقش متاسفانه جدیدا. تلویزیون خیلی برنامه های مسخره داره متاسفم واقعا متاسفم
امین
|
|
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
6
0
پاسخ
فقط کافیه زیر برنامه بنویسن +14 یا +16 . خیلی جاها سن ازدواج خیلی پایینه . خیلی ها هم خانواده هاشون به خاطر شرم و حیا این مسائل رو به فرزنداشون یاد نمیدن . بعضیا خانواده ها هم اهمیت نمیدن . یکی از معلمامون میگفت یه دختر که ظاهرا خانواده مذهبی هم داشته بخاطر اینکه اینطوری شده و اطلاع نداشته و دختره فکر کرده بهش تجا-وز شده و خودکشی کرده. به نظرم اینکه تو تلویزیون به روش درستش آموزش بدن خوبه .
تارا
|
|
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
1
5
پاسخ
کلی دیگه مسایل جنسی و رابطه زناشویی هست چون یه چیز طبیعیه باید نشون داده بشه بهانه هم آموزش صحیح به بچه ها باشه بی حیایی خیلی وقته عادی شده
ایرج قلیزاده
|
|
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
8
2
پاسخ
درجامعه ای که حیانباشه همه چیزازمدارخارج میشه که درکشورمن هیچ چیز سرجایش نیست.
بدون نام
|
|
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
1
9
پاسخ
سلام
ببینید اینکه میگید اینا موقع ازدواج باید اموزش داده بشه یا به جوانان و... اول اینکه این دوره در خانما تقریبا از سنین 9_10 سال شروع میشه...
و اینم بگم شما هاحرف خانواده میزنید... حتی مادران درین رابطه خیلی وقت ها حرفی نمیزنند به فرزند! این مسائل حتما حتما نیاز به آموزش داره این که برنامه ای براش درست شد کار قابل تحسینی بود اما میتونستند بهتر ارائه بدهند میتونست بهتر باشه... اما در کل اقدام بجایی داشته شبکه سلامت
ناشناس
|
|
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
2
0
پاسخ
بعد در کارتون اگر گربه ماده به گربه نر نگاه عاشقانه بکنه سانسور می کنند. در صدا سیما چه خبر است ؟
ایرانی
|
|
۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
0
9
پاسخ
تو شبکه سلامت گفته شده.نه وسط سریال های شبکه ها.
خیلی هم کارشون درست و عالی بوده.
مردا بیشترشون حتی سن بالاترینشون هم آگاهی درستی از این موضوع ندارن.بعد میگید برای جوانها مناسب نیست.
هر برنامه ای که باعث بالا رفتن سطح شعور آدمها بشه،خیلی هم عالیه.
چطور ختنه سورون تو سریال پایتخت رو کسی محکوم نکرد!!این موضوع شده خار تو چشم شماها!!
اصلا چه ربطی به حیا داره!!بچه دار شدن پس بی حیاییه!!!
چتونه بعضیاتون!!!
ناشناس
|
|
۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
6
0
پاسخ
اموزش داده بشه نه درتلویزیون که عموم مردم تماشاگرهستن از پیرتاجوان زن ومرد کاردرستی نبود
ناشناس
|
|
۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
3
0
پاسخ
این آموزش خوبه از طریق کلاسهای بهداشت که برای ازدواج هست انجام بشه وخیلی هم خوبه قبحش تو ی برنامه ی تلویزیونی اینکه وقتی چند نفر خانم و اقا با هم نشستن خوب نیست این مسائل مطرح بشه حیا بین زن و مرد اینجوری از بین می ره
علی معیری
|
|
۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
1
2
پاسخ
حروم نباشه حلال است ؟
شادی
|
|
۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
1
7
پاسخ
واقعا دم شبکه سلامت گرم
خیلی خوشحال شدم این کلیپ رو دیدم
چرا سرمون رو مثل کبک توی برف کردیم ... الان با وجود دسترسی بچه ها به دنیای مجازی متاسفانه اطلاعات جنسی بیشتری نسبت به بعضی از پدر و مادر ها دارن متاسفانه ....
حالا که یه شبکه داره چیزی رو باید به همه آموزش بده شما میگی حرمت ها از بین میره و قبحش میشکنه؟؟؟
اتفاقا آقایون باید اطلاعاتشون رو توی زمینه عادت ماهانه بالا ببرند و خانم ها رو بیشتر درک کنن.مطمئنن خیلی از اختلاف ها اگه توی این مدت آقا کوتاه بیاد از بین میره.
واقعا برام سواله چرا اگه نوار بهداشتی توی پلاستیک نباشه اون طرف باید خجالت بکشه که داره تو خیابون راه میره؟؟؟؟
خواهشاً بسه دیگه
یکم فکر کنید لطفاً
وگرنه همچنان جهان سوم باقی خواهیم موند ....
ناشناس
|
|
۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
6
1
پاسخ
به نظر من اصلا درست نبود یه مرد نامحرم با یه زن نامحرم توی صدا و سیما اینطور راحت در مورد خصوصی ترین مسائل یه خانم حرف بزنند.
محمد
|
|
۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
0
6
پاسخ
اگر از اول آموزش میدیدیم الان بعضی ها غیرتی نمیشدن و توهین نمیکردن که چرا این مسائل مطرح میشه! خوبی آموزش اینه که فردا وقتی همسرمون بهمون یاد داد که وقتی دچار عادت میشن حالشون بده، فکر نمیکردیم که دارن ادا در میارن) بعضی ها انگار فحش ناموسی بهشون دادن یا گفتن شما شخصا عادت ماهیانه شدی الان! البته این افراد از دوچرخه سواری خانما هم غیرتی میشن! ...
زهرا
|
|
۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
5
2
پاسخ
سلام آموزش این مسائلی برای آقایان مفید هست ولی نیاز نیست در برنامه ای که کودک و نوجوان هم بیننده آن است آموزش داده شود،ابن کار بردن جامعه به سمت بی حیایی است
آیا در غرب که آموزش این مسائل محدوده سنی ندارد،درببن زن و شوهرها این مشکلات حل شده می باشد؟!!!
ناشناس
|
|
۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
6
1
پاسخ
درسته یه واقعیته ولی مگه هر واقعیتی رو باید علنی گفت اونم توی شبکه رسانه عمومی
ناشناس
|
|
۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
3
7
پاسخ
عالیه
باید همه مردها اینو بدونن و درک کنند
چرا +۱۸
مگه تو سن ۱۱ و ۱۲ سالگی و حتی پایین تر اتفاق نمی افته
پس باید بدونن
جوان
|
|
۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
4
1
پاسخ
به نظرمن آقایون باید آمورش ببینن
اماوقتی همه عروس ودامادها آزمایش می دن
اون جا براشون کلاس بزارن ویاد بدن
این که عمومی ودرتلوزیون گفتن صحیح نیست
یک حقوقدان
|
|
۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
1
2
پاسخ
واعظان کین جلوه ازشرم وحیا میکنند
چون خود به خلوت می روند آن کار دیگر میکنند
ژینا
|
|
۰۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
4
1
پاسخ
خیلی بده ک تو تلویزیون اینارو میگن
ناشناس
|
|
۰۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
1
5
پاسخ
خیلی آموزنده بود واقعا
خوشحال شدم وقتی دیدم صدا سیما داره عادت ماهانه رو عادی سازی میکنه
و در جواب ب کسایی ک میگن بی حیاییه
ببخشید چیش بی حیاییه؟؟!!!
پس وقتی تو ی سریال ی خانومی بارداره اونم بی حیاییه چون نشون میده ...
خاهشن چرت و پرت نگین
پریودی چیز بدی نیس ما خانوما باید بهش افتخار کنیم ک بدنمون سالمه و امادگی مادر شدن رو داریم
خجالت رو اونایی باید بکشن ک پریودی رو نجس میدونن
ی فیلم درست حسابی ام از تلوزیون ایران پخش شده باشه همینه والا
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
اول برو روانشناس ببیند، بعد بیا به افتخارات ادامه بده، بی حیایی افتخار داره؟
عبود
|
|
۰۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
3
1
پاسخ
حاج آقای صدا وسیما!!بازیگران این سکسانس رو ممنوع التصویر کنید تا برن خونهاشون اقدام به خودکشی یا برن کشور دشمن پناهنده بشن .. واقعا جای تاسفه که بعضیا انتقاد کردن الحق که ۶۲۱ سال از دنیا عقبیم
ناشناس
|
|
۰۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
4
1
پاسخ
اون یه ذره حیا و عفت هم از بین بردید به خدا مردن هم شما رو پاک نمیکنه ....
M.tata
|
|
۰۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
3
1
پاسخ
واقعابایدتاسف خورد برای این حدازبیحیایی وشرم بادبرکسانی که مجوزاین برنامه های پوچ ومیدن حیف اون همه جوان شهدایی که رفتن که حیاتوجامعه بمونه من شخصاهیچوقت دوست ندارم فرزندم زودترازموقع بااین مسایل اشنابشه حالاهمه چی مون درسته مونده بوداین مساله که حل بشه؟خداروشکرابهامات حل شد وبرطرف شدکم کم مسایل خصوصی ترخونواده هاروهم به نمایش میذارن موفق باشین واقعا
مهدی همدانی
|
|
۰۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
0
2
پاسخ
متاسفانه کارگردان برای مشخص شدن این مسئله که بسیار طبیعی هست باید تلاش کنه که آشکارا نباشه. برعکس اگر آقا پسرها باید با این مسئله آشنا شوند که در دوران تاهل باید دقت و درک داشته باشند
آزاد
|
|
۰۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
3
1
پاسخ
آموزش خوبه اما جاش تو رسانه ی عمومی نبود
بهترین زمان برای آموزش این مسائل، جلسات مشاوره قبل ازدواجه
که البته الانه هم این موارد در اون جلسه آموزش داده میشه
تازه خیلی هم غیر طبیعی و لوس بود
گاهی کمی عصبی و کلافه بودن و معمولا دردهای جسمی داره
نه تا این حد لوس و مسخره
دیگه دارن از اون ور بوم میوفتن
ایرانی
|
|
۰۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
1
4
پاسخ
عادت ماهانه زنان یه چیزی طبیعیه از این بابت حیا چیه هی شرم و حیا میگین بعضی جوانان ما وقتی ازدواج کردن میفهمند این عادت زنانه چیه بهتر نیست اول بفهمند بعدشم یه مثل داریم در شریعت شرم و حیا نیست.
ناشناس
|
|
۰۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
5
1
پاسخ
آموزش در رسانه ای که کودکان هم بینندهاش هستن اصلا درست نیست
به نظر من این آموزش نیست ونهایت بی شرمی هستش
خودمون بلدیم به وقتش به فرزندامون آموزش بدیم
تا این حد اغراق هم نوبره
ازاده
|
|
۰۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
4
1
پاسخ
اولا من متولد ساله ۴۹ هستم والا ماهم تو دورانه خودمون هم تو خانواده شرمو حیا داشتیم هم تو فکو فامیل سه تا هم برادر داشتم مادرم اینقدر خدا بیامرز این مساله رو خوب مدیریت میکرد که برادرام هیچکدوم نه کنجکاو میشدن نه به قول معروف به فساد کشیده شدن اینا همش حرفه که باید علنی بشه قدیم که علنی نمیشد بین حتی خانواده های ولگو باز ببینم همه فاسد شدن مادر اگر مادر باشه ووظیفه مادری رو خوب ادا کنه بچه هاش به فساد کشیده نمیشن توی خانم یا اقایی که میگی باید علنی تو بوقو کرناا کنن چرا مسولیته خودتوگردن جامعه میندازی تو بعنوان مادر یا پدر اگر راست میگی نزار بیرون از خانه یا دوستان بد بچهات به بچهات راه نادرستو یاد بدن خودت مدیریت کنو عاقلانه به فرزندت بفهمون تو حریم خانواده خودت انتطار داری این مساله شرعیو جنسیو جامعه یاده بچه هات بدن در صمن نمیتونی خودت جور بزشو نداری کتاب تهیه کن بده بچت بخونه خدارو شکر الان همه غریب به اتفاق ملت ماهاواره دارن و بچه هاشون از بچگی با همه چی اشنان به فسادم اگر کشیده بشن شروع میکنن میگن تقصیر ... که بچه هامون اینطوری شدن مرده حسابی زنه حسابی ماهواره رو از او ل بدنیا اومدن بچت جلوش باز کردی و انواع اقسام کانالارو گداشتی ببینه بعد عمل زشت خودتتو میندازی گردن دیگران خجالت داره والا الان همین ماهواره هاتون همه چیو یاد بچه های گلتون نشون داده و یادد اده بس صدا و سیمارو بااین وقاحتش تایید نکننید یکم منطقی باشید همه چیز ازخانواده شروع میشه خانواده با شرم و حیا باشه راه درست زندگی کردنو به خلاف کشیده نشدن بچه رو میتونه بلد باشه و مواطب باشه
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
حرفات هیچ ربطی به موضوع نداره. شرم و حیا و مواظبت از بچه.....!!! این موضوع باید در جامعه شناخته بشه. حتی بچه هم باید بدونه تو این تایم مراقب مادرش باشه.
ناشناس
|
|
۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
1
6
پاسخ
سلام،به نظرمن خیلی هم خوبه که این طور مسائل رو ازرسانه بگن،فقط اگه یکم از لوس بازیشون کم می کردن و یکم جدی تر بازی می کردن خیلی بهتر بود.من با نظر بعضی ها که میگن فقط باید تو مدارس آموزش چنین مسائلی رو بدن مخالفم،این آموزش هاباید اول از خانواده شروع بشه و مدارس فقط نقش مکمل باید داشته باشن،خانم ها و آقایونی که با پخش همچین مسائلی از رسانه مخالفین و میگین مدارس،یکم با خودتون فکرکنین ببینین اگه این طور آموزش ها رو فرزندتون کنارشمایاد بگیره و سوالی اگه براش پیش بیادازشمابپرسه،بهتره،که این خودش باعث میشه فرزندتون باشمااحساس راحتی داشته باشه و هیچ مسئله ای رو از شما پنهون نداشته باشه و شما تو مشکلاتش بشین مشاور و یارش،یا اینکه تو مدرسه آموزش داده بشه و یه در صد احتمال بدین یارش و مشاورش بشه یه دوست ناباب
درسته در دین ما زن خیلی حیا داره،ولی عادت ماهیانه هم کار خلاف شرعی نیست که بخواین با این دیدمنفی نگاه کنین،دوره و زمونه الان فرق کرده،بهتره به جای این افکارقدیمی وبی حیایی دونستن صحبت کردن در رابطه با این موضوعات،به فکر این باشیم که فرزندمون در کنار ما احساس راحتی و آرامش داشته باشه و وارد مرداب دوستان ناباب نشه،که بعدشاهدفرو رفتن جگرگوشه تون داخل مرداب باشین و کاراز کار گذشته باشه و کاری از دستتون برنیاد جز افسوس خوردن.........
ناشناس
|
|
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
1
5
پاسخ
عقب افتاگی فکری تا کجا؟، اینهمه اعتراض بخاطر یک موضوع طبیعی تازه برگرفته از متن قران
ناشناس
|
|
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
1
5
پاسخ
بسیار هم عالی بود،،،دستشون درد نکنه،،،،حالا اگر این مسئله برا آقایون اتفاق میفتاد هر ماه همه باید نازش میخریدن،،،از مامان گرفته تا خانمش،،،،چون مربوط به خانمها میشه،خجالت داره؟،،خدا خیرشون بده،،،بالاخره دارن به درد بخور میشن
ناشناس
|
|
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
2
0
پاسخ
که چی شد واسه مردم خورد خوراک
امید
|
|
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
6
1
پاسخ
آموزش اینگون مسایل جاش تو رسانه ی عمومی نیست
زمان مناسب برای آموزش این مسائل، جلسات مشاوره قبل ازدواجه
پاسخ ها
ناشناس
||
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
چرت نگو. این موضوع باید کاملا در جامعه عادی بشه. عین این میمونه که بگی از حاملگی زن خصوصی صحبت کنیم.
سلام
||
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
موافقم امید جان
خانووم
|
|
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
0
7
پاسخ
تو خود نمایش هم یه نکته وجود داره،اینکه خود آقا بعد اینکه به خانوم میگه برو بشین برات چایی بیارم میگه لووووس
این چه آموزشی بود که آخرش مرده باز بگه لوس
اگه این دوره مسائل خاص خودش داره و برای بعضی از خانوما مشکلات و دردش بیشتره که دیگه لوس بودن یعنی چی؟مگه هدف این نبود که افراد خونه درک کنن خانوم؟
به نظرم نوع ساخت و داستان و دیالوگ برای آموزش این قضیه خیلی بد بود.
یه نکته ی دیگه اینکه خانوما از سن پایین هر ماه این تجربه رو دارن و کاملا جز عادی و طبیعی زندگیمونه،به نظر من که بزرگنمایی بیش از حد و یه چیز عجیب غریب ساختن ازش از اصل خود قضیه کم میکنه
ناشناس
|
|
۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
5
2
پاسخ
حالم بهم خورد، خجالت آوره واقعا
علی
|
|
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
6
1
پاسخ
یزره حیا کنید
مهسا
|
|
۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
1
4
پاسخ
خیلیم عالی فقط اونایی که حرف بیخود میزنن میگن موقع ازدواج مغز پوسیده های محترم دختران از سن ۱۱ سالگی پریود میشن این موضوع هیچ ربطی به حیا نداره خیلیم خوب شد که اینو گذاشتن تو تلویزیون ما باید درباره این موضوع صحبت کنیم باید مسائل دیگه مثل مسائل جنسی رو به نوجوون ها یاد بدیم البته تا وقتی که صدا و سیما کلا تغییر کنه و هر وقت بیننده داشت الان دیگه بیننده هم نداره فقط این کارشون درست بود
آیدا
|
|
۰۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
1
4
پاسخ
چطوریه که برای ختنه جشن و بزن بکوب میگیرن تو همه فیلم ها هم میگن اونوقت پریود شد بی حیایی و بی عفتی؟ :/
ناشناس
|
|
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
2
0
پاسخ
چه لوسه دخترم.
اینو به زنش میگه
این یعنی چی
ناشناس
|
|
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
3
3
پاسخ
سلام
این کار سالهاست که توسط خائنین داره انجام میشه و هر بار به بهانه ای
اگر می گویید باید مردان یاد بگیرند
به نطر شما این چیزی هست که مردان نمی دانند؟؟
به نظر شما با این کار میخواستند قبح شکنی کنند یا آموزش؟
واقعا بی خردی هست که هنوز نتواسته باشیم از اهداف شوم اینها آگاه شویم
کسانی که می گویند قران را هم باید رده بندی کنیم
قران نوشته هستش
همانطور که در خیلی از کتابها این مطالب نوشته شده
ولی اینکه بیاییم علنا در صدا و سیما آن هم با آن همه ادا در مورد این مساله صحبت کنیم واقعا قبیح هست و بی حیایی
این همه مشکلات دیگر در خانواده ها هست ،همه ی مشکلات حل شده و فقط همین یک موضوع مانده که مرد بداند؟؟؟آن هم مردهای آگاه....
سر خودتان را مثل کبک در برف فرو نکنید و خودتان را گول نزنید
شما هایی که موافق این کار هستید اگر ذره ای ایمان داشتید چنین حرفی نمی زدید
ناشناس
|
|
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
1
4
پاسخ
چرا انقدر بزرگش میکنید آخه. از سال ها پیش تو تلویزیون دکتر زنان زایمان میاد در مورد مسائل زنانه صحبت میکنن بچه ها هم ممکنه دیده باشن خب که چی ؟
بانوی مسلمان
|
|
۰۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
1
7
پاسخ
خانوم ها و آقایان دغدغه مند حیا
یک سوال ؟!
تا به حال فکر کردید که آیا وقتی اعضای خانواده در حضور هم دستشویی می روند آیا بی حیایی اتفاق افتاده یا نه ؟!
پسر خانواده وقتی خواهرش دستشویی میره آیا نمیدونه که عمل دفع از کدوم قسمت های بدن انفاق میفته ؟؟!!
پس چرا اونجا احساس بی حیاییتون گل نمیکنه ؟؟؟
میدونید چرا ؟
چون این مسیله رو خیلی طبیعی و عادی تلقی کردید و جزو ضروریات زندگی خانوادگی پذیرفتیدش
حالا اگه پسر خانواده بدونه خواهرش چند روز در ماه درد داره ، حساس و زود رنجه و نیاز به حمایت و درک شدن داره چه اشکالی داره !!!
اینم شبیه دفع فضولات از بدنه ، فقط اختصاص به یک جنس داره ، همیییین
وقتی پسرها از سن کم و در خانواده و در مورد خواهرهاشون این رفتارها رو آموزش بببینن وقتی ازدواج میکنن بداخلاقی و زود رنجی همسرشون رو ادا و اصول برداشت نمیکنن !!!
رفتار رو باید در دراز مدت و در عمل آموزش داد نه با خوندن یک کتاب یا دیدن یک کلیپ قبل ازدواج
تا کییییی میخواید با جهل به اسم دین ضد محتوی دین عمل کنید و مردم رو با جهالت خودتون از دین که باید مظهر اعتدلال و عقلانیت باشه زده کنید ؟؟؟
در حدیثه که باید از جاااااهلان گریخت
دشمن شناس باشید اگر عاقلید
چون دشمن دین واقعی جهل است و بس
..........
|
|
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
1
4
پاسخ
اتفاقا خیلی خوب بود از هر لحاظی الان یه دختر نمیدونه چ جوری باید به مامانش بگه یا کلا برای یه مدت طولانی افسردگی میگیره الان یکی رو میشناسم سه وخورده ای از مامانش پنهون کرد جای همچین برنامه های تو صداوسیما خیلی خالیه باید فرهنگسازی بشه که یه چیز عادیه ودرضمن دوستان این موضوع هیچ ربطی به شرم وحیا وعفت نداره مگر اینکه بخواین از کارخدا ایراد بگیرین امیدوارم بیشتر دراین موارد اموزش داده بشه که این طرز تفکر غلط جامعه از بین بره
ناشناس
|
|
۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
5
0
پاسخ
کامنت ها نشون میده مردم خیلی روشنفکر شدن، پس چطوره مسائل جنسی رو هم توی تلویزیون آموزش بدن چون بهرحال هر انسانی چه دختر چه پسر یه روزی ازدواج میکنه و برای زندگی بهتر واجبه که آموزش ببینن
مسائل جنسی هم عین همین موضوع یه چیز طبیعیه که باعث تولید نسل میشه.......!
ناشناس
|
|
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
0
0
پاسخ
چی هست ؟؟؟؟/
الی
|
|
۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
1
6
پاسخ
واقعا بعضیارو درک نمیکنم :/
اگه با موضوع عادت ماهانه مشکل دارین و فکر میکنین یه اتفاق زشت و قبیحیه یقه ی صدا و سیمارو نگیرین یقه خدارو بگیرین که از اول چرا در خلقت زن قرار داده :/
همین شماهایین باعث شدین که دخترا حتی از درد عادت هم بمیرن جیکشون در نیاد چون میگن زشته و اطرافیانم درکشون نمیکنن
خوشم میاد تو همه کارا دین رو میزارن کنار بعد بحث این موضوع میشه همه یه پا طلبه میشن و تفسیر میکنن که اینا ضد دینه
بی نام
|
|
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
1
2
پاسخ
عزیزانی که میگن قبح و حیا باید ب عرضتون برسونم ک پسرای ما قبل ده سالگی متوجه این مسائل میشن اونم از طریق دوستاشون ب روش های خیییلی بدو ناجور بنظرم همین ک مثل ادم بشون بگیم ک چیه خیلی بهتره تا اینکه اینو برای خانوم ضعف بدونن
لیلا
|
|
۰۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
0
2
پاسخ
به به عالی بود ممنون از بازیگران و تهیه کننده و کارگردان
محمد
|
|
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
0
1
پاسخ
تلویزیون راجع به خیلی از مسائل آموزش داده می شه فکر نمی کنم این موضوع هم بار اول باشه نشون داده می شه یا مخاطبان سایت تلویزیون نمی بینند یا طبق عادت خشم و پرخاش در فضای مجازی کامنت میزارن چرا یکدفعه این موضوع مشکل پیدا کرد؟
اتفاقا از سن پایین باید آموزش داده بشه
کار بسیار خوبی کرد صداوسیما
چرا شرم و حیا ؟؟مگه داریم گناه میکنیم
این روزا دارن فرهنگ سازی میکنن که خیلی عالیه
در ضرورت آموزش اینگونه مسایل شکی نیست بحث درباره شیوه آموزش هست ، این شیوه کنونی باعث از بین رفت و یا کم رنگ شدن حیا و عفت عمومی در جامعه میشه
قبل از اینکه بچه ها خودشون از راههای نادرست متوجه همه چیز بشن باید از راه درست آموزش ببینن تا به انحراف نرن. و موضوع دیگه ابنکه آیا با این پوشش حقیقت به خبال خودمون توی این سالها تونستیم جلوی فساد را بگیریم یا فساد روز به روز بیشتر شد ؟
اموزش داده بشه . ولی از راه خاصش
اولا تو شبکه سلامت پخش شده. شبکهای که قراره خبرتون به ملت راه سلامت جسمی و روحی رو یاد بده.
ثانیا اصلا نمایش یک نمایش آموزشی اشت برای بزرگسالان نه سریالهای بندتنبانی شبکه یک و سه
ثالثا تا در گیر لبگاز گرفتن و پشت دست زدن باشید، اش همان اش است و کاسه همان کاسه
اتفاقا خیلی ام عالی و بجاست . ولی همین نکته ظریف رو میشد اون آقای بازیگر خودش ب تنهایی آموزش بده و درباره اش صحبت کنه نه اینکه طوری بازی کنند ک قبحش بریزه .
واقعا اون خانم بازیگر ب چ قیمتی این سکانس رو بازی کرده ؟؟؟
بنظرمن اول حیا بعد آموزش
درضمن جوونای این دوره زمونه همه چی میدونن
و توی کتاب زیست دبیرستان ب این جریان اشاره شده
اینطور مسائل باید از طریق دیگه اموزش داده بشه
بی حیایی
اینا مسائل خصوصی است
چه جوری روشون میشه?!
چه خوبه که بعضی تابوها تو جامعه شکسته بشه
تابو شکنی نیست دین زدایی از سطح جامعه است!
دارن خیلی نرم و ریز سند ۳۰ ۲۰ رو اجرا میکنند و با پنبه سر میبرند. این حیا و عفتی که تو دینمون وجود داره رو میخوان از بین ببرن اونوقت میگی تابو شکنی شد خوب شد؟ این مسائل هزا ر راه داره آخه اینطوری؟ به این نحو؟ با بی عفتی؟!
والا !!!!!
این چیزهای بدنی در وجود همه زنان و دختران هست و لازم به ذکر آن نیست
و باید حدود شرعی رعایت شود و در فیلمها و سریالها بیان نشود
اما جاش تو تلویزیونه؟ شما که موافقی جلو پسر نوجوانت این مسئله رو مطرح کردی؟چه باز خوردی داشته؟ هر سخن جایی داره ،بله پرداختن به این موضوع لازمه اما نه در رسانه عمومی
اين مسائل فقط زن و شوهر بايد مطلع باشن و خانواده حرمت داره ، دليلى نداره پسر خانواده بفهمه ، مادرش و يا خواهرش ... و يا پدر خانواده بفهمه دخترش ...
بابا هر كسى حرمت داره على الخصوص همسر ، قرار نيست كه تو بوق و كورنا كنيد كه اين مسائل رو آموزش بديد
جامعه جاى كار اينقدر داره كه از نظر شما فقط همين مونده بود كه فيلمش رو هم بسازيد . اين ترويج و آموزش يا فرهنگ سازى نيست .
ازادی با حرمت و خط قرمزها رابطش عکس هس
هر چقدر ازادتر حرمت ها و حریم ها کم رنگ تر
فقط شیوه اموزشش غلطه . هزار یجور راه هست برای اموزش این مسائل مثلا میتونن تو مدرسه(شاد و...) به بچه یاد بدن اونم توی خفا .
کسی منکر آموزش نیست ولی این روش اون هم تو رسانه عمومی که از هر گروه سنی مخاطب دارد، جای تأمل داره.
چطوره بنام آموزش، مسائل جنسی رو هم بتصویر بکشند؟!!
اما بنظرم اگه همین موضوع رو از روش درست تری میگفتن خیلی بهتر بود
ا
کدوم زن و مرد هستن که اینو ندونن
اگه برای نوجوانها میخان بگن اینم درست نیست چون نیازی ندارن ب دونستنش
اینها دارن هنجار شکنی میکنن دارن باب میکنن تا پای چیزای دیگه هم باز شه
مگه مشاوره هنگام ازدواج از اینا نمیگن
چرا اینجا باید آموزش داده شه
هرچیز خوب که هرجا نمیگن
هر سخن جایی هر نقطه مکانی دارد
فردا پس فردا دوباره بیاین بگین ما ارامش و ازادی نداریم از دست اقایون توی خیابون و هرجا دیگه
اینارو امثال این خانوم یادتون بمونع . از همین جاها شروع میشه وگvنه هیشکی منکر اموزش نیس
دمش گرم هرکی پیشنهاد داده،!
بعضیا چرا هرچیزی و تعصبی بهش برخورد میکنن،،،،
آخه چیز خاصی نیست که بهتون بربخوره،!
جای همچنین بحثهایی تو تلوزیون نیست
این سیستم جواب خودش رو در جوامع غربی پس داده بیان این مسائل در رسانه عمومی که بیننده خاص نداره و عموم افراد میبینن نتیجه ای جز از بین رفتن حرمتها نداره، و جامعه رو بیشتر به سمت پورنوکراسی سوق میده.
اگر مردی بخواد به مسائل همسرش اهمیت بده نیاز به این برنامه ها نیست با یک جستجوی ساده در اینترنت هم میتونه یادبگیره
واگر نخواد اهمیت بده صد تا برنامه این شکلی هم ببینه فرقی براش نداره.
چرا این اموزش ها رو تو مدرسه بهمون یاد ندادن؟ و نمیدن!؟
من مخالف یادگیری نیستم ولی با یک رسانه عمومی اصلا خنده داره و خیلی بد . شماها انگار تو تگزاس بزرگ شدین
میتونن از مدرسه ها شروع کنن . اصن معلومه یه سیاستی هست پشت این کارا وگرنه شبکه سلامت مدیر داره یا نه
این پنهان کار کردن ما بیشتر برای بچه ها کنجکاوی به وجود میاره و برای پیدا کردن جوابش ممکنه به بی راه بره .
من که بچه بودم خیلی کنجکاو بودم وتوجه بی دلیل مامانم در این ایام به خواهرم ، باعث شده بود از خواهرم بدم بیاد .ولی وقتی که متوجه شدم ،از افکار خودم پشیمون شدم
از پریود مغزی ما مردها هم بنویس که پول نداره حقوق نداره بیکاره وقتی خانم بهش سخت میگیره هنگ فایر میزنه و لجیازی پیش اومده میره تا نابودی زندگیش خانم های محترم خواهشا بدونین که در زمان عادت شما فقط کمبود محبت پیدا میکنین درست اما مرد چی... احترام متقابل به تناسب باشه ....✌
وقتی این موضوع جدای حقیقت به عنوان یک موضوع علمی مطرح هست و هیچ جای انکار نداره چه نا بخردانه هست که حتی بچه ها از یک سنی ازدا نستن اون منع بشن وتو همان نادانی نادانان بمانند.
همون بچه ها توی مدرسه میتونن یاد بگیرن . هزار یک جور راه هست . ولی چرا یک رسانه عمومی که از همه سنینی بیننده داره . جلوی خانواده که حرمت داره
خدایی اینایی که اینطوری فک میکنن و ادای روشنفکری میکنن یه نگاه به غرب بندازن .
به هر طریقی که شده میخوان سند ۲۰۳۰ رو اجرا کنند و مثلا آموزش بدن
همه چیز رو از خانواده گرفتن حتی آموزش این مسائل خصوصی رو
بسیار عالی و آموزنده و جسورانه بود اولین سکانس آموزشی بود که کسی به خودش جرات داده بود با تمام حریم ها و تعارفات به نمایش بگذارد و حتی نقش اول آن را بدون هیچ حیای بی معنایی به عهده بگیرد این مساله می تواند نقطه عطفی در راستای آموزش هر چه بیشتر در حوزه ی خانواده باشد.لطفا این آموزش ها ادامه یابد
هررکار بکنی یه عده راضین ی عده ناراضی خدا منو بکش
چرا احساس میکنیم بچه ها مثلا تا ۲۰ سالگی نیاز نیست خیلی چیزارو بفهمن. بابا اونا میفهمن. ما زمانی میاییم شروع به آموزش میکنیم که کار از کار گذشته. و بچه شخصیتش شکل گرفته و همون بچه وقتی اموزش را در بزرگسالی از طریق تلویزیون ببینه احساس میکنه حیا و عفت زیر پا گذاشته شده مثل منو شما !
جالبه یک زمانی فرزندان خجالت میکشیدند به پدرمادرشون بگن قصد ازدواج دارن حتی پدر مادر بدون اینکه پسر متوجه بشه براش زن میگرفتن. دوستان اونموقع هم حیا و عفت در این حد تعریف شده بوده.
جالبه بعضی کامنت ها میگه لزومی نداشت اون خانم این نقش بازی کنه آیا خنده دار نیست آیا این حرف پشت واقعیت پنهان شدن نیست!؟؟
زمانی میتوانیم درباره حیا و عفت صحبت کنیم که گفتنش و دانستنش مهم نباشه. وقتی موضوعی که میتواند باعث تغییر در رفتار و رضایت از زندگی را در پی داشته باشد چرا گفته نشه!
چرا مثلا بعضی آسیب های اجتماعی جامعه رو آموزش ندیم!؟ اونهایی که دم از حیا و عفت میزنن آیا خبر از سقط جنین تا سطح راهنمایی دارن!؟
عادت ماهانه شده زمینه اختلافات زن و شوهر در کشور ما.
چرا منی که مثلا ۲۰ سالم که شد باید در کتاب تنظیم خانواده دانشگاه بفهمم عادت ماهانه چیه! تازه برخی کلا دانشگاه نمیرن تا بفهمن و برخی در اون موقعیت و سن، اهمیت آنچنانی نمیدن.
چرا در مدرسه اموزش زندگی کردن آموزش مسئولیت پذیر بودن آموزش احترام گذاشتن و غیره ندیم؟
چرا احساس میکنیم بچه فقط در دوره سربازی باید بفهمه زندگی کردن یعنی چه!
دوستان ما نباید سرمون را پایین بندازیم واقعیت ها را بپذیریم.
میدانید چرا پذیرش این موضوع سخت شده ؟ بخاطر اینکه ما خیلی آموزش ها رو به بچه ها نداده ایم و خودمان نیز ندیده ایم یعنی زمینه فراهم نیست و وقتی یکدفعه این آموزش داده میشه باعث مقاومت برخی ها میشود
چه گناهی کردیم ما
یعنی تو کتاب نیومده
یعنی الان مشکل مملکت اینه.
التماس تفکرررررررررر
دور تا دور ما کشورای عربی گرفته، از نظر مذهب آتیشی ترند از ما..
اما فرهنگشون رشد کرده و کنار هم همه جور آدمند....مشکل ما اینه که دین و اعتقاد و مذهب و پیشرفت و علم و سیاست و همه چی قاطی پایه
وسلام.
چون بچه ۹ساله هم دراین دوره زمان میدونه
واون شوهری که عادت زنشو فراموش میکنه بعد از این کلیپ هم تاثیری نداره
مشکل بزرگ اینه که این کلیپ شروعی هست برای نشان دادن چیز های بزرگ تر و...
واقعا متاسفم که این چیزارو دیگه علنن دارن تو سیما پخش میکنن. کسی که عقلش کار کنه اینارو میدونه دیگه گفتن نداره که . فردا درمورد اینکه چرا باید غسل ...کنیم هم توضیح بدید
والا
و به نظر من تو این کلیپ به خوبی این موضوع توضیح داده شده
مسئولین باید به فکر ایجاد بستری مناسب برای همچنین آمورش هایی باشن که فقط مختص زن و شوهر هست، نه بقیه اعضای خانواده!!
خیلی واقعیات و ضروریات دیگه اجتماعی هم هست که آموزشش ضروریه
ببینید اینکه میگید اینا موقع ازدواج باید اموزش داده بشه یا به جوانان و... اول اینکه این دوره در خانما تقریبا از سنین 9_10 سال شروع میشه...
و اینم بگم شما هاحرف خانواده میزنید... حتی مادران درین رابطه خیلی وقت ها حرفی نمیزنند به فرزند! این مسائل حتما حتما نیاز به آموزش داره این که برنامه ای براش درست شد کار قابل تحسینی بود اما میتونستند بهتر ارائه بدهند میتونست بهتر باشه... اما در کل اقدام بجایی داشته شبکه سلامت
خیلی هم کارشون درست و عالی بوده.
مردا بیشترشون حتی سن بالاترینشون هم آگاهی درستی از این موضوع ندارن.بعد میگید برای جوانها مناسب نیست.
هر برنامه ای که باعث بالا رفتن سطح شعور آدمها بشه،خیلی هم عالیه.
چطور ختنه سورون تو سریال پایتخت رو کسی محکوم نکرد!!این موضوع شده خار تو چشم شماها!!
اصلا چه ربطی به حیا داره!!بچه دار شدن پس بی حیاییه!!!
چتونه بعضیاتون!!!
خیلی خوشحال شدم این کلیپ رو دیدم
چرا سرمون رو مثل کبک توی برف کردیم ... الان با وجود دسترسی بچه ها به دنیای مجازی متاسفانه اطلاعات جنسی بیشتری نسبت به بعضی از پدر و مادر ها دارن متاسفانه ....
حالا که یه شبکه داره چیزی رو باید به همه آموزش بده شما میگی حرمت ها از بین میره و قبحش میشکنه؟؟؟
اتفاقا آقایون باید اطلاعاتشون رو توی زمینه عادت ماهانه بالا ببرند و خانم ها رو بیشتر درک کنن.مطمئنن خیلی از اختلاف ها اگه توی این مدت آقا کوتاه بیاد از بین میره.
واقعا برام سواله چرا اگه نوار بهداشتی توی پلاستیک نباشه اون طرف باید خجالت بکشه که داره تو خیابون راه میره؟؟؟؟
خواهشاً بسه دیگه
یکم فکر کنید لطفاً
وگرنه همچنان جهان سوم باقی خواهیم موند ....
آیا در غرب که آموزش این مسائل محدوده سنی ندارد،درببن زن و شوهرها این مشکلات حل شده می باشد؟!!!
باید همه مردها اینو بدونن و درک کنند
چرا +۱۸
مگه تو سن ۱۱ و ۱۲ سالگی و حتی پایین تر اتفاق نمی افته
پس باید بدونن
اماوقتی همه عروس ودامادها آزمایش می دن
اون جا براشون کلاس بزارن ویاد بدن
این که عمومی ودرتلوزیون گفتن صحیح نیست
چون خود به خلوت می روند آن کار دیگر میکنند
خوشحال شدم وقتی دیدم صدا سیما داره عادت ماهانه رو عادی سازی میکنه
و در جواب ب کسایی ک میگن بی حیاییه
ببخشید چیش بی حیاییه؟؟!!!
پس وقتی تو ی سریال ی خانومی بارداره اونم بی حیاییه چون نشون میده ...
خاهشن چرت و پرت نگین
پریودی چیز بدی نیس ما خانوما باید بهش افتخار کنیم ک بدنمون سالمه و امادگی مادر شدن رو داریم
خجالت رو اونایی باید بکشن ک پریودی رو نجس میدونن
ی فیلم درست حسابی ام از تلوزیون ایران پخش شده باشه همینه والا
بهترین زمان برای آموزش این مسائل، جلسات مشاوره قبل ازدواجه
که البته الانه هم این موارد در اون جلسه آموزش داده میشه
تازه خیلی هم غیر طبیعی و لوس بود
گاهی کمی عصبی و کلافه بودن و معمولا دردهای جسمی داره
نه تا این حد لوس و مسخره
دیگه دارن از اون ور بوم میوفتن
به نظر من این آموزش نیست ونهایت بی شرمی هستش
خودمون بلدیم به وقتش به فرزندامون آموزش بدیم
تا این حد اغراق هم نوبره
درسته در دین ما زن خیلی حیا داره،ولی عادت ماهیانه هم کار خلاف شرعی نیست که بخواین با این دیدمنفی نگاه کنین،دوره و زمونه الان فرق کرده،بهتره به جای این افکارقدیمی وبی حیایی دونستن صحبت کردن در رابطه با این موضوعات،به فکر این باشیم که فرزندمون در کنار ما احساس راحتی و آرامش داشته باشه و وارد مرداب دوستان ناباب نشه،که بعدشاهدفرو رفتن جگرگوشه تون داخل مرداب باشین و کاراز کار گذشته باشه و کاری از دستتون برنیاد جز افسوس خوردن.........
زمان مناسب برای آموزش این مسائل، جلسات مشاوره قبل ازدواجه
این چه آموزشی بود که آخرش مرده باز بگه لوس
اگه این دوره مسائل خاص خودش داره و برای بعضی از خانوما مشکلات و دردش بیشتره که دیگه لوس بودن یعنی چی؟مگه هدف این نبود که افراد خونه درک کنن خانوم؟
به نظرم نوع ساخت و داستان و دیالوگ برای آموزش این قضیه خیلی بد بود.
یه نکته ی دیگه اینکه خانوما از سن پایین هر ماه این تجربه رو دارن و کاملا جز عادی و طبیعی زندگیمونه،به نظر من که بزرگنمایی بیش از حد و یه چیز عجیب غریب ساختن ازش از اصل خود قضیه کم میکنه
اینو به زنش میگه
این یعنی چی
این کار سالهاست که توسط خائنین داره انجام میشه و هر بار به بهانه ای
اگر می گویید باید مردان یاد بگیرند
به نطر شما این چیزی هست که مردان نمی دانند؟؟
به نظر شما با این کار میخواستند قبح شکنی کنند یا آموزش؟
واقعا بی خردی هست که هنوز نتواسته باشیم از اهداف شوم اینها آگاه شویم
کسانی که می گویند قران را هم باید رده بندی کنیم
قران نوشته هستش
همانطور که در خیلی از کتابها این مطالب نوشته شده
ولی اینکه بیاییم علنا در صدا و سیما آن هم با آن همه ادا در مورد این مساله صحبت کنیم واقعا قبیح هست و بی حیایی
این همه مشکلات دیگر در خانواده ها هست ،همه ی مشکلات حل شده و فقط همین یک موضوع مانده که مرد بداند؟؟؟آن هم مردهای آگاه....
سر خودتان را مثل کبک در برف فرو نکنید و خودتان را گول نزنید
شما هایی که موافق این کار هستید اگر ذره ای ایمان داشتید چنین حرفی نمی زدید
یک سوال ؟!
تا به حال فکر کردید که آیا وقتی اعضای خانواده در حضور هم دستشویی می روند آیا بی حیایی اتفاق افتاده یا نه ؟!
پسر خانواده وقتی خواهرش دستشویی میره آیا نمیدونه که عمل دفع از کدوم قسمت های بدن انفاق میفته ؟؟!!
پس چرا اونجا احساس بی حیاییتون گل نمیکنه ؟؟؟
میدونید چرا ؟
چون این مسیله رو خیلی طبیعی و عادی تلقی کردید و جزو ضروریات زندگی خانوادگی پذیرفتیدش
حالا اگه پسر خانواده بدونه خواهرش چند روز در ماه درد داره ، حساس و زود رنجه و نیاز به حمایت و درک شدن داره چه اشکالی داره !!!
اینم شبیه دفع فضولات از بدنه ، فقط اختصاص به یک جنس داره ، همیییین
وقتی پسرها از سن کم و در خانواده و در مورد خواهرهاشون این رفتارها رو آموزش بببینن وقتی ازدواج میکنن بداخلاقی و زود رنجی همسرشون رو ادا و اصول برداشت نمیکنن !!!
رفتار رو باید در دراز مدت و در عمل آموزش داد نه با خوندن یک کتاب یا دیدن یک کلیپ قبل ازدواج
تا کییییی میخواید با جهل به اسم دین ضد محتوی دین عمل کنید و مردم رو با جهالت خودتون از دین که باید مظهر اعتدلال و عقلانیت باشه زده کنید ؟؟؟
در حدیثه که باید از جاااااهلان گریخت
دشمن شناس باشید اگر عاقلید
چون دشمن دین واقعی جهل است و بس
مسائل جنسی هم عین همین موضوع یه چیز طبیعیه که باعث تولید نسل میشه.......!
اگه با موضوع عادت ماهانه مشکل دارین و فکر میکنین یه اتفاق زشت و قبیحیه یقه ی صدا و سیمارو نگیرین یقه خدارو بگیرین که از اول چرا در خلقت زن قرار داده :/
همین شماهایین باعث شدین که دخترا حتی از درد عادت هم بمیرن جیکشون در نیاد چون میگن زشته و اطرافیانم درکشون نمیکنن
خوشم میاد تو همه کارا دین رو میزارن کنار بعد بحث این موضوع میشه همه یه پا طلبه میشن و تفسیر میکنن که اینا ضد دینه