کد خبر: ۷۰۲۵۲
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۵:۴۷
در حلسه شورای شهر به تصویب رسید:

اخذ عوارض شهرداری از شرکت‌های وابسته به دولت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: با تصویب شورای شهر تهران، شرکت‌های دولتی و وابسته به بنیاد‌ها و نهادهای مستقر در پایتخت از سال 87 به شهرداری تهران عوارض پرداخت می‌کنند.

به گزارش آفتاب، خسرو دانشجو سخنگوی شورای شهر روز دوشنبه با حضور در جمع خبرنگاران ، مباحث مطروحه در جلسه هفتاد و ششم شورای شهر تهران را که به صورت غیر علنی برگزار شد ، بیان کرد.

وی در حالی از تصویب لایحه اخذ عوارض فعالیت شرکت‌های دولت و شرکت‌های وابسته به بنیاد‌ها و نهادهای مستقر در شهر تهران خبر داد که در شورای دوم نیز مصوبه‌ای در خصوص خروج شرکت‌ها و فعالیت‌های غیر ضروری از شهر تهران در همین راستا وجود داشته است.

وی همچنین یاد آور شد: دولت نهم هم پیگیری‌هایی را در این خصوص داشته است که مصوبه شورا هم در همین راستا است.

سخنگوی شورای شهر در خصوص نحوه اخذ عوارض از دستگاه‌های دولتی، تصریح کرد: مساحت زیربنابی هر شرکت ، طی یک جدول و با ضرایب مختلف میزان عوارض را تعیین خواهد کرد و بر اساس متراژ افزایش می‌یابد.

عضو کمیسیون عمران شورای شهر کاهش فضای اشغال شده توسط دستگاه‌های دولتی را از اهداف این لایحه دانست و افزود: ضریب در نظر گرفته شده برای تعیین عوارض از 1 تا 5 متغیر است و بطور مثال عوارض فضای کمتر از 500 متر با ضریب 1 و دستگاه‌های دارای فضای بیش از 30 هزار متر با ضریب 5 محاسبه و دریافت خواهد شد.

دانشجو خاطرنشان کرد: بسیاری از شرکت‌های دولتی فعالیتی فراتر از محدوده تهران و در سطح کشور انجام می‌دهند و به همین دلیل هم منطقی است که هزینه حضور در شهر تهران را بپردازند.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به این‌که از این پس دستگاه‌های دولتی نسبت به گسترش فیزیکی فضای خود کنترل بیشتری اعمال خواهند کرد ، گفت: از ابتدای سال 87 ، عوارض بیان شده به شهرداری پرداخت خواهد شد.

وی همچنین در خصوص احتمال اعتراض فرمانداری به مصوبه فوق نیز تصریح کرد: قانون مسیر نهایی شدن مصوبات شورا را مشخص کرده و فرمانداری هم می‌تواند اعتراض احتمالی خود را در این مسیر مطرح کند ولی با این همه هیچ پیش‌بینی را در مورد اعتراض فرمانداری ندارم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین