کد خبر: ۷۰۲۵۳۲
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۶

هشدار آلمان درباره فرصت حفظ برجام

وزیر امور خارجه آلمان در پایان هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام از تلاش اعضا برای بازگشت این توافق به ریل اصلی استقبال و خاطر نشان کرد که زمان زیادی برای از دست دادن وجود ندارد.
هشدار آلمان درباره فرصت حفظ برجام
آفتاب‌‌نیوز :

هایکو ماس روز جمعه با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد که بازگشت به توافقی که از سوی تمام طرف‌ها ارج نهاده شود مزیتی برای کل منطقه و بهترین زمینه برای مذاکره درباره سایر مسائل مهم پیرامون ثبات منطقه خواهد بود.

هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در روز جمعه ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ برابر با 2 آوریل ۲۰۲۱ بصورت مجازی برگزار شد. در این نشست اعضای برجام با اشاره با ابعاد فاجعه‌بار خروج آمریکا از برجام بر انتفاع ایران از برجام، بر از دست ندادن زمان در این مقطع تاکید کردند.

طرف های برجام همچنین ضمن تاکید بر تعهدشان جهت حفظ برجام، تصمیم گرفتند این جلسه کمیسیون مشترک را هفته آینده جهت تداوم رایزنی‌ها در وین از سر بگیرند تا اقدامات مربوط به لغو تحریم‌ها و گام‌های هسته‌ای را ازطریق گروه‌های کارشناسی مربوطه مشخص کنند.

در همین حال محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در توئیتی نوشت که هدف از برگزاری نشست هفته آینده، «سریعا نهایی کردن رفع تحریم‌ها و اقدامات هسته‌ای، از طریق طراحی مسیر رفع تمام تحریم‌ها، و پس از آن توقف تدابیر جبرانی از سوی ایران است. ایران و ایالات متحده دیداری نخواهند داشت؛ غیرضروری است.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین