آفتابنیوز : آفتاب: در پی اعتراضات متعدد شرکتهای ارایهدهنده خدمات اینترنتی مبنیبر کیفیت نامطلوب و کمبود پهنای باند کشور ، کماکان این روند ادامه دارد .
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانهای و به نقل از شرکتهای ارایهدهنده خدمات اینترنتی، پهنای باند ارتباط به شبکه جهانی اینترنت از نظر کیفی هیچگونه تغییری نکرده و همچنان شرایط و اندازه های کیفی و کمی قابل قبول به منظور انتقال صدا بر روی اینترنت و ارائه دیگر خدمات اینترنتی را ندارد.
برخی از مدیران فعال این حوزه معتقدند انحصار فعلی در تامین پهنای باند ارتباطی کشور با شبکه اینترنت، منجر به این شده است که شرکت های اینترنتی در بخش خصوصی از وضعیت کیفی و کمی سرویس دریافتی از شرکتهای تابعه شرکت مخابرات ایران طی دو ماهه اخیر بسیار شکایت داشته و تقاضای رسیدگی و پیگیری این موضوع را نمایند.
این در حالی است که علی رغم اینکه متولیان دولتی از "بی محدودیت بودن میزان پهنای باند کشور و امکان واگذاری آن به هر ایرانی در هر جای کشور و به هر میزان مورد تقاضا ..." سخن می گویند، در پاسخ به انتظار این شرکتها مبنی بر افزایش پهنای باند، نه تنها هیچ پهنای باند اضافه ای جهت ارایه وجود ندارد، بلکه همان مقداری هم که قبلا واگذار شده به لحاظ کیفی و کمی در پایینترین وضعیت ممکن قرار دارد.
شایان ذکر است ادامه این روند، شرکتهای ارایهدهنده اینترنتی را با چالش جدی در خصوص ارایه خدمات به مشتریان مواجه ساخته و نارضایتی کاربران را به دنبال خواهد داشت. در همین ارتباط شرکتهای توزیع کننده و ارائهدهنده سرویس نهایی به کاربران اینترنت در کشور انتظار دارند که تامین کنندگان انحصاری پهنای باند نسبت به ارائه توضیح در مورد وضعیت فعلی اینترنت در کشور اقدام نمایند چرا که در شرایط موجود بسیاری از کاربران، شرکت های ارائه دهنده سرویس را مقصر وضعیت فعلی میدانند.