کد خبر: ۷۰۲۶۵۴
تعداد نظرات: ۲۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۷
" اقتصاد کشور در حال عبور از تنگناها است و گشایش ها ایجاد می شود"

جهانگیری: شرمنده مردم هستیم و عذرخواهی می‌کنیم

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه این افتخار نیست که مردم ایران در سختی زندگی کنند و برای خرید مرغ ساعت ها در صف بایستند، تاکید کرد: ما شرمنده ملت هستیم و از محضر مردم بزرگ ایران به خاطر شرایط سخت زندگی آنها عذرخواهی می کنیم.
جهانگیری: شرمنده مردم هستیم و عذرخواهی می‌کنیم
آفتاب‌‌نیوز :

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در ادامه سفر به استان خراسان رضوی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی این استان، اجماع سازی و ایجاد تفاهم بین قوای سه گانه، نهادهای حاکمیتی و اقتصاد دانان کشور را از مهمترین دستاوردهای اقتصاد مقاومتی برشمرد و تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی راهبردی است تا کشور در برابر تکانه های اقتصادی بیرونی مقاوم شود.

وی با بیان اینکه ارائه برخی سخنان ناروا درباره اقتصاد مقاومتی در کشور ظلم به این سیاست های اقتصادی است، گفت: مقام معظم رهبری در سخنان نوروزی شان، اقتصاد ایران را جزء ١٨ اقتصاد برتر دنیا دانستند و به همین منظور نباید اقتصادی با چنین حجم تولید ناخالص داخلی با یک اقتصاد سنتی مقایسه شود و از سطح اقتصادی کشور کاسته شود.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به ظرفیت های بالای کشور برای توسعه همه جانبه افزود: لازمه توسعه ملی و عبور از تنگناها این است که از تجربیات گذشته استفاده کنیم و از فرصت های سیاسی، بین المللی و اقتصادی پیش رو به نحو مطلوب استفاده نماییم.

جهانگیری خاطرنشان کرد: هنر مدیریت دلسوز ملت و کشور این است در کمترین زمان و فرصت بیشترین بهره برداری را برای توسعه و پیشرفت کشور داشته باشد.

*فشار حداکثری و جنگ اقتصادی علیه ایران به شکست انجامید

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اعمال تحریم های ظالمانه از سوی آمریکا و جنگ اقتصادی این کشور علیه ملت ایران ادامه داد: به اذعان سیاست مداران آمریکایی، فشار حداکثری و جنگ اقتصادی این کشور علیه ایران به شکست انجامید و ملت ایران با مقاومت و صبوری بزرگترین پیروزی را در این جنگ اقتصادی به دست آورد.

وی با اشاره به توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها، نیروی انسانی تحصیلکرده، منابع طبیعی و همبستگی بالای اجتماعی در کشور به عنوان یکی از لازمه‌های توسعه، تصریح کرد: عید نوروز به عنوان یکی از این ظرفیت های فرهنگی می تواند در داخل کشور ظرفیت فراوانی به وجود آورد تا جایی که مردم در این ایام با کنار گذاشتن کدورت ها به انسجام خانوادگی خود کمک می کنند که با اتکا به همین فرهنگ بزرگ می توان اقتدار کشور را افزایش داد.

جهانگیری با اشاره به اینکه اگر شرایط سه سال گذشته که برای جمهوری اسلامی ایران رقم خورد برای هر اقتصاد قوی دیگری اتفاق می‌افتاد قطعاً اقتصاد آنها فرو می پاشید و ده‌ها بار دولت این کشورها تغییر پیدا می‌کرد، تصریح کرد: مردم در زمان حاد شدن مشکلات به غیر از دولت جای دیگری را به رسمیت نمی‌شناسند بنابراین همه فشارها به سمت دولت متوجه می‌شود.

معاون اول رییس جمهور همچنین به اقدامات و برخوردهای نظامی آمریکا و ترور سردار سلیمانی اشاره و تاکید کرد: آمریکایی‌ها می دانستند که این ترور برای ایران تحمل کردنی نیست و ایران نیز بعنوان تنها کشور در جهان برای اولین بار پس از جنگ جهانی دوم در انتقام از ترور سردار بزرگ خود به سمت پایگاه های آمریکا موشک پرتاب کرد و جمهوری اسلامی ایران می‌دانست که این تصمیم چه تبعاتی دارد اما برای دفاع از کشور از هیچ اقدامی فروگذار نکرد.

وی با تاکید بر اینکه معتقدیم اقتصاد کشور در حال عبور از تنگناها است و گشایش ها ایجاد می شود، گفت: در سال ٩٠ درآمد ارزی حاصل از فروش نفت کشور ١٠٠ میلیارد دلار بود اما در سال ٩٩ و با اعمال جنگ اقتصادی آمریکا این درآمد ارزی به ١٠ میلیارد دلار کاهش یافت و آنچه به دولت رسید کمتر از ٥ میلیارد دلار بود.

جهانگیری ادامه داد: در مقایسه با سال ۹۰ معجزه مدیریتی اتفاق افتاد و با صبوری ملت به مرحله ای رسیدیم که درآمد یک دهم می شود اما شاخص های اقتصادی کشور بدتر نمی شود.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه دنیا متوجه شد با ملتی متمدن و بزرگ و اقتصادی قوی روبرو است که باید با احترام با این کشور برخورد کرد، افزود: دیپلمات‌های قوی جمهوری اسلامی ایران می‌توانند به خوبی از حقوق ملت ایران در مجامع بین المللی دفاع کنند.

*اینکه مردم برای خرید مرغ ساعت ها در صف بایستند، افتخار نیست/شرمنده هستیم و عذرخواهی می‌کنیم

وی با بیان اینکه این افتخار نیست که مردم ایران در سختی زندگی کنند و برای خرید مرغ ساعت ها در صف بایستند، تاکید کرد: ما شرمنده ملت هستیم و از محضر مردم بزرگ ایران به خاطر شرایط سخت زندگی آنها عذرخواهی می کنیم.

جهانگیری ادامه داد: آمریکایی‌ها در سال ٩٧ و با اعمال جنگ اقتصادی فکر می‌کردند که ملت ایران برای همیشه در صف خواهد ایستاد که البته ایستادن در صف با پوشک شروع شد و آنان به دنبال این بودند که در همه کالاها چنین شرایطی برای مردم ایران رقم بزنند و در ٢٢ بهمن ٩٧ به تهران بیایند.

وی تاکید کرد: باید با تفاهم و به کار گرفتن تمام توان دولت و کشور از تحریم ها عبور کنیم و آغاز واکسیناسیون عمومی در کشور، محور اصلی کار دولت آینده توسعه و پیشرفت کشور شود.

جهانگیری با اشاره به اینکه استان خراسان رضوی مهمترین مرکز معنوی و کانون توسعه در کشور است، ادامه داد: همه ما در فشارها و سختی ها به مضجع شریف امام رضا (ع) متوسل می شویم.

معاون اول رییس جمهور همچنین به ظرفیت های این استان از جمله هم مرز بودن با دو کشور افغانستان و پاکستان اشاره و تصریح کرد: در گزارش وزیر اقتصاد آمد که کامیون از اروپا تا گمرک ایران ١٥ روز در راه است اما در مرز تا ٣٠ روز معطل می شود که نباید چنین اقداماتی تحمل شود. از استاندار می خواهم تا این چنین موانع گمرکی هر چه سریعتر برطرف شود.

وی با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری ادامه داد: در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها باید مجموعه سیاست های داخلی کشور اعم از سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و همچنین سیاست خارجی پشتیبانی کننده تولید و بنگاه های اقتصادی باشد.

*نباید با مانع تراشی ها و مقررات نادرست هر روز تن بخش خصوصی را لرزاند

جهانگیری با اشاره به برخی از موانع در راه تولید کنندگان و بخش خصوصی کشور ادامه داد: نباید با این مانع تراشی ها و مقررات نادرست هر روز تن بخش خصوصی را لرزاند و انتظار این است که مشکلات بخش خصوصی کشور و بخش تولید برطرف شود.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اقدامات این استان در کاهش اعطای مجوز فعالت تولیدی از ٧٢ روز به ٣ روز گفت: برای لغو یک سری از مجوزهای سنتی و پس از طی سلسله مراتب و رسیدن به وزیر مربوطه در نهایت به آن وزیر گفته می شود که با لغو این مجوز همه چیز خراب می شود.

وی با ذکر خاطره ای از دوران وزارت خود و طرح مهر عدم ساخت برای حمایت از تولید افزود: برای دو هفته در آن زمان ما را می ترساندند که این کار انجام نشود که در این صورت صنعت کشور با مشکلات جدی مواجه می شود.

جهانگیری با اشاره به اینکه در دوران جنگ اقتصادی استان های با مرز زمینی با کشورهای همسایه بیشترین کمک را به کشور کردند، ادامه داد: صادرات به افغانستان که به اندازه کل صادرات با اتحادیه اروپا است، می تواند به عنوان بازاری بزرگ برای کشور و این استان باشد.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های بزرگ بخش خصوصی در استان خراسان رضوی از کم آبی به عنوان یکی از موانع پیشرفت این استان یاد کرد و گفت: می‌توان از ظرفیت انتقال آب که از دریای عمان به سمت مرکز ایران انجام می‌شود با قیمتی مناسب برای صنعت استفاده کرد و هزینه آب انتقالی از دریای عمان با توجه به مصرف ١٠٠ میلیارد متر مکعبی آب در کشور عدد ناچیزی است.

وی با اشاره به تصمیمات دولت برای مناطق آزاد از سال ۹۳ تاکنون ادامه داد: از مجلس شورای اسلامی گلایه داریم که چرا لوایح دولت که برای حل مشکلات مردم ایجاد چند منطقه آزاد را به مجلس ارسال کرده اما برای چند سال است که تعیین تکلیف نشده است.

جهانگیری به ارسال لایحه‌های منطقه آزاد زابل، مهران، مریوان، سرخس و همچنین دیگر مناطق آزاد در کشور اشاره و تاکید کرد: ما برای اینکه این مناطق از کشور تبدیل به مناطق آزاد شود به مجلس شورای اسلامی یک لایحه و در اندازه یک خط فرستادیم تا این مناطق از مشکلات نجات پیدا کند.

*آخرین وضعیت ایجاد 7 منطقه آزاد در کشور

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه از سال ٩٣ تاکنون ایجاد ٧ منطقه آزاد در کشور به مجلس شورای اسلامی فرستاده شده است، افزود: مجلس تصمیم گرفت که تمام این مناطق را در یک مصوبه بیاورد و ٧ منطقه دیگر به همراه تبدیل چند منطقه ویژه اقتصادی اضافه کند که شورای نگهبان اعلام کرد چنین لایحه ای بار مالی زیادی خواهد داشت اما دولت تصمیم گرفت برای تعیین تکلیف این لایحه بعد از ٧ سال به شورای نگهبان اعلام کند که دولت بار مالی آن را قبول می کند و شورای نگهبان نیز این لایحه را برای بررسی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال کرده است.

*امروز بزرگترین مصلحت کشور تامین معیشت و زندگی مردم است

وی با تاکید بر اینکه تمامی این اقدامات به دولت مربوط می شود و امروز بزرگترین مصلحت کشور تامین معیشت و زندگی مردم است، تصریح کرد: تنها مصلحت اندیشی شما این است که آیا این لایحه بار مالی دارد یا خیر که البته تمام این امور به دولت مربوط است و اگر اقدامی از سوی دولت انجام نگرفت می توانید بگویید که چرا دولت کاری انجام نمی دهد.

جهانگیری با تاکید بر اینکه قانون اساسی وظایف همه مسئولان و قوای کشور را مشخص کرده اما برخی از افراد جایی به امور ورود پیدا می کنند که جایگاه آنها نیست.

معاون اول رییس جمهور خاطرنشان کرد: مسئولان جمهوری اسلامی ایران سوگند یاد کردند که پاسدار قانون اساسی باشند و باید نسبت به آن حساسیت نشان دهند و نباید به جای رییس جمهور در امور دخالت کنند در غیر این صورت اگر نظری دارند باید در انتخابات شرکت نمایند و در صورت اخذ رای مردم به عنوان رییس جمهور آن وقت می توانند تصمیمات مد نظرشان را برای کشور بگیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی در ٢٤ بند و ٥ رویکرد ادامه داد: به دلیل اهمیت این مسئله جلسه ای در حضور مقام معظم رهبری با حضور سران سه قوه، صاحبنظران و مسئولان استانی انجام شد و در زمینه اهداف این سیاست ها بحث و تبادل نظر انجام گرفت و مقام معظم رهبری در آن جلسه به بنده تاکید کردند که از من انتظار دارند وقت ویژه ای بر روی اقتصاد مقاومتی و پیاده سازی آن در کشور بگذارم.

جهانگیری ادامه داد: به همین منظور ستادهایی در دولت تشکیل و نام های مختلفی برای آن گذاشته شد و در نهایت با نظر مقام معظم رهبری این اراده در کشور شکل گرفت که با ایجاد ستاد فرماندهی موضوع اقتصاد مقاومتی باید جدی گرفته شود.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: تمام قوا، نهادها و ارگان های کشور احساس کردند که اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی مطالبه جدی مقام معظم رهبری که در این راستا تمام ارکان کشور در حد وسع خود برای پیاده سازی این سیاست ها وارد عمل شدند.

وی با اشاره به اینکه کاهش اتکا به درآمد نفتی از رویکردهای مهم اقتصاد مقاومتی است، ادامه داد: به همین منظور کارگروهی تشکیل شد تا درآمد جایگزین نفت و کاهش سهم آن در بودجه مشخص شود که در این راستا مالیات واقدامات توسعه‌ای به عنوان جایگزین درآمدهای نفتی در بودجه مشخص شد.

جهانگیری ادامه داد: در این راستا برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت برای پیاده‌سازی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور برنامه‌ریزی شد.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به تحریم‌های آمریکا، شورای امنیت و اتحادیه اروپا در ابتدای روی کار آمدن دولت تدبیر و امید ادامه داد: سیاست کشورهای غربی در آن زمان مبتنی بر وارد کردن بیشترین فشارها با کمترین هزینه بود که در این راستا اعلام کردند که سقف فروش نفت جمهوری اسلامی ایران تا یک میلیون بشکه باشد که دولت نیز برای فروش نفت بیش از این سقف، تمام تلاش خود را بکار گرفت اما خریداران نفت ایران از جمله چین، هند و ترکیه ملاحظاتی داشتند و به دنبال خرید حتی کمتر از سهمیه خود بودند تا دچار مشکلاتی نشوند.

وی تاکید کرد: آن تجربیات نشان داد که باید بر روی گلوگاه‌های اصلی که می‌تواند بر روی اقتصاد کشور فشار بیاورد متمرکز شویم تا از این فشارها خلاصی یابیم.

*ما بر پایداری توافق با ۱+۵ مطمئن نبودیم

جهانگیری مذاکره با کشورهای ١+٥ و پایان تحریم‌ها را یکی از خط مشی‌های اصلی دولت یازدهم دانست و ادامه داد: ما مطمئن بودیم که با برداشته شدن تحریم ها فشار بر روی کشور کمتر می شود اما مطمئن نبودیم که این توافق ماندگار است و به همین منظور تا ١٥٠ پروژه معرفی و به همه دستگاه های کشور اعلام کردیم که این پروژه ها جزو اقتصاد مقاومتی است که هر کدام به نتیجه برسد به تاب آوری کشور کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه بسیاری از این پروژه‌ها با وجود فشارهای سنگین آمریکا اما با بزرگواری و صبوری ملت و همچنین درایت‌ها و هدایت‌های مقام معظم رهبری به نتیجه رسیده است، گفت: یکی از نتایج این پروژه ها افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس بود که منجر به خودکفایی کشور در تولید بنزین شد.

جهانگیری با بیان اینکه آمریکا به دنبال این بود تا جلوی ورود بنزین به ایران گرفته شود ادامه داد: در حالی که در دوره قبلی تحریم ها کشور مجبورد بود به پتروشیمی های کشور افزودنی‌هایی بدهد تا بنزین تولید کنند که آلودگی های زیست محیطی زیادی داشت اما در دولت تدبید و امید جایی نه تنها به خودکفایی در بنزین رسیدیم که به صادر کننده این محصول تبدیل شدیم و صادرات بنزین به عنوان یکی از مهمترین کمک های کشور به درآمد زایی ارزی کشور تبدیل شد.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اقدامات دولت در زمینه تمرکز بر روی میادین مشترک گازی و نفتی با کشورهای همسایه ادامه داد: در سال ٩٩ قطری ها ٢.٥ برابر ایران برداشت می کردند و با تمرکز بر فازهای پارس جنوبی و علی رغم تحریم‌ها که حتی یکی دلار هم به کشور وارد نشد و با وجود اینکه افتتاح چنین طرح هایی نیازمند سرمایه گذاری‌های عظیم خارجی است اما امروز در برداشت از این میدان مشترک از قطری ها با برداشت حدود ٦٠٠ میلیون متر مکعب پیشی گرفته ایم.

وی با بیان اینکه در سال ٩٢ حدوی ٦ میلیون تن گندم وارد کردیم تا نیازهای مردم به نان تامین شود، گفت: در آن سال به وزیر جهاد کشاورزی اعلام کردیم که خودکفایی در گندم یکی از پروژه های اصلی است و الان برای سالهاست که گندم کشور در داخل تامین می شود و تنها پس از فشارهای اخیر آمریکا و همچنین مصوبه شورای عالی امنیت ملی برای افزایش سقف ذخیره کالاهای اساسی، تنها یک میلیون تن گندم برای افزایش دو برابری ذخیره گندم کشور وارد شد.

جهانگیری در ابتدای سخنان خود با تبریک سال جدید شمسی و اعیاد مبارک شعبانیه گفت: امیدوارم سال جدید و ورود به قرن جدید، سال گشایش در تمامی ابعاد فرهنگی، ‌سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در زندگی مردم باشد.

معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به ١٢ فروردین و سالروز رفراندم جمهوری اسلامی ادامه داد: در این روز ملت ایران با یک رفراندوم به مهمترین خواسته تاریخی خود به ویژه در صد سال گذشته رای داد تا استقلال، آزادی و حق تعیین سرنوشت در سیستم حکومتی خود را به دست آورد.

وی ادامه داد: سابقه نداشته در نظام هایی که ۵۰ روز از روی کار آمدن آنها گذشته باشد رهبران آنها با اعتماد به مردم یک رفراندوم انجام دهند تا شکل حکومت با رای مردم مشخص شود.

در این جلسه همچنین تعدادی از نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی و نیز نمایندگان تشکل های اقتصادی استان به بیان مسائل و مشکلات پیش روی استان خراسان رضوی پرداختند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
0
6
هشت ساله داری همین میگی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
نفرماييد

مردم شرمنده اند.
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
0
6
بس کن. 3 ماه مونده سکوت کن فقط!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
جزء ١٨اقتصاد برتر دنيا!!!
نفرماييد
كتاب رو سر و ته گرفته ايد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
0
4
اقای دکتر جهانگیری شما گفته بودید مردم رای شما بین بد و بدتر نیست بین راه و بی راه است این شرایطی که در ان هستیم کدام است راه است یا بی راه ؟احدی ازشما را ملت نخواهد بخشید مگر قبل از انتخابات تحریم ها را به طور کامل لغو کنید حتی به قیمت جانتان هم تمام بشود این اتفاق باید بیفتد راه بازگشت شما ازلغوتحریم میگذرد .
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
0
0
سیاستهای اقتصادی بازار باز دولت آقای روحانی که برای خروج از رکود وتامین کسری بودجه دولت اجرا شد ومی شود این مصیبتها را برسر مردم ایران آورده است.دراین سیاست اقتصادی دولت نرخ گذاری توسط تولید کنندگان وبازار مشخص می شود ودولت برآن نظارت وکنترل نداردو این سیاست براساس تعادل عرضه وتقاضا عمل می کند. برای رفع مشکلات اقتصادی کشور بایداولا سیاست اقتصادی بازار باز منحوس را تعطیل کرد و دولت دوباره نرخ گذاری وکنترل قیمتها را بدست بگیرد و دولت کنترل تورم وکاهش قیمتها را در برنامه کاری خود قراردهددوما مرزها را باز کردوتعرفه ها را صفر کرد تا کسری کالاها وارزاق از خارج وارد شود تا کمبودهای داخلی تامین شود ومنجر به گرانی وکمبودکالا در بازار نشود.
یونس
|
United States of America
|
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
0
2
فدای سرت بابا . همینکه ما رو میبرید بهشت کافیه تازه کلی برادر مسلمان در اقصی نقاط دنیا دارن بهمون دعا میخونن که خودش سرمایه ای برای اون دنیای ماست
ناشناس
|
Germany
|
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
0
3
فعلاً که فیلم هجوم مردم گرسنه نیک شهر به مرغداری و برداشتن مرغ های زنده که در رسانه های اجتماعی فراگیر شده دست آورد بین المللی عظیمی به همراه داشته است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
0
1
اقتصادایران جزء ۸اقتصاداول هست ؟!........
بین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
0
1
عجب! شماکه بلانسبت مردم، دولت تدبیر وامیدتشکیل دادید!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
0
1
الکی میگهههه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
0
1
عوضش این صف ها برای تبلیغات انتخاباتی خوبه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
0
1
فقط شرمنده؟
دور کمرت روببین چقدره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
0
0
فقط شرمنده؟
دور کمرت روببین چقدره
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
0
0
انچه دیده نمی شود چی ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
1
0
البته عوامل اصلی مشکلات سخت امروز کشور کسان دیگری هستند که متاسفانه از رنج کشیدن مردم لذت می برند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
0
1
باشه حالا بهت رای میدیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
1
0
درجواب ناشناس ۰۹:۰۱
ما از جنگ اقتصادی وتحریم های ظالمانه ترامپ ملعون ,کرونا , و کار شکنی بعضی از مسئولین منفعت طلب رها نشده ایم .در کشورهای ثروتمند وغربی که فقط درگیر کرونا هستند مردم سوپر مارکتها را غارت کردند .
حالا شما بی نظمی یک مرغداری را به رخ ما میکشی!!!!؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
0
0
آقای جهانگیری صف مرغ کارنامه 8 ساله شما را به نمایش گذاشت
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
0
1
عذرخواهی کافی نیست ، کاش شما جسارت و شجاعت مدیران ژاپنی را داشتید .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
0
1
اسحاق جان تو رو خدا شرمنده نباش. من که اشکم در اومد از اینهمه بزرگواری شما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
0
1
خداوند شرمنده تان کنه
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
0
0
اگر راست می گی خودت هم بیا تو صف بایست.
کاظمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
0
0
لطفا بجای عذرخواهی استعفا بدید.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین