کد خبر: ۷۰۲۶۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۶

جنجال اظهارات ظریف درباره لاریجانی و قرارداد با چین

محمدجواد ظریف در میزگردی مجازی که چهارشنبه شب در یک شبکه اجتماعی برگزار شد در خصوص نقش علی لاریجانی در سند راهبردی ایران و چین گفت: «اصلاً چینی‌ها اسم آقای لاریجانی را هم نمی‌شناختند که به ما پیشنهاد کنند، ما پیشنهاد کردیم. آقای لاریجانی پیشنهاد من به دفتر رهبری بوده است. ما آقای لاریجانی را تعیین و اصرار کردیم که وی پیگیری این پرونده را ادامه دهد.»
جنجال اظهارات ظریف درباره لاریجانی و قرارداد با چین
آفتاب‌‌نیوز :

بهروز نعمتی، چهره نزدیک به علی لاریجانی در خصوص اظهارات اخیر ظریف مبنی بر اینکه «چینی‌ها اسم لاریجانی را هم نمی‌شناختند»، گفت: آقای لاریجانی رئیس مجلس و دبیر شورای عالی امنیت ملی بوده و مقامات چینی نیز کاملاً وی را می‌شناختند.

نماینده تهران در مجلس دهم ادامه داد: مدیران و کارشناسان وزارت امور خارجه، عضو کمیته‌هایی هستند که زیر نظر آقای لاریجانی بررسی سند راهبردی ایران و چین را از هشت ماه پیش آغاز کردند.

وی با بیان اینکه ظریف در مقاطع مختلف مدیون لاریجانی است، به خبرگزاری مهر گفته است: آقای ظریف وقتی عصبانی می‌شود، حرف‌هایش تنظیم نیست. به نظر من در اوج عصبانیت چنین حرف‌هایی را زده است.

پیشتر نیز منصور حقیقت‌پور، مشاور لاریجانی در مجلس دهم و جزو چهره های نزدیک به او در گفت‌وگو با فارس‌ با اشاره به اخبار منتشر شده درباره مسئول مذاکره‌کننده با کشور چین برای امضای تفاهم‌نامه 25 ساله گفت:‌ مقامات دولتی این کشور رسما ناراحتی خود را از رفتار دولت یازدهم و دوازدهم بعد از برجام اعلام کردند.

وی افزود: مقامات چینی عنوان می‌کردند که دولت ایران پس از برجام دولت چین را تحویل نگرفت و در واقع چین را تحقیر کرد و ما حاضر به همکاری با دولت ایران نیستیم ولی اگر «نظام» جمهوری اسلامی می‌خواهد با ما تعامل کند، ما هستیم. مقام معظم رهبری در آن زمان رئیس مجلس وقت [علی لاریجانی]‌ را به عنوان مسؤول پیشبرد سند همکاری با چین می‌کنند و برای وی در این باره حکم صادر و آقای لاریجانی را رسما برای این منظور به مقامات چینی معرفی می‌کنند.

حقیقت‌پور خاطرنشان کرد: مجلس دهم و دوره ریاست آقای لاریجانی بر مجلس به پایان می‌رسد اما آقای لاریجانی در دوره مجلس یازدهم به رهبر معظم انقلاب می‌گوید من دیگر رئیس مجلس نیستم و اجازه بدهید کار را رئیس مجلس وقت ادامه دهد اما رهبر معظم انقلاب قبول نمی‌کنند و می‌گویند که کار را خودت ادامه بده.  در دوره فعلی که آقای لاریجانی رئیس مجلس نیست در مکاتباتی که با چین دارد سمتش را مشاور رهبر انقلاب و مجری پروژه توافق‌نامه 25 ساله عنوان می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
0
0
نعمتی جان منظور دکتر ظریف شناخت شخصیتی ایشان نبوده است اگر اینطور بود که چینی ها احمدی نژاد را هم خوب می شناسند. منظورش حتما این بوده که به عنوان نماینده نظام و مذاکره کننده ایشان را نمی شناختند. و الا این نظام در هیچ جای دنیا بدون اسم برادران لاریجانی شناخته شده نیست!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین