کد خبر: ۷۰۲۷۲۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰

آغاز واکسیناسیون همگانی در کشور از مهر/ دستور دادند کسی به ما ماده اولیه نفروشد

در حالی که پیش از این بیشتر مسئولان مربوط، زمان واکسیناسیون عمومی را خرداد یا تیرماه 1400 اعلام می‌کردند، حالا رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفته است که پیش‌بینی ما برای آغاز واکسیناسیون همگانی کرونا از حدود مهرماه است.
آغاز واکسیناسیون همگانی در کشور از مهر/ دستور دادند کسی به ما ماده اولیه نفروشد
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر مصطفی قانعی درخصوص آخرین اخبار درباره واکسن‌های ایرانی کرونا، گفت: الان واکسن کرونا بنیاد برکت در حال طی‌کردن فاز دو و سه مطالعات بالینی است. واکسن انستیتو رازی با نام کووپارس و واکسن وزارت دفاع با نام فخرا در مرحله اول کارآزمایی بالینی قرار دارند و احتمالا تا آخر فروردین یا نیمه اول اردیبهشت هم یک یا دو واکسن دیگر بتوانند مجوز آغاز کارآزمایی را دریافت کنند. وی تاکید کرد: بنابراین پیش‌بینی می‌کنیم از شهریور یا مهرماه واکسن‌های ایرانی را به میزان نیاز وارد بازار کنیم. وی درباره واکسن کووایران برکت، افزود: اگر مجوزها در اواسط فاز سوم مطالعات که به آن فاز تحلیل بینابینی گفته می‌شود، دریافت شود، می‌توانند واکسیناسیون را از اوایل تیرماه آغاز کنند.

قانعی درباره سرانجام واکسن تولید مشترک انستیتو پاستور و کشور کوبا،‌ بیان کرد:۱۰۰ هزار واکسن‌ به کشور وارد شده است و فکر می‌کنم از دهه سوم فروردین‌ماه فاز سوم تست بالینی آن‏ها آغاز شود.قانعی با اشاره به تاثیر تحریم‌ها در تولید واکسن کرونا،‌ گفت: آن‌چه ما در محل حمایت شرکت‌ها می‌بینیم این است که به محض آن‌که اسم ایران می‌آید کاری می‌کنند که مانع دست‌یابی ما به مواد و محصولات موردنیاز می‌شود.بنابراین اگر فعلا واردات برخی اقلام صورت می‌گیرد با دور زدن تحریم‌ها اتفاق می‌افتد وگرنه آن‌ها هرچه توانستند مانع ما شدند و حداقل برای تامین ماده اولیه یک واکسن دستور سریع دادند که کسی به ما ماده اولیه نفروشد؛ البته این فقط مخصوص ما نیست بلکه در حال ذخیره اقلام و واکسن برای خودشان هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
0
0
عجب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
0
1
بزک نمیر بهار میاد کمبزه با خیار میاد اول گفتن تا پایان اسفند 99بیش از یک میلیون میزنیم که شد 100000 تا بعد گفتن کاری کردیم کارستان تا خرداد واکسن خودمان رابصورت عمومی میزنیم تازه کشورهای دیگه هم ذرخواست خرید داشتن حالا میگن از مهر فقط دروغ
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین