کد خبر: ۷۰۲۷۳۳
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴

افشای اطلاعات ۵۳۳ میلیون کاربر فیسبوک از جمله خود زاکربرگ

اطلاعات خصوصی ۵۳۳ میلیون کاربر شبکه اجتماعی فیسبوک از جمله خود مارک زوکربرگ، مدیرعامل این شبکه در حالی در فضای مجازی انتشار یافته که یک بنیانگذار یک شرکت اطلاعاتی متخصص در جرایم سایبری این اتفاق را ناشی از "غفلتی تمام عیار" خوانده است.
افشای اطلاعات ۵۳۳ میلیون کاربر فیسبوک از جمله خود زاکربرگ
آفتاب‌‌نیوز :

 آلون گل، مقام ارشد شرکت اطلاعاتی "هادسون راک" که در اراضی اشغالی مستقر است، در توئیتر نوشت: همه سوابق این ۵۳۳ میلیون کاربر فیسبوک به رایگان افشا شدند...من هنوز ندیده‌ام که فیسبوک به وقوع این غفلت تمام عیار در قبال داده‌های شما اذعان کند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، او خاطرنشان کرد، داده‌های افشا شده شامل شناسه‌های فیسبوک، شماره‌های تلفن، اسامی کامل، مکان، داده‌های تولد، بعضا آدرسهای ایمیل، اطلاعات بیوگرافی و داده‌های دیگر می‌شوند.

گل اضافه کرد: عوامل بد مطمئنا از این اطلاعات به جهت مهندسی اجتماعی، هک کردن، بازاریابی و کلاهبرداری استفاده خواهند کرد.

به گفته وی این داده‌های افشاشده از ماه ژانویه در اینترنت گردش یافته‌اند. همچنین گمان برده می‌شود این رخنه بر بیش از ۳۲ میلیون کاربر در آمریکا، تقریبا ۲۰ میلیون تن در فرانسه، ۱۱.۵ میلیون تن در انگلیس و ۱۰ میلیون کاربر در روسیه تاثیر گذاشته باشد.

لیز بورژوا، سخنگوی فیسبوک در توئیتر گفت: اینها داده‌هایی قدیمی هستند که سابقا در سال ۲۰۱۹ درباره آنها گزارش شد. ما در اوت ۲۰۱۹ این مساله را یافته و ترمیم کردیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین