یک پزشک مدعی شده که دانشجویان این رشته باید آثار شکسپیر را به عنوان بخشی از دروس آموزشیشان فراگیرند چرا که آثار این نویسنده به آنان کمک میکند تا تعامل و ارتباط نزدیکتری با بیماران داشته و باعث تقویت روابط پزشک و بیمار میشود.
به گزارش آفتابنیوز؛ دکتر "دیوید جفری" پزشک مراقبت تسکینی در دانشگاه ادینبرو معتقد است که ارتباطات عاطفی و احساسی بیشتر باید در دستور کار دروس آموزشی دانشجویان پزشکی قرار گیرد چرا که باعث تقویت تعامل و روابط پزشک و بیمار میشود.
دکتر جفری معتقد است پزشکان باید شرایط فعلی که از بیماران فاصله میگیرند و بر روی صرف مداوا با دارو تمرکز میکنند را کنار گذارند.
جفری معتقد است توانایی همدلی و درک احساسات دیگری در نمایشنامههای شکسپیر توسط شخصیتهای آن میتواند دروسی تمرینی برای دانشجویان رشته پزشکی باشد و به تقویت توانایی و مهارتهای روانکاوانه و اجتماعی آنان کمک کند.
در میان آثار شکسپیر نمایشنامه "اتللو" اثری درباره افرادی است که به خاطر حسادت زیاد نابود میشوند. تمام شخصیتهایی که به حسادت نزدیک میشوند تحت تأثیر آن قرار میگیرند و از مسیرشان منحرف میشوند.
"رومئو و ژولیت" که یکی از نمایشنامههای مشهور شکسپیر به شمار میآید یک تراژدی درباره عشقی سوزان میان دو شخصیت است که به مرگشان ختم میشود و نشان میدهد عشق وقتی مانند عشق رومئو و ژولیت خالصانه و از صمیم قلب باشد ارزش بیشتری حتی از خود زندگی دارد.