کد خبر: ۷۰۲۸۲۸
تعداد نظرات: ۱۹ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۴
مستمری‌ها را به خط فقر ۱۰ میلیون تومانی نزدیک کنید

تجمع بازنشستگان کارگری مقابل تامین اجتماعی؛ افزایش ۳۹ درصدی کافی نیست

بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی در شهرهایی از جمله گرگان، ایلام، کرمان، نیشابور، رشت، اراک، اردبیل، اصفهان، قزوین، شیراز، شوش و تبریز در مقابل ساختمان سازمان تامین اجتماعی شهر خود تجمع کرده و خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.
تجمع بازنشستگان کارگری مقابل تامین اجتماعی؛ افزایش ۳۹ درصدی کافی نیست
آفتاب‌‌نیوز :

امروز (پانزدهم فروردین) جمعی از بازنشستگان کارگری در استان‌های مختلف کشور از جمله تهران، البرز، مرکزی و لرستان با حضور مقابل ادارات تامین اجتماعی، خواستار توجه به مطالبات و خواسته‌های خود شدند.

این بازنشستگان می‌گویند: مستمری چهار میلیون تومانی کافی نیست آنهم وقتی که خط فقر ده میلیون تومان است؛ بنابراین خواستار اجرای دقیق ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی هستیم؛ با افزایش ۳۹ درصدی پایه مستمری‌ها، حق بازنشستگان ادا نمی‌شود.

خواسته‌ی دیگر، رفع تبعیض میان بازنشستگان صندوق‌های مختلف و رفع تبعیض میان بازنشستگان همکار و غیرهمکار است؛ بازنشستگان خواستار به صفر رسیدن تبعیض‌های موجود هستند و می‌گویند: باید به معیشت کارگران بازنشسته توجه شود.

آنها همچنین خواستار اجرای عادلانه دور دوم متناسب‌سازی با رعایت موازین قانونی هستند و می‌گویند: نباید تجربه ناگوار سال قبل و ماه‌ها انتظار برای اصلاحات، تکرار شود.

تجمع بازنشستگان کارگری مقابل تامین اجتماعی؛ افزایش ۳۹ درصدی کافی نیست!

بیانیه جمعی از بازنشستگان کارگری درخصوص مطالبات اصلی

بازنشستگان کارگری در بیانیه‌ای به تشریح مطالبات مزدی و غیرمزدی خود پرداختند.

در این بیانیه می‌خوانیم: «مطالبات بحق بازنشستگان مظلوم تامین اجتماعی که از سال ۹۹ به صورت جدی شروع شده وارد فاز جدیدی شده است که همچنان در سال ۱۴۰۰ نیز ادامه خواهد داشت.»

بازنشستگان خواسته‌های اصلی خود را به دو دسته تقسیم می‌کنند:

یکم- مطالبات حقوقی بازنشستگان

دوم- تغییر ساختاری در سازمان تامین اجتماعی وخلع ید و خارج نمودن دولت ازصندوق تامین اجتماعی.

مطالبات حقوقی عبارتست از:

۱/ اجرای مرحله دوم متناسب‌سازی بر روی فیش حقوق فروردین ماه و بکارگیری باقیمانده ۳۲ هزار میلیارد تومان برای متناسب سازی مرحله دوم و پرداخت مابه التفاوت از مردادماه ۱۳۹۹

۲/ افزایش سالیانه حقوق براساس مواد ۹۶ و ۱۱۱ همچون کارگران و شاغلین و اجرای آن از فروردین ماه ۱۴۰۰ استناد بند ب ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه.

۳/ پرداخت مزایای شغلی نظیر کمک معیشت، حق مسکن، حق عائله‌مندی و اولاد به بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی متناسب با شاغلین

۴/ اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ۱۴۰۰ بر اساس بودجه ۸۹ هزار میلیاردی مصوب مجلس شورای اسلامی دقیقا طبق فرمول محاسبه لشکری و کشوری در اوائل سال. متاسفانه حتی وضعیت بازنشستگان تامین اجتماعی از بازنشستگان کشوری و لشکری هم بدتر است.

۵/ سازمان تامین اجتماعی طبق ماده ۵۴ قانون تامین اجتماعی مسئول تامین درمان کامل بازنشستگان بیمه‌پرداز اجباری به طور مستقیم است و ما خواهان اجرایی شدن این ماده قانونی هستیم.

۶/ حذف کلمه سنوات ارفاقی از احکام و جایگزین شدن سنوات استحقاقی سخت و زیان‌آور.

۷/ احیاء و برگشت ۸۵ قلم داروی پرمصرفی که از دفترچه‌ها حذف شده است.

۸/ پرداخت حق منطقه جنگی استانهای مرزی به همه بازنشستگانی که در آن مناطق هنگام جنگ مشغول خدمت بوده‌اند.

۹/ افزایش حقوق سالیانه طبق ماده ۹۶ قانون وبراساس اعلام نرخ تورم بانک مرکزی به صورت درصد یکسان برای همه بازنشستگان بدون تفکیک حداقل‌بگیر و سایر سطوح بگیر که خلاف قانون است. سازمان تأمین اجتماعی موظف به افزایش و ترمیم عقب ماندگی حقوق بازنشستگان همتراز با نرخ تورم و افزایش هزینه‌های زندگی و خط فقر است که الان به ده میلیون رسیده است.

۱۰/ حذف دو درصدماده ۹۸کسر حقوق ازبازنشستگان به خاطر دفترچه‌های درمانی.

دوم- تغییر ساختاری در سازمان اجتماعی:

۱/ سرمایه شرکت‌های شستا که متعلق به کارگران و بازنشستگان بوده، باید سهام آن به این اقشار که مطالبه اصلی ما در سال جدید می‌باشد واگذار شود.

۲/ ابطال ماده ۶۹ درون سازمانی تامین اجتماعی و یا تحت پوشش قرار گرفتن تمام مجموعه سازمان و رفع تبعیض همکار و غیر همکار.

در پایان این بیانیه آمده است: وعده‌هایی که آقای سالاری دایر بر تعیین حداقل بازنشستگان اجتماعی داده‌اند به هیچ وجه خواسته‌های ما را با این تورم موجود بر آورده نمی‌کند و ما همچنانکه بارها اعلام کرده‌ایم حقوقمان باید طبق تورم موجود باشد. درحالیکه خط فقر ده میلیون است ما چگونه با این حقوق‌ها می‌توانیم خرج خانواده را تامین کنیم. فاعتبرو یا اولی الابصار.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
0
2
آره حتمامیدن جیبتونونزنن شانس آوردین
بازنشسته تامین اجتماعی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
0
3
چرا دروغ میگویید ؟ شما که گفته بودید همسان سازی ناقص سال ۹۹ را ابتدا کامل میکنید یعنی باقیمانده ۳۲ هزار میلیارد را ابتدا روی پایه حقوق سال ۹۹ میبرید وبعد همسان سازی ۱۴۰۰ را شروع میکنید. پس چرا زیر قول خود زدید وباعث سلب اعتماد ما بازنشستگان از خود میشوید با یک ۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان سر و ته قضیه را تمام میکنید ولابد فکر میکنید که ما هم چیزی را متوجه نمی شویم
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
0
2
سلام لطفاً مارادورنزنید اول همسان سازی را مشخص کنید تا افزایش سالیانه تاثیر داشته باشه وانرامشاهده کنیم و سپس افزایش سالیانه انجام شود درضمن ضریب ترغیب مشاغل سخت وحق ایثارگری و مناطق جنگی وبدی آب هوا را اعمال کنید این آیتم هارا به فراموشی نبرید مگرماتامین اجتماعی هاودیگربازنشستگان کشوری و لشکری چه فرقی است لطفاً عدالت رابرقرارکنید
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
0
2
سلام لطفاً مارادورنزنید اول همسان سازی را مشخص کنید تا افزایش سالیانه تاثیر داشته باشه وانرامشاهده کنیم و سپس افزایش سالیانه انجام شود درضمن ضریب ترغیب مشاغل سخت وحق ایثارگری و مناطق جنگی وبدی آب هوا را اعمال کنید این آیتم هارا به فراموشی نبرید مگرماتامین اجتماعی هاودیگربازنشستگان کشوری و لشکری چه فرقی است لطفاً عدالت رابرقرارکنید
بیدل
|
Germany
|
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
0
3
تمام ملزومات حداقلی کارگران حداقل ۵ برابر گران شده و قرار است ۳۹ درصد صدقه بحقوق بازنشستگان افزوده گردد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
0
1
این نوع پرداخت حقوق و مزایا صرفا کلاهبرداری هست.شما اگر مبالغ پرداختی حق بیمه به تامین اجتماعی رو در هر زمینه ای سرمایه گذاری کرده بودین (طلا دلار بورس مسکن زمین) الان چند برابر این مبلغ عایدی داشتین.سازمان تامین اجتماعی در درجه اول باید پاسخگوی این مطلب باشد که سرمایه مردم رو در کدام بخش سرمایه گذاری کرده که الان توان پاسخگویی با توجه به تورم رو نداره.
سامان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
0
0
انشا الله بازنشستگان به حقشان برسند
ولی چرا معدن مس رفسنجان باید هزینه های ساخت استادیوم 30 هزار نفری و باشگاه و بیمارستان و.. در کرمان را بدهد
این کار غیر قانونی است و مسولین کرمان باید جوابگوی مردم شریف رفسنجان باشند
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
0
2
بیچاره ما بازنشسته ها ومستمری بگیرها،،
مخصوصا سالهای قبل از این گرانی ها
چه کنیم که دولت حق ملت را به
ملت خودش نمیده ومیده به ،،،،!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
0
3
کارگری نوعی نظام برداری نوین است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
0
2
با این روند افزایش تعرفه ها با صد درصد افزایش حقوق هم مشکلی حل نمیشود
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
0
1
آخه ...., ۴۰۰ درصد تورم شده, ۳۹ درصد افزایش حقوق. جلوش علامت تعجب میزنی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
0
0
مسئولین خجالت میکشند که به این عزیزان بگویند بابا حقوق همه بازنشستگان تامین که کم نیست ، در این شرایط غالب این بازنشستگان حقوقهای بالایی دریافت میکنند شانس شماست که دریافتی پایینی دارید
حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
0
2
دولت باید دستش و از جیب تامین اجتماعی بیرون بیاره
دوم مدیران تامین اجتماعی نباید از طرف دولت انتصاب بشن
سوم شرکت شستا باید تمام سهامش به سهامداران تامین اجتماعی واگذار بشه تا علاوه بر حقوق تمامی بیمه شدگان تامین اجتماعی از سود شرکت ها در پایان سال در فیش حقوقشون استفاده کنند.
حقوق تامین اجتماعی باید دوبرابر لشگری و کشوری باشه بخاطر اینکه شرکت خصوصیه ولی متاسفانه حقوق لشگری و کشوری دوبرابر و سه برابر شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
0
0
تامین اجتماعی 10 سال سابقه می خواهد خودش را به 30 سال سابقه از نظر حقوقی بر ساند یک نوع زیاد خواهی در تامین اجتماعی پدید آمده است
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
0
1
گاندو بیاد همه رو بازداشت کنه
ودود
|
Netherlands
|
۰۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
0
0
اقای سالاری با وعده های تو حالی و دروغ میحواهد نظم ونظام عمومی کشور رو بهم بزنه تو این دم انتحابات میحواهد تمام مستمری بکیران انقلابی رو ضد انقلاب کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
0
0
در احکام جدید هیچ خبری از معادل سازی و یکسان سازی و حتی متناسب سازی حقوق نیست. بلکه فقط افزایش سالیانه حقوق را اعمال می‌کنند و اعتبار 90 هزار میلیاردی خرج خاصه خرجی‌های دیگران می‌شود. شعارهای مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در زمان تصویب بودجه سراسر دروغ و فریبکاری بود. فعلا همه از جیب مستمری بگیران می‌دزدند. آنچنان می‌گویند افزایش 130 درصدی نسبت به اسفند 98.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
0
0
صدور احکام متوقف شده ولی ارقام مربوطه در مراجعه مستقیم به سازمان اعلام و وزیر رفاه هم میزان افزایش را اعلام کرد. در احکام فروردین فقط 26 درصد به اضافا 248 هزار تومان است و به جز افزایش بسیار جزئی کمک هزینه اولاد و عائله مندی و مسکن، ریالی بابت متناسب سازی پرداخت نشده و همه اعتبار مصوب مجلس خرج خاصه خرجی‌های سازمان تامین اجتماعی می‌شود. همه وعده وعیدهای مدیرعامل و مسئولین تامین اجتماعی دروغ بود به قصد فریب مستمری بگیران بیان شد و اکنون که به ظاهر مصوبه بودجه را گرفته اند و خرشان از پل گذشته، زیر همه قولها زده اند. افزایش حداقل حقوق بازنشستگان تا 4200 هم که صرفا افزایش پایه حقوق کارگران بود برای بازنشستگان در سطح حدود3/5 خواهد بود و متوقف بودن صدور احکام در شرایط قرمز کرونای با تفکر آب از آسیاب افتادن و خاموش شدن صدای اعتراض مستمری بگیران است. چه کسی باید به داد مستمری بگیران برسد؟ درد ما را به که باید گفت وقتی همه سراپا دروغ می‌گویند. چرا کسی نمی‌گوید که متناسب سازی حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی فریبی بیش نبود و می‌خواهند آنرا با تفاوت جزئی که فی‌مابین افزایش حقوق کارگران و کارمندان وجود داشته، لاپوشانی کنند؟
ناصری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
0
0
خداوند ا دراین شب جمعه شکایت دزدان چندین ساله که از صندوق تامین اجتماعی دزدی میکنند وهزاران نفر از بازنشستگان ومستعمری بگیران که میبیند که دزدی میکنند ولی کاری از انها بر نمی اید اه میکشند قسمت میدهیم به ابروی پیامبر خود و خانواده این دزدان را محتاج ادم نامرد کن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین