کد خبر: ۷۰۲۸۵۱
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵

عربستان برای ادامه حمایت از لبنان شرط گذاشت

وزیر خارجه عربستان از طبقه سیاسی لبنان انتقاد و شرط انجام اصلاحات ریشه‌ای در این کشور را برای ادامه حمایت کشورش از بیروت مطرح کرد.
عربستان برای ادامه حمایت از لبنان شرط گذاشت
آفتاب‌‌نیوز :

فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان گفت: آینده لبنان به دست لبنانی‌هاست.

او ابراز امیدواری کرد، لبنانی‌ها و رهبران این کشور و هیئت سیاسی آن نگاه بسیار واقعی به وضعیت کنونی این کشور داشته باشند و در راه انجام اصلاحات واقعی سیاسی و اقتصادی که همانند سدی در مقابل چالش‌های فرا روی لبنان خواهند بود و راه‌حل‌های پایدار برای آینده ارائه می‌کنند، متحد باشند.

رئیس دستگاه دیپلماسی عربستان نسبت به حرکت لبنان به سمت شرایط خطرناک‌تر بیش از هر زمان دیگری در صورت آماده نبودن رهبران سیاسی آن برای قدم نهادن در راه اصلاحات ابراز نگرانی کرد.

او در اظهاراتی مداخله‌جویانه و بی‌اساس مدعی شد: وضعیت کنونی دیگر قابل ادامه یافتن نیست و عربستان معتقد است نباید از وضعیت کنونی لبنان که حزب‌الله به عنوان بازیگر غیردولتی اوضاع را به دست گرفته، از حق وتو درباره وقایع این کشور برخوردار است و بر زیرساخت‌های اصلی آن تسلط یافته، حمایت کرد. در حالی‌که طبقه سیاسی جز اندکی برای حل چالش‌های پیش روی ملت لبنان چه در زمینه فساد یا سوء مدیریت یا مشکلات دیگر کار نمی‌کنند.

بن فرحان ابراز امیدواری کرد، سیاستمداران لبنان برای تحقق بخشیدن به برنامه‌های واقعی اصلاحات دور هم بنشینند و اگر این کار را بکنند در این صورت کشورش به حمایت از آنها بپامی‌خیزد.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا عربستان آماده حمایت از سعد حریری، نخست‌وزیر مکلف لبنان است یا نه، تاکید کرد، عربستان آماده حمایت از هر فردی در لبنان است که برنامه‌های اصلاحات را پیش ببرد.

بن فرحان ادعا کرد: ما پشت افراد در لبنان نیستیم بلکه آماده‌ایم مادامی که طبقه سیاسی گام‌های واقعی را برای حل و فصل مشکلات این کشور برمی‌دارد، پشت لبنان بایستیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین