کد خبر: ۷۰۳۰۳۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰

توضیح سخنگوی مجلس درباره سند ۲۵ ساله ایران و چین

سخنگوی مجلس و نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: در سند راهبردی ایران و چین واگذاری سرزمین و حقوق ملی مطرح نیست، بلکه این تفاهم‌نامه در مسیر سرمایه‌گذاری و همکاری مشترک است.
توضیح سخنگوی مجلس درباره سند ۲۵ ساله ایران و چین
آفتاب‌‌نیوز :

محمدحسین فرهنگی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و سند راهبردی ایران و چین، گفت: شبهات و ابهاماتی در روزهای اخیر از سوی افراد مختلف درباره اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها در فضای مجازی و رسانه ها مطرح شده بود و نمایندگان مجلس بعد از بررسی اعلام کردند که به طور جدی به دنبال اجرای این قانون هستند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس در واکنش به مقایسه سند راهبردی ایران و چین با برخی معاهده های قدیمی مانند ترکمنچای، گفت: این مقایسه مع الفارق است و زمانی که ما از کشوری برای سرمایه گذاری در کشورمان استقبال می کنیم چنین موضوعی معنا ندارد .

فرهنگی تاکید کرد: نگاه به همه قدرت های اقتصادی دنیا و منحصر نکردن آن تنها به کشورهای غربی سیاستی است که به طور قطع در بحث سند راهبردی ایران و چین مطرح است.

وی تاکید کرد: ما درباره آمریکا منتظر اقدام عملی هستیم زیرا آن ها در توقف برجام پیش قدم بودند بنابراین باید برای لغو عملی تحریم ها هم اقدام کنند وگرنه هیچگونه مذاکره ای بین ما و آمریکا اتفاق نخواهد افتاد.

هشتم فروردین امسال همزمان با پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک میان ایران و چین، سند برنامه همکاری جامع دو کشور، موسوم به برنامه ۲۵ ساله امضا شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
0
1
سرمایه داران هموطن چون متفاوت از حاکمان فکر کرده و عقایدشان جور دیگر است حق حیات، سرمایه گذاری، کار و زندگی در کشور خودشان را ندارند.
ولی بیگانگانی که طبق مفاد قانون اساسی حق سرمایه گذاری در کشورمان را ندارند، به لطف بعضی ها دوست و برادر شده اند.
ملت هم که اگر اعتراض کنند می‌شوند عامل بیگانه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
0
1
ویرانی یک سد از یک سوراخ کوچک شروع میشه کجاست انگشت پتروس؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین