کد خبر: ۷۰۳۱۹۵
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۸

نخست وزیر عراق سفرش به ریاض و ابوظبی را «موفقیت آمیز» توصیف کرد

نخست وزیر عراق در جلسه روزانه اعضای هیات دولت این کشور سفرهای اخیر خود به عربستان سعودی و امارات متحده عربی را در تمام زمینه‌ها موفقیت آمیز توصیف و تاکید کرد: ساز و کار اجرایی دائمی را با همه همسایگان فعال می‌کنیم.
نخست وزیر عراق سفرش به ریاض و ابوظبی را «موفقیت آمیز» توصیف کرد
آفتاب‌‌نیوز :

مصطفی الکاظمی امروز سه شنبه در جلسه هیات دولت عراق استقبال ولیعهد عربستان سعودی و ولیعهد ابوظبی را استقبال از شخص خود ندانست و آن را «استقبال گرم برادران عرب از عراق و عمق تاریخی اش» برشمرد.

نخست وزیر عراق در سفر اخیر خود به ریاض مورد استقبال کم نظیر هیات پرشمار سعودی قرار گرفت؛ همچنین در سفر به ابوظبی توسط ولیعهد این امارت، استقبال رسمی و گرمی از وی به عمل آمد.

الکاظمی امروز در جمع اعضای کابینه عراق این دو دیدار را «بسیار مهم» عنوان کرد و گفت: دولت عراق اشتیاقی صادقانه و برادرانه (از سوی سایر کشورها) برای حمایت از عراق در این مرحله برانگیخت و این روحیه را به روش کار دائمی خود با همه همسایگان و جامعه جهانی تبدیل خواهد کرد.

نخست وزیر عراق در ادامه به ناآرامی های ذی قار که منجر به برکناری استاندار این استان شد، اشاره و از اختصاص بودجه ویژه برای بازسازی ذی قار و حل بحران مردم منطقه خبر داد.

به گزارش ایرنا استان ذی قار در چند روز گذشته پس از تصویب بودجه توسط مجلس عراق شاهد اعتراضات مردمی و مسدود کردن راه های مواصلاتی بود چراکه اهالی منطقه به تصویب بودجه و اختصاص سهم کمی به استان اعتراض داشتند.

ذی قار همواره از مشکلات معیشتی و محرومیت برخوردار بوده است.

الکاظمی در انتهای سخنانش به گرانی‌های اخیر عراق اشاره و افزایش قیمت ها را «غیرقابل قبول» برشمرد و از برنامه هایی برای جلوگیری از تورم دوباره سخن گفت.

این سخنان نخست وزیر عراق در حالی بیان می شود که کارشناسان و حتی مردم این کشور دولت و شخص نخست وزیر را به سبب افزایش نرخ ارز مسبب گرانی ها می دانند.

عراق پس از کاهش ارزش پول ملی توسط دولت به میزان ۲۳ درصد برای جبران کسری بودجه و جبران بدهی داخلی و خارجی؛ با افزایش حدود ۴۰ درصدی قیمت اجناس و حتی کمیاب شدن برخی اقلام غذایی مواجه گردید که موجب نارضایتی عمومی شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین