کد خبر: ۷۰۳۲۲۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۵
ضمن انتقاد از خروج دولت ترامپ از برجام

کاخ سفید: برداشتن تحریم بخش اصلی مذاکرات وین است

سخنگوی کاخ سفید از خروج دولت ترامپ از برجام انتقاد کرد و گفت برداشتن تحریم و اقدام هسته‌ای ایران بخش اصلی مذاکرات وین است.
کاخ سفید: برداشتن تحریم بخش اصلی مذاکرات وین است
آفتاب‌‌نیوز :

جن ساکی روز سه‌شنبه در نشست خبری روزانه خود در پاسخ به سوالی درباره دور نخست مذاکرات برجام که در وین جریان دارد، مدعی شد ایران به واسطه تحریم‌های دوره اوباما-بایدن به میز مذاکرات منجر به برجام آمد.

وی از ارائه ارزیابی از نشست وین خودداری کرد و افزود: گفت‌وگوها با همتایان و شرکای اروپایی ما جریان دارد، انتظار داریم که آنها بخش‌های دشوار و فرایندی طولانی را داشته باشند.

سخنگوی کاخ سفید ادامه داد: بر این باوریم که مسیر دیپلماسی، مسیر درستی برای حرکت به جلو است و همه طرف‌ها از آن بهره‌مند می‌شوند. وقتی ترامپ ما را از این توافق خارج کرد، ما را از دیدن توانایی هسته‌ای ایران بسیار دور ساخت و اینکه بازرسان نتوانند بفهمند ایران تا دستیابی به سلاح اتمی چقدر نزدیک است.

ساکی تصریح کرد: این به نفع هیچ کسی از جمله آمریکا نیست.

وی در پاسخ به اینکه آیا از مذاکرات امروز احساس رضایت دارند یا خیر هم گفت: این نخستین روز مذاکرات است و باید ببینیم تیم مذاکراتی ما چه احساسی نسبت به آن دارند.

سخگوی کاخ سفید در پاسخ به اینکه وقتی قرار نیست ایران و آمریکا مذاکرات مستقیم داشته باشند، چرا در سطح بالایی همچون نماینده ویژه برای این مذاکرات اعزام شده است، گفت: فکر می‌کنم مهم است که به شرکای خود یا شرکای ۱ + ۵ بگوییم که ما اعتقاد داریم دیپلماسی بهترین و مناسب‌ترین گام رو به جلو است.

ساکی اظهار کرد: راب مالی شخصی باتجربه است و در گذشته در تیم مذاکراتی بوده است، مطمئناً یک فرد در سطح مناسب از دولت برای حضور در آنجا است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پیش از انطباق کامل ایران به تعهدات، تحریم‌ها لغو خواهند شد، گفت: همانگونه که روز گذشته گفتم، انتظار داریم که بخش عمده‌ای از گفت‌وگو این باشد که چگونه ایران می‌تواند به انطباق برسد و آنچه از ایالات متحده خواسته می‌شود.

سخنگوی کاخ سفید از ارائه پاسخی روشن مادامی که مذاکرات جریان دارد، خودداری کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
0
0
مردم ایران اعتقاد دارند که هرگندی که بوده برای ملت در برجام اول اتفاق افتاده است لطفا با برجام دوم گند را بیشتر نکنیدومردم را بدبخت تر از این نکنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
0
0
یاباید قوی شد یا مستعمره.ما که حال قوی شدن نداریم فقط خوب شعار میدهیم.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین