کد خبر: ۷۰۳۲۸۲
تعداد نظرات: ۲۷ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸
"شاهد فصل تازه‌ای از تجدید حیات برجام هستیم"

انتقاد شدید روحانی از مخالفان برجام و کنایه به گاندوسازان؛ دروغ‌تان آشکار شد

رئیس‌جمهور گفت: در این روزها شاهد فصل تازه ای از تجدید حیات برجام هستیم. آمریکا آمده توبه کند و آمده می‌گوید می‌خواهم توبه کنم و به برجام برگردم. متأسفانه یک حرفی را چند سال به دروغ به خورد مردم دادند هر چند که مردم باور نکردند، اما به هر حال عده‌ای به دروغ می‌گفتند که این‌ها فناوری هسته‌ای را فروختند و تمام شد و تعطیل کردند. می‌گفتند آنجا را سیمان کردند،‌ اینجا را بریدند و... اما حرف‌های دروغ الحمدالله آشکار شد.
انتقاد شدید روحانی از مخالفان برجام و کنایه به گاندوسازان؛ دروغ‌تان آشکار شد
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در جلسه هیأت دولت اظهار کرد:‌ امروز شاهد فصل تازه‌ای از حیات برجام هستیم و از همه کشورها با ترکیب‌های مختلف از 1+4 با حضور ایران تا 1+4 با حضور آمریکا به هر نحوی صدای واحدی شنیده می‌شود و همه اطراف این توافق هسته‌ای به این نتیجه رسیده‌اند که هیچ راه‌حلی بهتر از برجام و هیچ مسیری جز اجرای کامل برجام وجود ندارد.

وی افزود: این موفقیت جدیدی برای جمهوری اسلامی ایران است. یکی از افتخارات دولت در سال‌های 97، 98، 99 و روزهای اولیه 1400 این است که با همه فشارها و سختی‌ها و شدیدترین تحریم‌ها کشور را به گونه‌ای اداره کرد که نه تنها دوستان ما، بلکه حتی دشمنان ما امروز اعتراف می‌کنند که فشار حداکثری شکست خورده است.

روحانی همچنین تأکید کرد: یکی از افتخارات دوازدهم این است که در مقابله با فشار اقتصادی، فشار سیاسی،‌فشار روانی و تبلیغاتی به گونه‌ای ایستادگی و مقاومت کرده که در اینکه راه دشمنان ما منجر به شکست شده امروز هیچ تردیدی وجود ندارد. البته همه ما می‌دانیم که این موفقیت در سایه مقاومت و ایستادگی یکپارچه ملت بزرگ ایران بوده و در این زمینه تردیدی نداریم. اگر ایستادگی و مقاومت مردم و تحمل سختی‌ها و رنج‌ها نبود ما شرایط دیگری داشتیم. دولت حتی در این جنگ سه ساله حاضر نشد به توصیه بعضی از دوستان عمل کند که آن‌ها گفتند برای ارزاق عمومی و کالاهای ضروری سیستم کوپنی را برقرار کنید اما ما زیر بار این موضوع نرفتیم و گفتیم ما کشور را به طور عادی اداره می‌کنیم و نیاز به سیستم کوپنی نداریم. ما می‌توانیم کالا را به اندازه نیاز جامعه به وفور در اختیار مردم قرار دهیم و همین کار را کردیم.

روحانی اضافه کرد: در مدت سه سال و نیم کالا به وفور در اختیار مردم بوده است. البته قیمت نامتعادل و گران بوده و مردم در فشار بوده‌اند و ما این را کاملا قبول داریم و روشن است، اما در عین حال نتوانستند اقتصاد ما را بشکنند. در شرایط تحریم امروز آمریکا به صراحت می‌گوید که آن سیاست شکست خورده و فشار حداکثری دیگر جواب نمی‌دهد و به صراحت می‌گویند راهی جز مذاکره نداریم و به صراحت می‌گویند اگر شما آماده‌اید حاضریم مستقیم بنشینیم و با شما مذاکره کنیم و اگر شما آماده نیستید حاضریم غیرمستقیم با 1+4 مذاکره کنیم. خب این به معنای پیروزی ملت ایران است.

رئیس جمهور در ادامه تأکید کرد:‌ نباید این پیروزی را دست کم بگیریم. رسانه‌های ما، فضای مجازی ما و فضای حقیقی ما می‌خواهند این واقعیت را بپوشانند و این پیروزی را تحریف کنند.این یک پیروزی عظیم و بزرگ در تاریخ ملت ایران است و اصلا مربوط به دولت دوازدهم نیست، بلکه مربوط به ملت بزرگ ایران است.

وی خاطرنشان کرد: نه یک روز و دو روز و سه روز بلکه سه سال و نیم ایستاده و در برابر همه فشارها مقاومت کرده است. من خواهم گفت که این‌ها چقدر جنایتکارانه در برابر ملت ایران ایستادند اما شکست خوردند. برای اولین بار در تاریخ آمریکا در سه سال گذشته در دوره دولت ترامپ، آمریکا منزوی‌ترین دولت در سازمان ملل، شورای امنیت و مجمع عمومی و دادگاه لاهه و همچنین در افکار عمومی بود.

رییس جمهور یادآور شد: شما تاریخ آمریکا را نگاه کنید که آمریکا با کشوری درافتاده و در برابر آن کشور در جهان سیاست و افکار عمومی تنها مانده باشد. اگر تنها نمی‌ماند که در شورای امنیت می‌توانست به قول خودش اسنپ بک را پیش ببرد و اگر تنها نمی‌ماند راجع به پایان تحریم تسلیحاتی ایران می توانست موفقیتی به دست آورد، ولی نتوانست و منزوی شد و تنها ماند و حتی یاران سنتی‌اش مثل اتحادیه اروپا او را همراهی نکردند. آن‌ها هم قبول نکردند و زیر بار نرفتند و رأی مخالف دادند و این رفت فقط یک جزیره‌ای را پیدا کرد و آن جزیره را با خود همراه کرد و حتی یک کشور درست درمان از آمریکا حمایت نکرد. خب این یک پیروزی بزرگ است اما ما چرا این پیروزی را نمی‌گوییم.

روحانی همچنین بیان کرد:‌ پیروزی سیاسی ملت بزرگ ایران و دولت دوازدهم با رهبری مقام معظم رهبری و حمایت و هدایت ایشان به وجود آمد که توانستیم آمریکا را شکست دهیم. چرا با پول ملت برای این شکست آمریکا فیلم درست نمی‌کنید؟ اگر بناست از پول ملت فیلم درست کنید و نمایش دهید از واقعیت‌ها فیلم بسازید و حقایق را به مردم بگویید. پیروزی ملت را بگویید. نباید به مردم غیرواقعیت‌ها را بگوییم و نباید واقعیت‌ها را تحریف کنیم.

وی افزود: مثلا از نشاط و حیات و قدرت سواحل مکران بگویید. در این هفت هزار سال تاریخ ایران ورق بزنید و ببینید چه کسی این کار را کرده است. ما در تحریم و فشار و سختی این کار را کردیم و در تحریم در حال کشیدن راه‌آهن از چابهار به زاهدان و رساندن آب خلیج فارس به زاهدان و زابل هستیم. ما آب را از دریای جنوب تا کرمان، سیرجان، یزد و اردکان رساندیم و بعد هم تا اصفهان و خراسان جنوبی و مشهد ادامه پیدا می‌کند. این کار عظیم کجا انجام گرفت؟ چرا نمی‌گوییم؟ چرا برای سواحل مکران فیلم نمی‌سازیم؟ چرا نمی‌گوییم در زمان فشار آمریکا ما آمریکا را شکاندیم.

رئیس جمهور با طرح این پرسش که چرا امروز آمریکا متواضع شده است، اظهار کرد:‌ آمریکا چرا سر فرود آورده و امروز این گونه با ما حرف می‌زند. ببینید الان چجور حرف می‌زنند. به ما می‌گویند اگر می‌خواهید دو نفری مذاکره کنید یا اگر می‌خواهید سه نفری و یا شش نفری مذاکره کنید ما آماده‌ایم و می‌خواهیم حرف بزنیم و حل کنیم. این لحن آمریکا در برابر ملت ایران و قدرت ملت ایران را چه کسی توانسته بوجود آورد؟

روحانی با بیان اینکه امروز شرق، غرب، جنوب و شمال آباد کشور در دولت یازدهم و دوازدهم تحقق پیدا کرده خاطر نشان کرد:‌ احیای 550 هزار هکتار زمین در غرب کشور و 46 هزار هکتار در شرق کشور کار چه کسی بوده است. این همه کانال و زهکشی و آب را به زمین رساندن و اجرای آبیاری مدرن کی سابقه داشته است. اینکه در یک دولت 50 سد ملی افتتاح کنیم کی بوده است. شک دارید که ما در بنزین خودکفا هستیم. شک دارید که بزرگترین صادرکننده بنزین در این منطقه هستیم. شک دارید که ما صادرکننده گازوئیل هستیم. مگر در دولت قبل واردکننده این‌ها نبودیم چرا این چیزها را نمی‌گویید.

وی ادامه داد: ما مگر در زمینه محصولات کشاورزی امروز شرایط مان با دیروز متفاوت نیست. چرا این تفاوت‌ها را تبیین نمی‌کنیم و نمی‌گوییم. چه ما بگوییم و چه نگوییم دشمن این محاسبات را مشاهده کرده و دیده است ودر برابر قدرت این ملت سرفرود آورده و امروز برای اینکه بنشیند و راجع به اجرای برجام و بازگشت به تعهداتش صحبت کند. بازگشت به تعهدات در معنای دینی و مصطلح به معنای توبه است. آمریکا آمده توبه کند و آمده می‌گوید می‌خواهم توبه کنم و به برجام برگردم. حالا اینکه چقدر راست می‌گوید و چقدر در مقابل اجرا به حرفش وفادار است باید ببینیم و الان نمی‌خواهیم قضاوت نهایی کنیم.

وی ادامه داد:‌ ما قضاوت تا امروز را انجام می‌دهیم. تا امروز ما می‌بینیم که آنچه را ایران می‌گوید مورد قبول افکار جهانیان است. ما می‌گوییم ما به تمام تعهدات برجامی خود برمی‌گردیم در صورتی که آمریکا برگشته باشد و ببینیم در عمل هم اجرا می‌کند. ما حرف منطقی می‌زنیم. صلح آمیز بودن فعالیت هسته‌مان را با همین ندا به گوش جهانیان می‌رسانیم. ما به دنبال این نیستیم که فعالیت غیرصلح‌آمیز انجام دهیم. همه اینکه گفتیم پروتکل الحاقی را الان اجرا نمی‌کنیم یا اینکه گفتیم سانتریفیوژهای جدید و مدرن را فعال می‌کنیم همه این‌ها موقت است و اگر آن‌ها به کل تعهدات برگردند ما هم به کل تعهدات‌مان برمی‌گردیم و این مسئله بسیار مهمی است که مردم ما الحمدالله امروز می‌بینند که این فصل جدید و تازه از دیروز آغاز شد.

وی تاکید کرد: اگر طرف مقابل ما یعنی آمریکا جدیت کافی و صداقت لازم از خود نشان بدهد به نظر من ما در یک زمان کوتاهی می‌توانیم با 1+4 مذاکره کنیم و بدون مذاکره هم آمریکا می‌تواند تعهدات خود را اجرا کند. حالا اشکالی ندارد که می‌گویند این‌ها باید تبیین شود و ما هم حرفی نداریم اما راه ما همانی است که مقام معظم رهبری تصریح کردند و همان راه را ان شاءالله به حول و قوه الهی انجام خواهیم داد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ۲۰ فروردین سالروز فناوری هسته‌ای عنوان کرد:‌ ما در ۲۱ فروردین افتتاح‌های جدیدی خواهیم داشت و مردم می‌بینند که چه کارهایی در زمینه هسته‌ای صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه یک حرفی را چند سال به دروغ به خورد مردم دادند هر چند که مردم باور نکردند، اما به هر حال عده‌ای به دروغ می‌گفتند که این‌ها فناوری هسته‌ای را فروختند و تمام شد و تعطیل کردند. می‌گفتند آنجا را سیمان کردند،‌ اینجا را بریدند و... اما حرف‌های دروغ الحمدالله آشکار شد. در همین مدت مجلس مصوبه‌ای تصویب کرد که البته ما نظرمان را گفتیم و من همچنان بر نظر خود باقی هستم، ولی این مصوبه یک خاصیت داشت و آن هم این بود که واقعیت توانمندی هسته‌ای ما را به خوبی آشکار کرد.

وی ادامه داد:‌ می‌گفتند سازمان انرژی اتمی برود طراحی کند و غنی سازی ۲۰ درصد را اجرا کند، اما امروز می‌بینیم نه تنها ۲۰ درصد در زمان مشخص راه افتاد حتی بیشتر از آنچه مصوب شده بود تولید شد و قدرت تولید داریم. من به جرأت ادعا می‌کنم و آقای دکتر صالحی می‌تواند تبیین کند که هیچ وقت در تاریخ ایران توانمندی هسته‌ای ما مثل امروز نبوده است. قبل و بعد از انقلاب و در هر دولتی قوی‌ترین فناوری را امروز به نمایش جهانیان گذاشته‌ایم.

روحانی همچنین تصریح کرد:‌ به دروغ به مردم گفتند که رفتید برجام را امضا کردید و فناوری هسته‌ای را دادید رفت. امروز که این چیزها را می‌بینید حداقل به دروغ‌تان اعتراف کنید. ما امروز سانتریفیوژهای IR۸، ۹ IR و ۶IR داریم. در اراک مشکلی نداریم و درهای فوردو هم باز است و همه آنچه مقصد و مقصود ما در فناوری هسته‌ای بوده در این مقطع توانستیم اجرا و پیاده کنیم و البته در ادامه هم ملت باید ادامه دهد.

رئیس دولت دوازدهم با بیان اینکه کاری که دولت در فناوری هسته‌ای کرد این بود که مشروعیت اجرای فناوری هسته‌ای در ایران مورد اذعان و قبول همگان قرار گرفت، یادآور شد:‌ البته کار ما از ابتدا قانونی بود اما آن‌ها یک قطعنامه‌ای در دست داشتند می‌چرخیدند و ادعا می‌کردند که ایران فعالیت غیرقانونی می‌کند، اما امروز جای تردیدی برای مشروع و قانونی بودن فناوری هسته‌ای ما نیست و همه قبول دارند که فعالیت ایران صلح‌آمیز است.

وی ادامه داد: یک زمان پرونده‌ای را می‌چرخاندند به اسم PMD که مثلا نمی‌دانیم فعالیت ایران صلح آمیز است یا خیر و ۱۰ تا ۵۰ سال زمان لازم است تا این موضوع روشن شود اما پرونده PMD بسته شد و مشخص شد که ایران فعالیت صلح‌آمیز می‌کند و این موفقیت در مقطع دولت‌های یازدهم و دوازدهم به دست آمد که کار بزرگی است.

رییس جمهور همچنین با بیان اینکه ما در این دولت توانستیم تحریم تسلیحاتی را برداریم، تصریح کرد: این‌ها چرا گفته نمی‌شود. مگر با قطعنامه‌های سازمان ملل تحریم تسلیحاتی به ما تحمیل نشده بود و سال گذشته برداشته نشد. آن‌ها که خیلی به قدرت نظامی تکیه دارند و البته درست هم می‌گویند که قدرت نظامی مهم است چرا پایان تحریم تسلیحاتی را نمی‌گویند که ۲۷ مهر پارسال این تحریم برداشته شد و چرا نمی‌گویند این کار، کار چه کسی بوده است.

وی افزود: می‌گویند این دولت در بخش نظامی فلان عقیده را دارد اما نمی‌گویند تحریم تسلیحاتی در همین دولت برداشته شده است. اتفاقا این دولت، کشور را در زمینه تسلیحاتی و پدافند هوایی از هر زمان قدرتمندتر کرده است. از سامانه S۳۰۰ گرفته تا ۱۵ خرداد و ۳ خرداد و باور ۳۷۳ در این دولت انجام شد. ما پهپاد آمریکایی را با سامانه مهندسین خودمان سرنگون کردیم و اعتقاد دولت به قدرت نظامی را در عمل ثابت کردیم.

رئیس جمهور در ادامه یادآورشد: بعضی‌ها می‌گوید آیا دولت به قدرت نظامی و دفاعی هم فکر می‌کند یا فقط به فکر مذاکره است. پس چه کسی این سامانه‌ها را درست کرده است. امروز توانمندی ما در ابعاد مختلف نظامی چند برابر سال ۹۲ است و این موضوع در تسلیحات مهم و استراتژیک نشان می‌دهد که حرکت ما درست بوده است. ما نگاهمان به بیرون نیست، بلکه به توان داخلی است به منابع انسانی و معادن داخلی و توانمندی‌های ژئوپلیتیک ایران است، اما رابطه با جهان را هم برای توسعه و پیشرفت لازم می‌دانیم.

وی افزود:‌ رونق تولید در رابطه با جهان شکل می‌گیرد و نه فقط با تولید برای ۸۰ میلیون نفر، بلکه با تولید برای ۸۰۰ میلیون نفر رونق شکل می‌گیرد و برای این کار باید با بازارهای جهانی تعامل داشته باشیم. تعامل سازنده با جهان هم از مصوباتی است که رهبر انقلاب در سند چشم‌انداز امضا کرده‌اند. پس ما می‌خواهیم با دنیا تعامل سازنده و البته عزتمند داشته باشیم و رویکردمان بر توان داخلی باشد که بخشی از این قدرت هم در تعامل با جهان حاصل می‌شود.

رئیس جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه امروز روز بهداشت جهانی است، یادآور شد: ما در توانمندی کشور در بخش بهداشت و درمان الحمدالله شرایط بسیار خوبی نسبت به سال‌ها و دهه‌های گذشته داریم. توانمندی ما نسبت به سال 92 قطعا دو برابر شده و تخت‌های بیمارستانی از 90 هزار به 136 هزار تخت رسیده و 13هزار تخت هم فقط معطل دکتر همتی است که بتواند ارز اجناسی را که برای تکمیل آن‌ها می‌خواهیم را تأمین کند ضمن اینکه نیمی از تخت‌های قبلی را هم بازسازی کامل کرده‌ایم. از طرفی با طرح تحول سلامت مخارج مردم کاهش پیدا کرده و همه مردم تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه در موضوع کرونا کادر درمان کار عظیمی انجام داده‌اند، عنوان کرد:‌ البته این روزها باز شرایط سخت شده چرا که این ویروس جهش یافته، دیروز ویروس ووهان بوده امروز انگلیسی است و فردا ممکن است تبدیل به آفریقایی و برزیلی شود. این ویروس در برابر دنیا تسلیم نشده و در حال جهش پیدا کردن است و ما راهی جز دو کار اساسی نداریم اولین مراعات اصول بهداشتی است، چون این بیماری درمانی ندارد و تنها باید دستورالعمل‌ها را رعایت کنیم. نکته دوم هم واکسن است. من درباره واکسن به وزارت بهداشت گفته‌ام هر کاری که می‌شود برای شفافیت کرد انجام دهند و به مردم توضیح بدهند که چند دوز واکسن از کجا وارد شده و به چه گروه‌هایی تزریق شده است؛ چرا که ما هیچ چیز مخفی از مردم نداریم.

رئیس ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین یادآور شد:‌ در واکسن داخلی هم تلاش زیادی می‌شود و ما خیلی امید داریم که واکسن پاستور تا آخر اردیبهشت و اوایل خرداد و واکسن برکت تا اواخر خرداد و اوایل تیر عرضه شود. دولت با همه توان خود از حرکت داخلی واکسن پشتیبانی می‌کند ضمن اینکه برای خرید واکسن از روز اول اقدامات لازم را انجام دادیم. بهترین جایی که وزارت بهداشت توصیه کرد کوواکس بود که ما از همان روزهای اول درخواست دادیم و نام‌مان در بالای فهرست قرار گرفت، اما بعد که رفتیم پول را بدهیم با مشکل تحریم آمریکا مواجه شدیم.

وی اضافه کرد: مردم بدانند اگر واکسن کوواکس دیر رسیده به خاطر تحریم بوده چون طول کشید تا ما بتوانیم پول را به حساب بریزیم و آن‌ها هم با بیرحمی کامل اسم ما را پایین‌تر آوردند و به جای آنکه در اسفند دریافت کنیم الان از 16 میلیون و 800 هزار دوز مقدار کمی یعنی 700 هزار دوز وارد شده است. تلاش دوم ما هم این بود که از هند واکسن خریدیم و پولش را هم پرداخت کردیم اما یک مرتبه در درون آن کشور دادستانی ممنوع کرد که نباید واکسن از هند خارج شود و جلوی محموله آماده واکسن گرفته شد.

روحانی همچنین گفت: مشکل سوم ما درباره واکسن این بود که برخی از کشورهایی که حاضرند به ما واکسن بفروشند چون بخش‌هایی از واکسن‌شان با بعضی از شرکت‌های آمریکایی ارتباط دارند و آن‌ها به خاطر تحریم‌ها مخالف هستند نمی‌گذارند واکسن به ما برسد وگرنه از این راه هم ما 10 میلیون از کشوری واکسن آماده خریدیم اما تحریم‌ها اجازه ورود نداد. اینکه من می‌گویم تحریم یک واقعیت و مشکل ماست این چیزهاست که در زندگی مردم هم دیده می‌شود. این تحریم‌ها ظالمانه و تروریستی است و کار آن‌ها جنایتکارانه است، اما به هر حال مردم باید مطلع باشند که در زمینه واکسن چه اقداماتی انجام شده، چه مقدار مصرف می‌شود و همه این‌ها باید به اطلاع مردم برسد. من مطمئن هستم که بعد از این یکی، دو ماه و در آخر بهار هم واکسن داخلی و هم خارجی می‌رسد و این مشکل کمتر خواهد شد.

رئیس جمهور در بخش پایانی صحبت‌های خود با اشاره به نزدیک بودن به ماه رمضان اظهار کرد:‌ دیروز در ستاد اقتصادی برای کمک به اقشاری که در تنگنای معیشت هستند مصوبه‌ای تصویب شد و به رئیس سازمان برنامه و بودجه دستور دادم که یک نوبت اضافه کمک معیشتی که به 60 میلیون نفری که این کمک را دریافت می‌کردند در روزهای اول ماه رمضان از طرف سازمان برنامه و بودجه پرداخت شود. این موضوع را روز شنبه در ستاد کرونا هم بحث و تصویب می‌کنیم چون بسیاری از مشکلات معیشتی مردم به خاطر همین کرونا ایجاد شده است.

وی همچنین گفت:‌ هفته آینده هم یک کارت اعتباری که بانک‌ها می‌دهند در اختیار مردم قرار می‌گیرد. البته نیازی به مراجعه به بانک نیست و تمام کار آن الکترونیکی انجام می‌شود و مردم می‌توانند با پشتوانه سهام عدالت یا یارانه و یا اوراق دیگر بهادار از این کارت اعتباری بهره‌مند شوند. کسانی که سهام عدالت یک میلیون تومانی دارند 14 میلیون و آن ها که سهام عدالت 500 هزار تومانی دارند 7 میلیون اعتبار خواهند داشت.

رئیس جمهور در پایان اظهار کرد:‌ این موضوع هم کمک به تولید و هزینه‌های تولید است و هم کمک به مردم. البته باید هفته آینده بعد از تصویب برای مردم جزئیات آن توضیح داده شود و این کار در روزهای اول ماه رمضان انجام خواهد شد تا به خصوص آن‌ها که در تنگنای معیشتی هستند کمی مشکلات‌شان کاهش یابد. ما هم در مذاکرات خود با جهان قدم به قدم پیش می‌رویم تا ان شاءالله به زودی ثباتی بوجود بیاید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲۷
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
1
9
.. ما آمریکا رو شکست دادیم وضع اینه !.. اگه شکست می خوردیم ..
چی میشد !؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
درباره معنی جنگ اقتصادی بیشتر فکر کن!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
2
2
ما همیشه شکست میدیم مگه عراق را شکست ندادیم
بیدل
|
United States of America
|
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
1
5
شماها با تقیه کمر ۸۰ میلیون ایرانی را هم شکستید آمریکا که چیزی نیست.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
0
1
تا انتخابات روزه سکوت بگیر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
1
0
تاریخ خدمات و سختی های این دولت را بازگو خواهد کرد
خالدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
1
0
آقای روحانی کشور باید یک دست و یک صدا باشد متاسفانه دیگر نه یکدست و یک صدا هستیم . تیم شما زحمات زیادی کشید ولی مجلس ان را به باد داد رفت
ناشناس
|
United States of America
|
۰۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
0
1
انتخابات 1400 مهمترین رویداد قرن است برای ایران
ناشناس
|
United States of America
|
۰۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
1
0
تاریخ مصرف اصولگرایی دیگه تمام شده...

مانع برنامه های دکتر روحانی
ناشناس
|
United States of America
|
۰۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
0
0
دولت سیزدهم باید متمرکز به نان مردم باشد!
هشت سال ملت در دفاع مقدس درخشیدند! لایق چنین صف مرغ و گوشت و معیشتی نیستند!
پدر نان داد! پدر آب داد! پدر جان داد!
ناشناس
|
United States of America
|
۰۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
3
0
دکتر روحانی باید یک لیدر فکری باشد برای انتخابات 1400.

1400 خیلی پیچیده است
ناشناس
|
United States of America
|
۰۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
0
0
قانون سربازی را به شکل زیر اصلاح کنید :

افراد متاهلی که سربازی نروند با مدرک لیسانس به بالا با سن 30 سال به بالا مالیات دهند تا 50 سالگی
ناشناس
|
United States of America
|
۰۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
0
0
به اصلاح طلبان هشدار می دهیم به ویژه جبهه اصلاحات ایران که شرایط انتخابات 1400 شرایط هیچکدام از انتخاباتها نیست!
ناشناس
|
United States of America
|
۰۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
4
1
زنده باد محمدرضا عارف

مرد اخلاق و امید
ناشناس
|
United States of America
|
۰۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
1
0
از روحانی انتظار نداشتیم
ناشناس
|
United States of America
|
۰۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
2
1
یک نظرسنجی برگزار می کنیم :

کاندید 1400 : + جهانگیری - عارف
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
خاک تو سر اونایی که بعد از این همه فشار و بدبختی هنوز نمی دونن مشکل از کجاست و باز دنبال تا 1408 با جهانگیری هستن
یعنی این عده هر چی سرشون بیاد باز هم کمه
ناشناس
|
United States of America
|
۰۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
0
0
یک نظرسنجی برگزار می کنیم :

کاندیدای 1400 : + جهانگیری - عارف
ناشناس
|
United States of America
|
۰۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
0
2
تفریح مردم همین کامنت بازی هاست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
0
0
ما ایرانی ها تنها بلدیم انتقاد کنیم.وازهمراهی وهمدلی خبری نیست.مثلا درمورد رعایت پروتکل های بهداشتی وعدم مسافرت دراسفندوفروردین ماه.ازطرفی وزیربهداشت وسایرمسولین چقدر تذکر دادند.کدامیک ازما رعایت کردیم.ما فقط انتظارداریم بقیه رعایت کنند..راستی تنهامسولین مقصرند؟اگرجواب مثبت است.بفرمایید ماچقدر.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
4
4
گاندو دروغ نیست بلکه گوشه ای از حقایق پشت پرده را به نمایش گذاشت ملت دنبال بقیه ماجرا هستند شما هم بزودی پاستور را ترک خواهی کرد و خاطره خوشی برای ملت باقی نمی گذاری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
1
2
اخ جون آقا گرگه میخواد توبه کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
0
1
جناب روحانی نه آمریکا متواضع شده ونمی می خواهد توبه کند،بلکه شماها خیلی خوش خیال وخوش باور تشریف دارید.هیچ تحریمی برداشته نمی شود،شایدروی کاغد وزبان ولی درعمل هیچ اتفاقی نمیفته،این خط واین نشان.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
1
0
یکی ایشون رو از خواب زمستانی بیدار بکند، بهار شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
0
0
دکتر کاش ترامپ بی شرف آمد سر کار شما کنار میکشیدید چون اختیار چندانی نداشتید
برای مذاکره
خدا پیغمبری گند دولت قبل رو جمع کردی و امید را زنده کردی
ولی ترامپ نامرد ملعون زد زیر قول و قرارها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
0
0
مردم نجیب هستند نه هالو
seyedzade
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
0
0
چطوری به گوش دولت مردان این دولت با کلاس و غرب زده برسانیم میشه این چند ماه کار خاصی انجام ندهید
چون هرکاری که انجام میدهید می بینیم خیلی بی خاصیت بوده ،هیچ استراتژی ندارند و نداشتند.
پیشنهاد میدم به مجلس برا دولتهای بعد چه سیاست مدارباشند چه نباشند .
قبل از تحویل دولت که حدودا بیش از دوماه است دوتا کلاس اجباری برای این عزیزان بزارند یکی فنون مذاکره را دومی کار تیمی را
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین