کد خبر: ۷۰۳۴۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲

این افراد به دلیل کرونا میلیاردر شدند

نشریه "فوربس" اخیرا از ۴۰ فرد یاد کرده که مجموع ارزش دارایی‌های شان ۷۷.۹ میلیارد دلار است. این افراد به دلیل شیوع ویروس کرونا و تلاش برای مبارزه با این ویروس به این ثروت دست یافته‌اند. ۱۴ نفر از آنان از چین، یک نفر از هنگ کنگ، نه نفر از امریکا و پنج نفر از کانادا هستند.
این افراد به دلیل کرونا میلیاردر شدند
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس اقتصادی- در فهرست فوربس که به معرفی میلیاردرهای جهان پرداخته نام ۲.۷۵۵ نفر به چشم می‌خورد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ در ادامه به معرفی برخی از مهمترین میلیاردرها که ثروت‌شان به دلیل شیوع کرونا کسب شده و یا افزایش یافته خواهیم پرداخت:

۱- لی لیان کوان و خانواده‌اش (از هنگ کنگ)، ارزش دارایی ۶.۸ میلیارد دلاری. شرکت خانوادگی آنان با نام "وینر مدیکال" میلیاردها ماسک و وسایل محافظت‌کننده در برابر کرونا برای کارکنان بخش درمانی در سرتاسر جهان تولید کرده و همین موضوع باعث افزایش ارزش سهام آن شرکت شده است.

۲- استفن بانسل (از فرانسه)، ارزش دارایی ۴.۳ میلیارد دلاری، مدیر عامل شرکت مدرنا در ماساچوست است که واکسن مورد تایید اداره غذا و دارو امریکا را تولید کرده است. مدرنا به کشورهایی چون کانادا، بریتانیا، فرانسه، آلمان، اسرائیل و سنگاپور واکسن عرضه کرده است.

۳- لیو فانگ یی (از چین)، ارزش دارایی ۴.۲ میلیارد دلاری، بنیانگذار و رئیس شرکت "اینتکو مدیکال" که تولید کننده ماسک های صورت و محلول‌های ضدعفونی‌کننده دست است که به مقابله با شیوع ویروس کرونا کمک می‌کنند.

۴- اوگور شاهین (از آلمان)، ارزش دارایی ۴ میلیارد دلاری، مدیرعامل و بنیانگذار شرکت "بایو ان تک". او به همراه "اوزلم تورچی" همسرش این شرکت آلمانی را با همکاری شرکت داروسازی "فایزر" تاسیس کرد که اولین واکسن مورد تایید امریکا برای مقابله با کرونا را تولید کرده است.

۵- یوان لی پینگ (از کانادا)، ارزش دارایی ۳.۶ میلیارد دلاری، صاحب ۲۴ درصد سهام شرکت تولید محصولات بیولوژیک "شنژن کانگتائی" که قرارداد همکاری با شرکت داروسازی "آسترازنکا" را برای تولید صد میلیون واکسن کرونا امضا کرده است.‌

۶-هو کان (از چین)، ارزش دارایی ۲.۵ میلیارد دلاری، مدیر عامل شرکت سیستم درمانی "کانتک" که تولید کننده تجهیزات درمانی از جمله وسایل ارزیابی کننده وضعیت ریه است که به تشخیص و درمان کرونا کمک می‌کند.

۷- چن شیائو یینگ (از چین)، ارزش دارایی ۲.۴ میلیارد دلاری، سرمایه گذار در شرکت سلامت و درمان آنلاین وابسته به سایت "علی بابا" که بازوی فناوری اطلاعات سلامت و درمان آن سایت محسوب می شود و با شرکت چینی تولید کننده واکسن "سینوواک" برای مقابله با کرونا در ماه سپتامبر قرارداد امضا کرده بود.

۸-دائی لیژونگ (از چین)، ارزش دارایی ۲.۴ میلیارد دلاری، مدیر عامل شرکت Sansure Biotech شرکتی که تست های کرونا را تولید می کند و در مقابله با این ویروس نقشی حیاتی دارد.

۹- کارین سارتوریوس هربست (از آلمان)، ارزش دارایی ۲.۴ میلیارد دلاری، سهامدار در گروه سارتوریوس و شرکت "اولریکه بارو" (خواهرش) که تولید کننده وسایل آزمایشگاهی برای انجام تست کرونا است.‌

۱۰- پروفسور تیموتی اسپرینگر، ارزش دارایی ۲.۲ میلیارد دلاری، بنیانگذار و سرمایه گذار در شرکت "مدرنا" و صاحب ۳.۵ درصد از سهام آن شرکت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
حمید رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
0
0
جالب است , 50 درصد میلیاردر های جهان چینی تبارند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین