کد خبر: ۷۰۳۴۴۲
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴

بهانه جدید برای گرانی مجدد قیمت گوشت

رئیس اتحادیه سراسری دامداران می‌گوید: قیمت گوشت گوسفندی در حال حاضر ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار تومان است و احتمالا گوشت در ماه رمضان دوباره گران شود.
بهانه جدید برای گرانی مجدد قیمت گوشت
آفتاب‌‌نیوز :

دامداران می‌گویند در تامین نهاده دامی مشکل دارند. رئیس اتحادیه سراسری دامداران گفت: دامداران به دلیل زیان سنگین منتظرند که ماه رمضان فرا برسد تا گاوها و گوسفندهایشان را با قیمت بالاتری بفروشند.

به گفته مجتبی عالی، اکنون قیمت گوشت گوسفندی ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار تومان است. یکی از دلایلی که ممکن است گوشت گران شود افزایش قیمت نهاده‌های دامی و کمبود آن در بازار است. از سوی دیگر سن کشتار دام‌ها به دلیل کمبود نهاده‌های دامی در بازار کاهش یافته است.

فروشندگان گوشت می‌گویند نهاده دامی در بازار کم است و دامداران با افزایش هزینه‌های سربار مواجه هستند. به گفته رئیس اتحادیه سراسری دامداران، دام با افزایش وزن ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان برای دامداران توجیه اقتصادی دارد. در غیر اینصورت دامداران به دلیل افزایش هزینه‌های سربار دام‌ خود را به کشتارگاه می‌برند.

روز گذشته مجتبی عالی، رئیس اتحادیه سراسری دامداران گفته بود: «جهاد کشاورزی نهاده‌ها را بیشتر در اختیار مرغداران قرار می‌دهد و درباره تخصیص نهاده به دامداران ضعیف عمل کرده است. همین مسئله باعث شده دامداران گاو و گوسفندهایشان را نفروشند.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین