کد خبر: ۷۰۳۵۰۱
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۵
مذاکرات به جمع‌بندی نرسیده/ غنی‌سازی با سرعت پیش می‌رود

عراقچی: فضای مذاکرات سازنده است

معاون سیاسی وزیر امورخارجه گفت: نشانه‌هایی بروز کرده که آمریکا در حال بررسی مواضع خودش و حرکت به سمت برداشتن تحریم‌های کامل است.
عراقچی: فضای مذاکرات سازنده است
آفتاب‌‌نیوز :

سیدعباس عراقچی در گفت‌وگو با شبکه خبری پرس تی وی اظهار کرد: تا وقتی آمریکا تمام تحریم‌های خودش را لغو نکرده و به برجام برنگشته باشد، هیچ یک از فعالیت‌های هسته‌ای ایران به ویژه در حوزه غنی سازی نه متوقف می‌شود و نه حتی روند کاهشی پیدا می‌کند.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران با بیان این که غنی‌سازی ٢٠ درصد ما اکنون با سرعتی حتی فراتر از سرعتی که مجلس شورای اسلامی در قانون خودش پیش بینی کرده بود، پیش می رود و مواد غنی شده ٢٠ درصد در حال تولید است، افزود:این روند به همین منوال ادامه پیدا خواهد کرد تا زمانی که توافقی به دست بیاید و بر اساس آن آمریکا تمامی تحریم های خودش را بردارد و همانطور که بارها ذکر شده در یک مرحله همه تحریم ها باید برداشته شود.

وی با بیان این که اینکه بعضا گفته می‌شود این گفت‌وگوها با اروپاست و اروپایی‌ها هم از آن سو با آمریکا صحبت می‌کنند، صحیح نیست، خاطرنشان کرد: ما اینجا با مجموعه کشورهای عضو فعلی برجام یعنی سه کشور اروپایی، روسیه و چین و اتحادیه اروپا که هماهنگ کننده برجام است، مذاکره می‌کنیم و آنها هم از سمت دیگر با آمریکایی‌ها به شیوه ای که خودشان می دانند، گفت‌وگو و نتایج را منتقل می‌کنند.

عراقچی با بیان این که نشانه‌هایی بروز کرده است که آمریکایی‌ها در حال بررسی مواضع خودشان و حرکت به سمت برداشتن تحریم‌های کامل هستند، گفت: ولی ما هنوز در موقعیتی نیستیم که قضاوت کنیم و هنوز مذاکرات به جمع بندی نرسیده است.  تصور می‌کنم که ما مسیر طولانی‌تری را در پیش داریم؛ اگرچه که حرکت ما حرکت رو به جلوست و فضای مذاکرات فضای سازنده‌ای است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین