کد خبر: ۷۰۳۵۷۸
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰

هشدار عارف به اصلاح‌طلبان

رییس بنیاد امید ایرانیان، سلامت و برخورداری‌ مردم از زندگی آبرومندانه را فکری اصلاح‌طلبانه‌ خواند و گفت: اجازه ندهیم برای اصلاح‌طلبان در خارج از این جریان تصمیم‌گیری کنند و با شناخت موانع درونی، خود را مقابل فرصت‌طلبی‌ها بیمه و از خیال‌پردازی‌های «ایران ویران کن» عبور کنیم.
هشدار عارف به اصلاح‌طلبان
آفتاب‌‌نیوز :

محمدرضا عارف صبح جمعه در کنگره انجمن روزنامه نگاران زن ایران گفت: انتخابات مهم شوراهای شهر و روستا را پیش رو داریم و این اهمیت برگزاری چنین نشست‌ها و همایش های حزبی را دو چندان می‌کند. لازم می دانم از تلاش‌های انجمن روزنامه نگاران زن در جهت تقویت و انسجام جریان اصلاحات در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ تشکر کنم. تلاش‌هایی که امروز ادامه دارد و حتی در شرایط کرونایی کنگره برگزار می‌کند.

عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با اشاره به گرفتاری‌های ناشی از کرونا و ضرورت واکسیناسیون هرچه سریع‌تر اقشار جامعه، خاطرنشان کرد: لازم است همه دست‌اندکاران این امر با هم برای رفع این مشکل همکاری و مساعدت کنند.

عارف یادآور شد: علت اصلی حضور در این کنگره اهمیتی است که تشکل‌های بانوان برای من دارد و این را در راستای راهبرد جریان اصلاحات برای نقش آفرینی زنان در همه زمینه‌ها به‌ویژه مدیریت سطح بالا در کشور می‌دانم. بر این باورم سهم زنان در همه امور و بخش‌های کشور باید متناسب با ظرفیت آنها باشد.

وی با بیان اینکه راهبرد جریان اصلاحات برای حضور زنان در عرصه مدیریتی و تقنینی در دهه ۹۰ دست‌کم ۳۰ درصدی بود، اضافه کرد: بارها هم اعلام کردیم این کف، شروع روندی برای استفاده از ظرفیت بانوان برای توسعه و پیشرفت کشور است.

رییس فراکسیون امید مجلس دهم، گفت: روزنامه نگار و همچنین زن بودن با نگاهی به تاریخ معاصر با حق‌خواهی و آزادی‌خواهی ایرانی عجین شده است، از این رو رسالت انجمن روزنامه‌نگاران زن نیز در همین مسیر بوده است و وظیفه مهم و سنگینی را در این مسیر به عهده دارید.

عارف، اصلاحات را عقلانی‌ترین، کم‌هزینه‌ترین و بهترین استراتژی واقع بینانه برای عبور کشور از مشکلات و مصائب دانست و بیان کرد: اصلاحات مانع رسوبات ذهنی، ناکارآمدی‌ها، خیال‌اندیشی‌ها، توهم‌ها و تندروی‌ها می‌شود. اصلاحات یعنی فهم درست از مختصات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در سطوح ملی و جهانی. امروز اصلاح‌طلبی به معنی تمهید و طراحی مقدماتی برای تامین منافع و مصالح ملی در چارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی است.

وی،اصلاح‌طلبی را تلاش برای تغییر وضع موجود به مطلوب با محوریت منافع ملی عنوان کرد و یادآور شد: از این روز نگاه نقادانه نسبت به وضع موجود داریم و سیاست‌های کنونی در خیلی از بخش‌ها را به صواب و صلاح کشور نمی‌دانم. از طرفی نسخه‌ای خیالی، فرصت‌طلبانه بی‌محتوا و بیراهه‌های براندازی‌خواهانه را برای اصلاحات مهلک می‌دانم.

رییس بنیاد ایرانیان اظهار کرد: افراطی‌گری‌ها از سویی و ناکارآمدی‌ها و مفاسد از طرف دیگر، محصول دو رویکرد ضداصلاح‌طلبی‌ است. اصلاح‌ طلبی هرگز اپوزیسیون نیست چنانچه‌ مدافع سیاست‌های ضد منافع ملی هم نیست. اصلاح‌طلبی یعنی تدابیر و تصمیماتی که منافع ایران و ایرانی‌ها در آن لحاظ شود و جان، سلامت و معیشت مردم و برخورداری‌ آنها از زندگی آبرومندانه یک فکر اصلاح‌طلبانه‌ است.

عارف سیاست‌ورزی مبتنی بر توسعه متوازن و پایدار را از دیگر مبانی فکری اصلاح‌طلبان نامید و افزود: اصلاح‌طلبی، توجه جدی به مشکلات و مطالبات و پرداختن به مهمترین چالش‌های کشور در حوزه‌های مختلف داخلی و خارجی است. اشتغال و معیشت، اقتصاد، مسکن، توجه به حقوق اقوام و نگاه فرهنگی و استفاده از ظرفیت آنها به عنوان فرصت غنی فرهنگی از دیگر رویکردها اصلاح‌طلبانه است.

معاون رییس دولت اصلاحات افزود: امروز اصلاحات با هزینه‌های زیادی دست به گریبان است و موظفیم اصلاح‌طلبی‌ را تعریف، ترسیم و تفسیر کنیم و هویت خود را از دست نمی‌دهیم.

عارف گفت: بر ما فرض است اصلاح‌طلبی را از غیر آن تمیز دهیم و در زمین جناح رقیب بازی نکنیم و از ائتلاف و انسجام درون جریان اصلاحات در دهه ۹۰ دفاع کنیم و این رویه را همچنان در دهه جدید ادامه دهیم. اجازه ندهیم برای اصلاح‌طلبان در خارج از این جریان تصمیم‌گیری کنند. موانع درونی خود را شناسایی کنیم و خود را مقابل فرصت‌طلبی‌ها بیمه کنیم و از خیال‌پردازی‌هایی که زمینه را برای تفکرات «ایران ویران کن» فراهم می‌کند، عبور کنیم.

این فعال اصلاح‌طلب از عملکرد نهادهای‌ اصلاح طلب در دهه ۹۰ دفاع و تاکید کرد: قطعا ضعف‌هایی هم داشتیم که امروز می‌توانیم با تکیه بر تجارب گذشته این ضعف‌ها را به قوت تبدیل و از طرح مسائل حاشیه ای و بی‌حاصل پرهیز کنیم.

عارف عنوان کرد: برای‌ حضور و مشارکت حداکثری مردم برنامه‌ریزی کنیم. دو انتخابات مهم شوراها و ریاست جمهوری را پیش رو داریم و استفاده از ظرفیت شوراها را نباید دست کم بگیریم. شوراها پایه دموکراسی در کشور هستند و اصلاح‌طلبان همواره از این ظرفیت در جهت تحکیم دموکراسی در کشور استفاده کرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین