کد خبر: ۷۰۳۶۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۴:۵۴

تولد اولین نوزاد حاصل از انجماد شیشه ای در رشت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اولین نوزاد حاصل از انجماد شیشه‌ای جنین در موسسه فن‌آوری های نوین پزشکی مهر رشت متولد شد. 

دکتر مرضیه مهرافزا رئیس موسسه فن‌آوری های پزشکی مهر رشت با بیان مطلب فوق اظهار داشت:« فن‌آوری انجماد شیشه‌ای که در این موسسه مورد استفاده قرار می‌گیرد یکی از فن‌آوری‌های نوین در زمینه درمان ناباروری است. در این روش علاوه بر انجماد جنین، تخمک هم منجمد می‌شود و بیش از 95 درصد تخمک‌ها پس از ذوب، زنده مانده و می‌توان برای باروری بیماران نازا از آنها استفاده کرد».

این جراح متخصص زنان و زایمان تصريح كرد: «در مراکز درمان ناباروری معمولا تعداد زیادی جنین برای هر فرد تولید می‌شود که چند جنین به رحم منتقل می‌گردد و اضافه آنها منجمد می‌شود تا در سال‌های بعد برای خود فرد استفاده گردند».

دکتر مهرافزا همچنین به استفاده از بانک تخمک برای بیمارانی که دچار بیماری‌های صعب العلاج هستند یا به هر دلیلی مجبورند باروری خود را به تاخیر بیندازند، اشاره کرد و افزود:« تا چند سال پیش به دلیل مشکلات فنی، ایجاد بانک تخمک امکانپذیر نبود اما اکنون با روش انجماد شیشه‌ای این مهم فراهم شده و افراد می‌توانند از این امکان در موسسه فن‌آوری‌های نوین پزشکی مهر استفاده نمایند».

رئیس موسسه مهر همچنین به استفاده مردانی که به هر دلیل مجبور به انجماد اسپرم خود هستند در بانک انجماد موسسه اشاره کرد و گفت:« کلیه کسانی که دچار بیماری‌هایی می شوند که مجبور به رادیوتراپی و یا شیمی درمانی هستند، قبل از انجام این درمان‌ها می‌توانند با موسسه مشورت کرده و از خدمات انجماد آن استفاده نمایند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
0
0
من ۲بار ivf انجام داده ام ولی نتیجه منفی بوده احتمال موفقیت در دوره های بعدی چقدر است؟؟
معصومه انصاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
0
0
سلام من میخواستم برای تعیین جنسیت مراجعه کنم چندروز طول میکشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۰
0
0
آبجی من بعد 6بار ای وی اف باردار شد
اکرم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
0
0
سلام خسته نباشید یه سوال دارم یه بار میکرو شدم دوتا انتقال دادن یکیش گرفت تو شش ماهگی سقط شد الان دوباره میرم جنین فریز دارم دکتر میگه رحمت دو شاخه باید عمل بشی منم میترسم لطفا راهنمای کنید کسی اینطور شده
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین