کد خبر: ۷۰۳۶۳۷
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۷

هزینه رهن و اجاره در محدوده های پرتقاضای پایتخت

بازار اجاره مسکن در پرتقاضاترین منطقه شهر تهران به بازاری دشوار برای مستاجران از نظر یافتن فایل مناسب و همچنین سطح اجاره‌بهای پیشنهادی از سوی موجران تبدیل شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

تحقیقات میدانی از تازه‌ترین شرایط بازار اجاره مسکن در منطقه 5 شهر تهران که به عنوان پرتقاضاترین منطقه شهر تهران به لحاظ معاملات خرید و فروش و همچنین اجاره مسکن شناخته می‌شود، نشان می‌دهد در شرایط فعلی مستاجران در این بازار دست کم با سه مشکل عمده مواجهند که جست‌وجو و اجاره ملک دلخواه آنها را در اولین ماه از فصل سال با مشکلات زیادی همراه کرده است.

هزینه رهن و اجاره در محدوده های پرتقاضای پایتخت

اولین مشکل به کمبود فایل اجاره مسکن در بازار این منطقه نسبت به ماه‌های قبل مربوط می‌شود. هر چند این مشکل عمدتا ناشی از قرار نداشتن در فصل اوج جابه‌جایی‌ها است و به احتمال زیاد به زودی و همزمان با افزایش جابه‌جایی‌ها در این بازار به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد، با این حال در شرایط فعلی تعداد فایل‌های معرفی شده به بازار اجاره در این منطقه حتی از فروردین سال‌های قبل نیز کمتر است. شرایط شیوع بیماری کرونا و عدم جابه‌جایی بخشی از مستاجران به این دلیل، طمع برخی از مالکان برای افزایش قیمت در ماه‌های آینده و رکود معاملات مصرفی خرید مسکن و در نتیجه عرضه کمتر به بازار اجاره از جمله دلایل این موضوع محسوب می‌شود.

دومین مشکل به معرفی بخش عمده‌ای از فایل‌های اجاره مسکن در این منطقه با سطح اجاره‌بهای پیشنهادی نامتعارف از سوی برخی موجران مربوط می‌شود. عمده متقاضیان بازار اجاره مسکن در این منطقه در اولین ماه از فصل سال به دلیل برخورد با فایل‌های با سطح اجاره‌بهای پیشنهادی نامتعارف شوکه شدند.

از سوی دیگر سومین مشکل به دبه قیمتی برخی از موجران مربوط می‌شود که یا از حضور در نشست به بهانه افزایش قیمت امتناع می‌کنند یا پس از حضور در نشست اجاره‌بهای اعلام شده خود در زمان بازدید متقاضی را تغییر داده و افزایش می‌دهند. با این حال، وضعیت آگهی‌های اجاره با شرایط نامتعارف اجاره‌بهای پیشنهادی نشان می‌دهد این نوع فایل‌ها همچنان در بازار از سوی متقاضیان انتخاب نشده‌اند و به زودی موجران ناچار به تعدیل قیمت‌های اعلامی خود هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین