کد خبر: ۷۰۳۷۵۶
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷

قم تندترین شیب صعودی کرونا را در کشور دارد

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری قم گفت: طبق اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا قم در صدر استان‌هایی قرار دارد که با شیب تند شیوع بیماری روبه‌رو است و این موضوع باعث نگرانی می‌باشد.
قم تندترین شیب صعودی کرونا را در کشور دارد
آفتاب‌‌نیوز :

بیژن سلیمان پور روز شنبه در پایان جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا که به صورت ویدیو کنفرانس در آن شرکت کرده بود در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: متاسفانه بر اساس آنچه که در جلسه ارائه شد تقریبا تمام مناطق کشور وارد موج چهارم کرونا شدند و تعداد مبتلایان، پذیرش‌ها، بستری‌ها و فوتی‌ها نیز به شدت در حال گسترش است.

سلیمان پور همچنین خاطر نشان کرد: در این جلسه عوامل گسترش ویروس و ورود به خیز چهارم بیماری، ورود ویروس از منطقه غرب کشور، تجمع ها، ترددها، دید و بازدیدها، سفرهای پایان سال و ایام تعطیلات نوروزی و مراسم و مناسبت‌های عروسی که در ماه‌های رجب و شعبان شکل گرفت عنوان شد و متاسفانه قم نیز در صدر استان‌هایی است که با شیب تندی از شیوع بیماری مواجه است و این دغدغه و نگرانی جدی را در این استان ایجاد می کند.

وی اضافه کرد: تنها راه مقابله با این شرایط، همکاری مردم در زمینه رعایت پروتکل‌ها است، متاسفانه عادی انگاری، بی تفاوتی، اطلاع نداشتن از وضعیت بیماری سبب می شود که اجرای دستور العمل‌ها با سستی و تنبلی و بی تفاوتی مواجه شود بنابر این از افراد جامعه استدعا داریم که در رعایت مسایل بهداشتی نهایت دقت و اهتمام لازم را بکنند.

معاون استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود تصمیم‌های گرفته شده در جلسه فوق را مورد توجه قرار داد و گفت: از سوی رئیس جمهوری به مقام‌های مسئول دستور داده شد تا در حوزه بهداشت و سلامت آمادگی کامل را داشته باشند و در خصوص افزایش تخت‌های بیمارستانی و تخت‌های ویژه بستری بیماران کرونایی نیز اقدام‌های لازم صورت گیرد.

سلیمان پور در ادامه افزود: ارائه یک بسته حمایتی از سوی دولت به ۶۰ میلیون ایرانی بویژه افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی و دریافت کنندگان سهام عدالت نیز به تصویب رسید که توزیع آن از نخستین روزهای ماه رمضان آغاز می شود.

وی تصریح کرد: تسریع و تعجیل در واردات واکسن و تکمیل پروسه تولید واکسن در داخل کشور نیز از دیگر مصوبه‌ها بود که در زمینه واکسیناسیون هم بتوانیم به حد مطلوب برسیم.

معاون استاندار قم در پاسخ به سوالی در خصوص مراکز پذیرش بیماران کرونایی در قم یادآور شد: چهار مرکز بیمارستانی کامکار، فرقانی، امیرالمومنین و امام رضا (ع) در حال پذیرش بیماران هستند و از نیمه دوم هفته گذشته و زمان قرمز شدن قم نیز این مراکز به حالت آماده باش کامل درآمدند.

معاون استاندار قم در پایان با درخواست عاجزانه از همه شهروندان برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیان کرد: مردم در اجتماعات حاضر نشوند، ترددهای غیر ضروری را حذف کنند چرا که تنها راه این است که خود مراقبتی داشته باشیم و هر فرد نیز خانواده، همسایه و سایر همشهری‌ها را در انجام این امر تشویق کند و بدانیم اگر این رعایت صورت نگیرد روزهای سختی پیش روی ماست.

قم از روز هجدهم فروردین‌ماه در نقشه رنگ بندی کرونایی کشور به حالت قرمز درآمده است.

ویروس کرونا موجب بیماری عفونی «کووید-۱۹» می‌شود و این ویروس ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌ عنوان ذات‌الریه نام ‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۱۳۹۸ به ‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله‌گذاری اجتماعی» توصیه شده است.

شهروندان قمی برای طرح هر گونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین اخبار دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته ‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

همشهریان قمی در صورت مشاهده هر گونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن عسکری(ع) در شهرک امام حسن عسکری(ع)، امام خمینی(ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ آباد، پردیس در پردیسان (خیابان ایمان)، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد، بعثت در نیروگاه، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، پنبه‌چی در خیابان امام خمینی(ره) و جندقیان در خیابان زاویه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین