کد خبر: ۷۰۳۸۷۹
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
یک پزشک عمومی:

بهترین زمان انجام حجامت کی است؟

یک پزشک عمومی گفت: انجام حجامت به روش غیراستریل سبب بروز بیماری‌هایی نظیر هپاتیت، ایدز و ... می‌شود.
بهترین زمان انجام حجامت کی است؟
آفتاب‌‌نیوز :

علی مهرزاد صفدری اظهار کرد: حجامت موضوعی است که پیامبر اسلام (ص) بر انجام آن تاکید فراوان داشته‌اند.

وی با بیان اینکه حجامت براساس مزاج فرد انجام می‌شود، بیان کرد: نه دسته مزاج در طب سنتی وجود دارد که برای برخی از آنها حجامت بسیار مفید و برای برخی نه تنها مفید نیست بلکه ممکن است ضرر داشته باشد به عنوان مثال فردی که دارای مزاج سرد و تر است نباید حجامت کند.

این پزشک عمومی با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ نوع حجامت وجود دارد، اضافه کرد: حجامتی که بیشتر صورت می‌گیرد نوع عام بوده که بین دو کتف انجام می‌شود.

صفدری با بیان اینکه زمان انجام حجامت بسیار مهم است، گفت: بهترین زمان برای انجام حجامت فصل بهار است و چنانچه بجز این فصل، فردی مراجعه کند و بخواهد آن را انجام دهد و مزاجش مشکلی نداشته باشد حجامت صورت می‌گیرد.

وی افزود: بهترین زمان حجامت هنگامی است که ماه قمری(۱۳ تا ۱۸ ماه) کامل می‌شود و در زمانی که قمر در عقرب است نباید حجامت انجام شود.

این پزشک عمومی با بیان اینکه انجام حجامت در روزهای پنجشنبه و جمعه، هنگام اذان مکروه است، عنوان کرد: باید حجامت در مکانی تمیز و استریل انجام شود.

صفدری با بیان اینکه فردی که می‌خواهد حجامت انجام دهد نباید سیر یا گرسنه باشد، گفت: قبل و بعد از حجامت بهتر است از غذاهایی که طبع سرد (ماهی، ماست و ...) دارند مصرف نشود.

وی با اشاره به فواید حجامت برای افرادی که براساس نوع مزاج می‌توانند آن را انجام دهند، بیان کرد: حجامت از غلبه دم کم می‌کند تا سیستم بدن در حالت بهتری قرار گیرد.

این پزشک عمومی گفت: توصیه می‌شود همه افراد حداقل یکبار حجامت را انجام دهند چرا که برای رفع کسلی، خستگی، خواب‌آلودگی و کاهش غلظت خون بسیار مفید است.

صفدری با تاکید براینکه حجامت باید به روش استریل انجام شود، یادآور شد: انجام حجامت به روش غیراستریل سبب بروز بیماری‌هایی نظیر هپاتیت، ایدز و ... می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین