کد خبر: ۷۰۳۹۰
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۸۶ - ۲۱:۳۶
با اشاره به رد صلاحیت 90درصد کاندیداهای حزب اعتماد ملی

گرامی‌مقدم: لیستی برای ارائه نداریم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی حزب اعتماد ملی با اشاره به رد صلاحیت کسانی مثل رضوی یزدی، منتجب نیا، کیان ارثی، شکوری و برخی اصلاح طلبان که سابقه نمایندگی مجلس شورای اسلامی در دوره های قبلی و مدیریت در عرصه های گوناگون را دارند، خاطر نشان کرد: چطور ممکن است که یک ماده 28 درباره این افراد صدق کند چرا که آنها در مجلس ششم نیز در مقابل تحصن ها بودند و با آن مخالفت می کردند پس بنابراین می توان گفت، رد صلاحیت های کنونی دلایل جناحی دارد.

 گرامی مقدم افزود: الزامی است که رقابتی میان طیف ها در کشور وجود داشته باشد چرا که این امر در نهایت به نفع نظام خواهد بود بنابراین باید زمینه رقابت سالم و عادلانه میان طیف ها از سوی هیئت نظارت و اجرایی فراهم گردد.
 

وی گفت: علیرغم اینکه این حزب در برخی حوزه های انتخابیه کاندیدا ندارد اما در انتخابات مجلس هشتم حضوری فعال خواهد داشت.

به گزارش مهر، اسماعیل گرامی مقدم سخنگوی حزب اعتماد ملی و دبیر فراکسیون اقلیت مجلس پیش از ظهر امروز در مناظره با محسن کوهکن سخنگوی هیئت رئیسه مجلس هفتم با موضوع "مجلس هشتم و برنامه محوری" در انجمن روزنامه نگاران مسلمان، اظهار داشت: نظام انتخاباتی ما تا زمانی که فردگراست و مردم به افراد رای می دهند، نمی توان به بحث برنامه موضوعیت بخشیده و جایگاهی برای آن قائل شد.

گرامی مقدم در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر درباره نحوه حضور اعتماد ملی در انتخابات خاطر نشان کرد: در جلسه اخیر اعتماد ملی تصمیم بر این شد که آقایان هاشمی، خاتمی و کروبی جلسه مشترک دیگری برگزار کنند تا به نوعی نسبت به احقاق حقوق جریان اصلاح طلب تصمیم بگیرند.

وی تاکید کرد: بر اساس آنچه تا کنون دبیر کل حزب اعتماد ملی اعلام کرده است این جریان در انتخابات مجلس هشتم حضور خواهد داشت.

نماینده بجنورد در مجلس هفتم اضافه کرد: متاسفانه نامزدهای ما تقریبا در 90 درصد حوزه های انتخابیه رد صلاحیت شده اند و ما توانی برای ارائه لیست نداریم. بنابراین اگر توانستیم و کاندیداهای ما برای شرکت درانتخابات تایید شدند با تمام توان و قدرت در انتخابات حضور خواهیم یافت.

وی گفت: هم اکنون حزب اعتماد ملی در شهرهای مشهد، اصفهان، اهواز، قزوین، بندرعباس، کرمان، شیروان، بجنورد و ... فاقد کاندیدا است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین